Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• mabo2602
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-04 10:30
Goedeavond,

Wij hebben in ons huis een Elco Bi Altron 40 ketel/boiler staan.
Vorig jaar werd het warm water gedeelte afgekoppeld (lek in het boiler gedeelte van het toestel) en werd een een warmtepomp geplaatst voor ons warm water.
Echter is de Elco wel nog in gebruik voor onze verwarming op stookolie/mazout.
Nu heb ik de handleiding al 100x gelezen maar kom er nog steeds niet aan uit wat de functie is van de linker draai knop.
Ik heb een foto toegevoegd.
De knop van het warm water heb ik helemaal naar links gezet omdat er geen warm water meer nodig is.
De knop voor de verwarming staat op het streepje.
Echter de knop (met blauwe pijl) weet ik niet hoe deze moet staan.
In de handleiding staat "vast ingestelde aquastaat ( +/- 75°c) voor boiler boiler oplading"
Daar ik de kennis niet heb kunnen jullie mij verder helpen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GThGOn9wYArpbqWbqj08E2j2vLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qiiY4IOa5rsrfCeETNSbhnp2.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11 17:15
@mabo2602 Het is mij ook nog niet 100% duidelijk na het lezen van de installateurs handleiding.
De knop is in het electrische schema te zien als een extra thermostaat.
Ik gok dat het een extra thermostaat is, voor wanneer er bijvoorbeeld continu een buffervat met CV water warmgehouden mag worden.

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

• mabo2602
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-04 10:30
Skipper-93 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:43:
@mabo2602 Het is mij ook nog niet 100% duidelijk na het lezen van de installateurs handleiding.
De knop is in het electrische schema te zien als een extra thermostaat.
Ik gok dat het een extra thermostaat is, voor wanneer er bijvoorbeeld continu een buffervat met CV water warmgehouden mag worden.
Heb de handleiding ook al meermaals doorgelezen, maar twijfel dus nog altijd of het met het warm water of voor de cv te maken heeft.
Als ik de knop herzet gaat de temperatuur meter (rechts van knop) hoger voor hij afslaat.
Als dit voor de cv is is het prima, moest het voor het warm water zijn is dit natuurlijk zinloos