Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30
Ik snap dat niets "onbeperkt" is, echter ben ik opzoek naar een pre-paid / abonnement dat maandelijks opzegbaar is en onbeperkt data heeft.

Ik woon zelf in het buitenland, ben nu voor een maand in Nederland in een huis waarvan ik dacht internet te hebben, maar de vorige bewoners hebben het internet opgezegd, waardoor wij nu zonder zitten. Ik wil graag een hotspot opzetten om via te werken, heb 2 laptops eraan hangen (mijzelf en m'n vrouw). We gebruiken veel Outlook/Teams, videobellen en willen graag Netflix streamen 's avonds.

Op dit moment heb ik 15Gb via Simyo, maar dit kan je niet opwaarderen. Na een dag werken, heb ik er al 5Gb doorheen gejaagd en heb ik bewust opgelegd wat ik deed.

Het enige wat ik tot nu toe gevonden heb is KPN "onbeperkt", welke daadwerkelijk 50Gb per maand heeft. Ben uiteraard bereid te betalen, maar ik kan nergens een aanbieder vinden? Wie kan mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrtechfanatic
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Bij KPN zit er geen 50 gb limit op. De 50gb is voor het delen met andere nummers op je adres en voor internet buiten NL. Je hebt een dagbundel van 8 GB, dit kan je onbeperkt met 2 GB uitbreiden.

EDIT: Zoals @ChokingHazard aangaf is het standaard 10 GB per dag. Hou er daarnaast ook rekening mee dat KPN 1 maand opzegtermijn heeft. Kan dus zijn dat je uiteindelijk voor 2 maanden moet betalen.

[ Voor 33% gewijzigd door Mrtechfanatic op 09-10-2023 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 16:56
Mrtechfanatic schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:05:
Bij KPN zit er geen 50 gb limit op. De 50gb is voor het delen met andere nummers op je adres en voor internet buiten NL. Je hebt een dagbundel van 8 GB, dit kan je onbeperkt met 2 GB uitbreiden.
De dagbundel bij KPN is 10 GB :).

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:26
Ik heb goede ervaringen met holafly.com, maar dan was ik in het buitenland. Maar ze hebben ook bundels voor in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:50
Je kan bij Vodafone een prepaid kaartje halen en daar voor 14 euro per week unlimited internetten.

Grofweg dus 56 euro per maand.

Of bij KPN zoals hierboven genoemd. Inclusief aansluitkosten zal KPN dan ietsje duurder uitvallen wellicht.

Voordeel van prepaid is natuurlijk dat je nergens aan vast zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Odido. 8GB per dag en daarna elke 2gb top-up(gratis). Kost 35 euro oid. Verder is het unlimited per maand.
Al weet ik niet of ze nog maandelijks opzegbaar doen. Ik ben het aangegaan toen het nog tele2 was.

[ Voor 32% gewijzigd door LED-Maniak op 10-10-2023 00:14 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:09
krakendmodem schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 00:07:
Je kan bij Vodafone een prepaid kaartje halen en daar voor 14 euro per week unlimited internetten.

Grofweg dus 56 euro per maand.

Of bij KPN zoals hierboven genoemd. Inclusief aansluitkosten zal KPN dan ietsje duurder uitvallen wellicht.

Voordeel van prepaid is natuurlijk dat je nergens aan vast zit.
De vodafone Prepaid optie hebben wij 2 maanden gedaan, prima oplossing.

Nadeel is wel dat de weekbundel niet automatisch verlengd kan worden. Dus als je niet oplet is je beltegoed zo weg.

Daarom beter niet veel beltegoed er op hebben.

Maar het werkt wel echt goed, en alles wat de topic starter ermee wilt doen is mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
LED-Maniak schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 00:13:
Odido. 8GB per dag en daarna elke 2gb top-up(gratis).
Dagbundel bij Odido is tegenwoordig zelfs 20GB.
Daarna inderdaad onbeperkt aanvullen met 2GB per keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Iets regelen met de buren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 01:44

Tahref

God bless you

Lycamobile heeft voor 30 euro een prepaid optie voor 30 dagen ''unlimited'' data)
Op de website staat wel: Mobiele data Fair usage policy – 10GB per dag
Zelf nooit gebruik van gemaakt dus weet niet hoe streng die 10GB per dag word nagecheckt.

Weet ook niet hoe goed het zal werken als je er met 2 laptops aan wil verbinden.
Verder dan iemand even op mijn hotspot laten voor het sturen van een bericht ben ik niet gegaan.
Grotere providers zullen waarschijnlijk ook wel snellere verbinding hebben.

https://www.lycamobile.nl/nl/bundle/holland-plan-unlimited/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas81
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-04 18:44
Lyca Mobile kan ik echt aan niemand aanraden. Had een keer 1GB verbruikt op een dag en mijn snelheid kwam niet meer boven de 1 mbps uit en de ping zat rond de 300ms. Ik was niet eens door mijn bundel heen. Toen normale KPN sim erin en haal makkelijk 200 mbps met 30ms ping op dezelfde zendmast.

[ Voor 3% gewijzigd door thomas81 op 11-10-2023 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:07

Nitai

Live the life you love.

Naast de al uitstekende opties die hier genoemd zijn kun je eventueel ook werken in de bibliotheek (weet niet hoe groot die is in jullie woonplaats?). Goede werkplekken en gratis wifi.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:09
thomas81 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 04:17:
Lyca Mobile kan ik echt aan niemand aanraden. Had een keer 1GB verbruikt op een dag en mijn snelheid kwam niet meer boven de 1 mbps uit en de ping zat rond de 300ms. Ik was niet eens door mijn bundel heen. Toen normale KPN sim erin en haal makkelijk 200 mbps met 30ms ping op dezelfde zendmast.
Dit heeft niks te maken met hoeveel je hebt verbruikt.

De verbinding van Lycamobile is niet altijd even stabiel. Vaak haal je toch wel rond de 25mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-04 21:58
+1 voor Vodafone prepaid. 14 euro per week, en unlimited zonder 10GB limiet waarna je elke keer een extra 2GB moet activeren. Het loopt gewoon door.

Ook ideaal voor vakantie aangezien het unlimited door heel europa is. Tijdje terug deden wij in het buitenland een week lang zo’n 25GB per dag op deze sim, hoofdzakelijk door NLZiet gebruik op een Google TV Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30
Bedankt voor alle reacties! Uiteindelijk voor Vodafone prepaid gekozen, ik zal even kort mijn ervaringen delen, wellicht dat de volgende er iets aan heeft :)

Pro: Relatief goedkoop, snelheid is top dus zover. Geen problemen met twee laptops.
Con:

- Ondanks dat ik een eSim had besteld voor mijn iPhone 14, moest ik wachten totdat deze binnenkwam met de post. Ik had hem 's ochtends besteld, volgende dag in huis. Bij Simyo had ik deze binnen 6 uurtjes binnen per email na bestelling.
- Ik had een eSim gekozen die gelijk onbeperkt data voor 1 week had. Na activatie stond de data er niet op, terwijl de instructies aangeven dat ik het gelijk zo moeten kunnen gebruiken. Uiteindelijk via een belletje met de klanten service is het gelukt, duurde ongeveer 10 minuten.
- Aangezien ik in het buitenland woon en geen gebruik maak van de Nederlandse AppStore, kan ik niet de Nederlandse Vodafone app gebruiken. Het lijkt erop dat ieder land zijn eigen Vodafone app heeft, maar zodra ik de 'algemene' gebruik, kan ik niet inloggen. Via vodafone.nl heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Stokertje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:33:
+1 voor Vodafone prepaid. 14 euro per week, en unlimited zonder 10GB limiet waarna je elke keer een extra 2GB moet activeren. Het loopt gewoon door.
Gewoon normale snelheid?

Simyo heeft ook iets unlimited op lage snelheid (16 kB/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:27
Olaf van der Spek schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:58:
[...]

Gewoon normale snelheid?

Gewoon het maximale wat op die locatie te halen is, er is wel een verborgen FUP van 75GB per dag. De bundel is ook buiten Nederland in de EU te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-04 21:58
Olaf van der Spek schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:58:
[...]

Gewoon normale snelheid?

Yep, normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart_jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik ben wel benieuwd. Voor een tijdelijke oplossing heb ik Lycamobile unlimited bundel aangeschaft. De nieuwe unlimited bundel kost 40 euro, fup van 150 Gb per maand. Dan zou je zeggen max. 5Gb per dag. Inmiddels heb ik de bundel 4 dagen in gebruik. Ontvang ik de volgende SMS: "Waarschuwing van Lycamobile. Je dataverbruik nadert de limiet die is ingesteld door onze FUP. Om de netwerkkwaliteit voor alle klanten te behouden kunnen je mobiele diensten worden beperkt".

Lekker dan, ik zit op 11 Gb voor vier dagen. Voorlopig stroomt de data overigens nog redelijk goed, 25 mbps constant. Ben benieuwd of ik nog iets ga merken van 'beperkende maatregelen'. Dan is dit helaas geen zinvol alternatief voor mobiele data als tijdelijk alternatief voor een vaste lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:09

OMD

aart_jan schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:19:
Ik ben wel benieuwd. Voor een tijdelijke oplossing heb ik Lycamobile unlimited bundel aangeschaft. De nieuwe unlimited bundel kost 40 euro, fup van 150 Gb per maand. Dan zou je zeggen max. 5Gb per dag. Inmiddels heb ik de bundel 4 dagen in gebruik. Ontvang ik de volgende SMS: "Waarschuwing van Lycamobile. Je dataverbruik nadert de limiet die is ingesteld door onze FUP. Om de netwerkkwaliteit voor alle klanten te behouden kunnen je mobiele diensten worden beperkt".

Lekker dan, ik zit op 11 Gb voor vier dagen. Voorlopig stroomt de data overigens nog redelijk goed, 25 mbps constant. Ben benieuwd of ik nog iets ga merken van 'beperkende maatregelen'. Dan is dit helaas geen zinvol alternatief voor mobiele data als tijdelijk alternatief voor een vaste lijn.
Contact opnemen met ze. Wat ze doen mag niet. Dit is eigenlijk een vorm van intimidatie zodat je “bang” wordt en minder gaat verbruiken. Dan kost het Lyca minder geld.

Het maakt geen reet uit wanneer je die FUP van 150gig gebruikt. Al gebruik je die in 1 dag, het is nog steeds de fup van een maand.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1