Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikkieterug
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
Momenteel loop ik in een sollicitatieprocedure bij de Rijksoverheid. Nu wordt in de vacature tekst genoemd dat je de beschikking krijgt over een elektrische dienstauto, die je ook prive mag gebruiken.

Weet iemand hoe dit zit? Mag je (zelf) een auto uitkiezen? Is daar een bepaald budget aan verbonden? Of hebben ze al auto’s ingekocht? Zijn er keuzes die je zelf kan maken in het type auto?

Loop me suf te zoeken online. Niet dat het zò belangrijk is, maar kan er slecht tegen dat ik nergens een antwoord kan vinden. Hopelijk weet iemand meer!

Alle reacties

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 07:52
Niet dat het zò belangrijk is, maar kan er slecht tegen dat ik nergens een antwoord kan vinden
Het lijkt mij dat je die vraag juist tijdens je sollicitatieprocedure stelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik weet van een aantal ministeries dat er al ingekocht is (of wordt); vaak kan je zo een auto dan "iets goedkoper" krijgen dan als je een custom auto mag uitzoeken.

Neem aan dat het "lease" betreft dus ik zou inderdaad wel even vragen over wat voor bedragen het gaat, eventuele eigen bijdrage, eventueel netto/bruto bijtelling, etc.

Succes met je sollicitatie!! :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tikkieterug
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
msteggink schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:25:
[...]

Het lijkt mij dat je die vraag juist tijdens je sollicitatieprocedure stelt?
Ieder weldenkend mens wel ja, maar in mijn enthousiasme is het er volledig bij ingeschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
Tikkieterug schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:40:
[...]

Ieder weldenkend mens wel ja, maar in mijn enthousiasme is het er volledig bij ingeschoten.
Gewoon even bellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:57
Ik zou even willen weten of dit een leaseauto die voor 4-5 jaar 'van jou' is, of een (wisselende) dienst/pool auto die je voor een paar dagen mee kan nemen en die je steeds terugzet bij de rest.
Bij Rijkswaterstaat staan bijvoorbeeld een hele hoop Zoe's en e-Niro's met stickers erop. Dat is wat ik me bij een dienstauto voorstel. Dat is toch wat anders dan een lease-auto die je op je oprit laat staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28
Smobbo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:32:
Ik zou even willen weten of dit een leaseauto die voor 4-5 jaar 'van jou' is, of een (wisselende) dienst/pool auto die je voor een paar dagen mee kan nemen en die je steeds terugzet bij de rest.
Bij Rijkswaterstaat staan bijvoorbeeld een hele hoop Zoe's en e-Niro's met stickers erop. Dat is wat ik me bij een dienstauto voorstel. Dat is toch wat anders dan een lease-auto die je op je oprit laat staan ;)
TS meld privé gebruik van de auto, dus mag je hem op je oprit zetten...

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 17:18
Ik ben gewend van het bedrijfsleven dat je sowieso eerst een voorloopauto krijgt (sowieso gedurende je proeftijd) en dat dan pas gekeken gaat worden welke auto je krijgt. Er zijn soms uitzonderingen: als er net een auto beschikbaar komt met een lopend contract kun je die bijvoorbeeld direct overnemen. Een eigen wagen kiezen zit er vaak nog niet bij, dat komt pas na een paar maanden (tenzij je dus een andere hebt overgenomen)

Ik zou het gewoon lekker afwachten. Of beïnvloed dat je keuze om bij deze partij te werken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 14:01
Smobbo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:32:
Hier een RWS-er: collega's van mij hebben zo'n dienstauto: je mag bij RWS kiezen tussen 2 of 3 modellen, maar wel alleen elektrisch: wat een beetje gek is, je betaald bijtelling als je privé gaat rijden (meer dan 500 km) en een kilometervergoeding die daar dan weer mee verrekend wordt. Mijn conclusie was al snel, ik rij wel met mijn privé auto, want dan kan ik kiezen wat ik wil, loop wel wat risico (onderhoud) en kan mijn kilometers declareren (voordeel is ik kom weinig op mijn standplaats, de rest is hoge kilometer declaratie). Voor mij kan het vooralsnog uit, maar ik moet wel opletten dat ik voldoende kilometers blijf rijden en declareren, anders wordt mijn dieseltje te duur tov de leaseauto van een vorige werkgever. (dat is ook een beetje de tegenstrijdigheid in Nederland: auto van de zaak is aantrekkelijk als je veel prive rijdt auto in prive is aantrekkelijk als je veel zakelijk rijdt 8)7 .
Pagina: 1