Reparatievoorstel niet akkoord. Toch accepteren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbak
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-10-2023
Wij hebben onlangs een keuken aangeschaft. Bij oplevering bleek de spoelbak niet in het midden van het aanrechtkastje te zijn geplaatst. Lelijk, maar niet onoverkomelijk. Ik heb dit benoemd en in eerste instantie werd ons een geheel nieuw aanrechtblad aangeboden (L-vorm). Heel vriendelijk, maar niet echt milieubewust. Bovendien had ik al aangegeven dat ik ook wel opensta voor een financiële compensatie.
Nu wil het keukenbedrijf de keukenkastjes onder het aanrechtblad iets verschuiven waardoor de spoelbak wel in het midden komt.
Ik heb wederom aangegeven dat ik liever een financiële compensatie wil omdat ik nu niet verder kan met het afmaken van de keuken.

Het keukenbedrijf is erg star en zegt gewoon dat ze een goede keuken willen leveren en dus geen compensatie willen geven, terwijl het toch veel minder bewerkelijk is als ze mijn voorstel accepteren.

Moet ik nu beslist akkoord gaan? Is het ongebruikelijk dat een keukenbedrijf een soort 'korting' geeft ivm de gemaakte fout?

Beste antwoord (via Wijnbak op 09-10-2023 22:10)

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:53
Wijnbak schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:32:
Wij hebben onlangs een keuken aangeschaft. Bij oplevering bleek de spoelbak niet in het midden van het aanrechtkastje te zijn geplaatst. Lelijk, maar niet onoverkomelijk. Ik heb dit benoemd en in eerste instantie werd ons een geheel nieuw aanrechtblad aangeboden (L-vorm). Heel vriendelijk, maar niet echt milieubewust. Bovendien had ik al aangegeven dat ik ook wel opensta voor een financiële compensatie.
Nu wil het keukenbedrijf de keukenkastjes onder het aanrechtblad iets verschuiven waardoor de spoelbak wel in het midden komt.
Ik heb wederom aangegeven dat ik liever een financiële compensatie wil omdat ik nu niet verder kan met het afmaken van de keuken.

Het keukenbedrijf is erg star en zegt gewoon dat ze een goede keuken willen leveren en dus geen compensatie willen geven, terwijl het toch veel minder bewerkelijk is als ze mijn voorstel accepteren.

Moet ik nu beslist akkoord gaan? Is het ongebruikelijk dat een keukenbedrijf een soort 'korting' geeft ivm de gemaakte fout?
Het is vrij eenvoudig. De keukenboer heeft eenmalig het recht om dit te repareren. Hun voorstel met een nieuw aanrecht kun jij niet milieubewust vinden, maar ze staan volledig in hun recht. Sterker nog ik denk dat veel Tweakers heel erg blij zijn met zo'n firma die correct wil herstellen ipv een kleine financiële compensatie.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +25 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:53

Het is vrij eenvoudig. De keukenboer heeft eenmalig het recht om dit te repareren. Hun voorstel met een nieuw aanrecht kun jij niet milieubewust vinden, maar ze staan volledig in hun recht. Sterker nog ik denk dat veel Tweakers heel erg blij zijn met zo'n firma die correct wil herstellen ipv een kleine financiële compensatie.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Tja… jij denkt ze wat geld afhandig te kunnen maken voor een foutje. En nu pakken ze je terug door het gewoon te willen herstellen, wat hun goed recht is.

Het is vast een foutje van niks waar jij ook amper last van hebt. Als ze het kastje naar het midden kunnen verschuiven gaat het vast over een cm’tje of wat. Snap ze helemaal dat ze zich niet laten chanteren.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2023 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:46

Onbekend

...

Je weet niet hoe dat bedrijf financieel zit. Misschien is het voor hun wel goedkoper/makkelijker om het e.e.a. te laten herstellen dat een bedrag terug te storten.

Je moet doorgaans bedrijven een kans bieden om een probleem eerst zelf te verhelpen voordat er een financiële compensatie tegenover staat, en dit bedrijf bied netjes aan om het probleem te komen verhelpen.
Zolang ze het probleem niet erger maken dan dat het is, gewoon langs laten komen. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Hahaha dus het is lelijk maar met een beetje geld is het prima..

Laat het gewoon fixen.

Als milieu echt een argument was had je ook voor een tweedehands keuken kunnen gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

De firma heeft de plicht om jou te voorzien van een oplossing conform overeenkomst. Ze moeten jou dus een keuken leveren die niet scheef is, zo vrij hard gezegd.

Nu jij enkel open staat voor een geldbedrag lijkt het eerder alsof je er een slaatje uit wilt slaan, dan de scheve spoelbak daadwerkelijk een probleem vind.

Even terugkomend op waar je recht op hebt; een oplossing. En hoe de oplossing is, is aan hun en niet aan jou. Ze bieden een nieuw blad aan en dat is de meest correcte oplossing dat ze hebben kunnen bieden. Je hebt daarin eigenlijk geen keuze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:48
Milieu..... neem aan dat je op je keuken ook geen kraan hebt gemonteerd om water te besparen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Hoezo niet? Ze hebben je toch gewoon twee hele correcte oplossingen geboden? Dat jij die afwijst is je eigen schuld; je kunt wel verder, maar je wil het niet.

Je bent als consument gewoon verplicht om de leverancier van een dienst de mogelijkheid te geven het netjes op te lossen. Je kan niet meteen roepen dat je geld wil, zo werkt het niet.

Lekker laten oplossen, milieubewust is het nu te laat voor, dan had je maar geen keuken van een keukenboer moeten kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je keuken leverancier heeft het volste recht om dit gewoon te "herstellen" doch wel op een redelijke termijn.. niet over een week of 8 pas een keer..

als je de te verwachten hersteltermijn weet.. kan je dat mogelijk als onderhandelings materie toepassen maar grote kans dat het nee blijft..

404 Signature not found

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zou je de naam willen delen? Klinkt als een partij waar ik graag zaken mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbak
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-10-2023
Duidelijke reactie (de eerste was al genoeg). Wel wat bot af en toe maar ik kan ermee verder. Bedankt allemaal voor de reacties. Ik weet nu dat de leverancier een goed aanbod doet. Nu dus wachten op hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:15
.

[ Voor 100% gewijzigd door Technofreakz op 09-10-2023 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:15
Over milieubewust gesproken, waarom niet een keuken van marktplaats en die op maat maken?

Of is dat weer te milieubewust?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anomi
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:54
Goh, wat een reacties over die opmerking dat het niet milieubewust is. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het zonde vindt dat een gloednieuw blad wordt weggegooid vanwege een paar centimeters asymmetrie. Daar hoef je echt geen groene goeroe voor te zijn die zijn t-shirts twintig jaar draagt en alleen kool uit eigen tuin eet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik snap de leverancier ook wel. 250 euro korting is leuk, maar iedereen die bij jou over de vloer komt ziet direct die spoelbak die niet in het midden zit. Slechte reclame voor het bedrijf, dus ze willen dat goed doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Anomi schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:22:
Goh, wat een reacties over die opmerking dat het niet milieubewust is. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het zonde vindt dat een gloednieuw blad wordt weggegooid vanwege een paar centimeters asymmetrie. Daar hoef je echt geen groene goeroe voor te zijn die zijn t-shirts twintig jaar draagt en alleen kool uit eigen tuin eet.
Milieubewust gelul met als insteek geld terug te krijgen voor een verschil van een centimeter ofzo...?. Dat ziet iedereen hier gelukkig direct en werkt dit, gelukkig, averechts.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wodkabuikje schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:32:
[...]

Milieubewust gelul met als insteek geld terug te krijgen voor een verschil van een centimeter ofzo...?. Dat ziet iedereen hier gelukkig direct en werkt dit, gelukkig, averechts.
Precies…. En ook nog even snel een nieuwe account aangemaakt zie ik nu. Classy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:35:
[...]

Precies…. En ook nog even snel een nieuwe account aangemaakt zie ik nu. Classy.
Ik begin steeds meer begrip op te brengen voor die fora waar je je eerst moet voorstellen in een bepaald furumdeel. En eerst 5 reacties moet doen voordat je een eigen topic kan maken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:36:
Tja… jij denkt ze wat geld afhandig te kunnen maken voor een foutje. En nu pakken ze je terug door het gewoon te willen herstellen, wat hun goed recht is.
Dit is echt een bijzonder wereldbeeld. ‘Afhandig maken’, ‘terugpakken’, waar heb het het over???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

eamelink schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:49:
[...]

Dit is echt een bijzonder wereldbeeld. ‘Afhandig maken’, ‘terugpakken’, waar heb het het over???
Je snapt neem ik aan zelf ook wel dat de hele inhoud van TS onzin is en dat hij/zij alleen op zoek is naar een motivatie om het keukenbedrijf geld afhandig te maken voor een klein foutje dat ze ook nog gewoon willen herstellen….

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
hoewel ik het niet helemaal eens ben met de woordkeuze van @Verwijderd hierboven, ben ik het eigenlijk wel eens met de intentie achter die woorden.

als je als bedrijf 2 totaal goedwerkende oplossingen aandraagt die goed passen bij het kwaliteits-imago dat je als bedrijf gewoon wilt uitdragen dan is het niet heel mooi om te zien dat men eigenlijk niet klaagt over het werk maar alleen probeert om daar een beetje geld uit te persen. kennelijk is men dus eigenlijk al wel tevreden.

in zo'n geval zou ik als ondernemer direct klaar met je zijn. dan mag je als klant maar lekker naar de rechter en zal ik ook daar uitleggen dat ik 2keer heb aangeboden om een reparatie voorstel te doen de 2e keer zelfs met rekening gehouden van jouw 'milieu bewuste'-voorkeuren. als je dat dan afwijst ben je dus kennelijk al tevreden en kan ik door naar de volgende klant wetende dat ik de volgende keer een extra keerktje moet nameten.
Pagina: 1