Binnenkort worden hier thuis zonnepanelen (5 a 6 stuks) geplaatst en de installateur wil graag gebruik maken van Growatt omvormers. Op zich prima, maar ik zou het wel graag willen voorbereiden zodat ik later relatief eenvoudig een thuisbatterij kan bijplaatsen. Met uitfasering saldoregeling en gezien we een dynamisch energiecontract hebben zou dat misschien (afhankelijk van de uiteindelijke rekensom) interessant kunnen worden.
Vraag is echter, welke Growatt omvormer moet ik dan hebben? Het aanbod is erg groot en voor mij best verwarrend. Heeft iemand hier ervaring mee en wie kan mij adviseren?
De hele installatie moet in de meterkast (50cm diep) passen, dus formaat van de componenten is ook van belang. Op zich is een LFP thuisaccu van ergens tussen 5-10 kWh al prima.
Graag zou ik ook de mogelijkheid hebben om op de thuisaccu terug te kunnen vallen in geval van een verstoring aan de grid. Dat scheelt ook weer in een UPS voor kritieke apparatuur.
Vraag is echter, welke Growatt omvormer moet ik dan hebben? Het aanbod is erg groot en voor mij best verwarrend. Heeft iemand hier ervaring mee en wie kan mij adviseren?
De hele installatie moet in de meterkast (50cm diep) passen, dus formaat van de componenten is ook van belang. Op zich is een LFP thuisaccu van ergens tussen 5-10 kWh al prima.
Graag zou ik ook de mogelijkheid hebben om op de thuisaccu terug te kunnen vallen in geval van een verstoring aan de grid. Dat scheelt ook weer in een UPS voor kritieke apparatuur.
Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds