Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
In januari hebben we ons eerste kindje gekregen. O+ Inmiddels heb ik te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd ivm financiële situatie van het bedrijf (dus buiten mijn toedoen om.) Na 3x verlenging zou dit een vast contract moeten worden maar dat kan dus niet.

Afgelopen jaar heb ik samen met mijn vrouw het zo kunnen regelen dat we maar 1 dag kinderopvang nodig hadden. Ik werkte 36 uur maar nam 8uur per week (1 dag dus) ouderschapsverlof, plus ik werkte een halve dag in de week thuis en kon zodoende 2 dagen thuis blijven. Mijn vrouw kon ook 2 dagen thuis blijven dus op deze wijze 1 dag opvang.

Nu is mijn ouderschapsverlof bijna op en en ben ik in gesprek met een nieuwe werkgever. Dat ziet er goed uit en het zou kunnen dat ik per 1 november ergens anders begin. Nu wil ik sturen naar 32uur ipv 36/40 uur.
Het loon zal voor beide functies voor 36uur ongeveer gelijk liggen.

Kan dit zonder problemen? Want een collega merkte op dat als ik minder uren bij een nieuwe werkgever zou werken wij onze toeslagen weer terug moesten betalen. Hij gaf aan dat ik minimaal 3 (of 4?) hetzelfde aantal uren bij mijn nieuwe werkgever moest gaan werken en dan zou ik de toeslagen behouden.

Ik heb hier naar lopen zoeken maar kan hier niks van vinden. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

Kinderbijslag - moet Kinderopvangtoeslag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

1) kinderbijslag is geen toeslag
2) toeslagen gaan over je "verzamelinkomen", met dat keyword moet je wel genoeg kunnen vinden. Pas dat op tijd aan in je aanvragen of je proefberekeningen je ziet direct het effect.

Je collega zit een beetje paniek te zaaien, meestal valt het effect reuze mee. En met onbetaald ouderschapsverlof, heb je al een lager verzamelinkomen voor zover ik weet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:46
Kinderbijslag is een vast bedrag per kind, heeft niets met hoeveel uur je werkt te maken.

Andere toeslagen kun je vinden op toeslagen.nl, kun je prima vinden hoeveel je nu krijgt en ook zien wat het wordt als je minder gaat werken, want dan wordt het herberekend.

Edit: Zie hierboven ;)
Edit2: Hoe kan je daar niets over vinden? :X belastingdienst.nl en toeslagen.nl staan vol met f.a.q.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinusz op 09-10-2023 16:21 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 17:47

Rmg

Kinderbijslag is geen toeslag, of niet in de zin dat het inkomensafhankelijk is.

Kinderopvangtoeslag is wel inkomensafhankelijk, maar kinderopvang is niet (meer) vast aan werkuren, als jij 1 uur per maand werkt mag jij 230 uur per maand kinderopvang gebruiken.

Dat is in 2023 veranderd, https://www.belastingdien...eropvangtoeslag-berekenen

in 2022 kon het zo zijn dat als je minder gaat werken minder kinderopvanguren vergoed kunnen worden.

Wel kan het zijn dat als je meer gaat verdienen je minder kinderopvangtoeslag gaat krijgen. Hoeveel uren je werkt maakt niet uit, het gaat om het totaalbedrag.

[ Voor 27% gewijzigd door Rmg op 09-10-2023 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
*Titel aangepast*