Brute GF3 koeling ... nu ook te koop

Pagina: 1
Acties:

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Waarschijnlijk kent iedereen onderstaand blok nog wel:
Afbeeldingslocatie: http://www.zytec.worldonline.co.uk/pictures/jpgs/v8200watercooled.jpg

iets soortgelijks is nu ook 'gewoon' te koop bij Cool Computers:

Afbeeldingslocatie: http://www.cool-computers.com/NewsPics/GF3/GF3_installed.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cool-computers.com/newspics/GF3/core_ram_apart.jpg

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Zo gauw ik 't voor elkaar heb om koelwater van -10 door m'n PC te laten stromen, dan ga ik er inderdaad serieus over denken om eens m'n GF2 te 'mishandelen'.

Met 'gewoon' water vind ik 't een beetje nutteloos, omdat je er dan zo weinig mee wint.

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 14:01 schreef DaBit het volgende:
Zo gauw ik 't voor elkaar heb om koelwater van -10 door m'n PC te laten stromen, dan ga ik er inderdaad serieus over denken om eens m'n GF2 te 'mishandelen'.

Met 'gewoon' water vind ik 't een beetje nutteloos, omdat je er dan zo weinig mee wint.
Dan moet je 'brine' nemen, een slurrie/oplossing van keukenzout en water. Deze kun je koelen tot -15 graden voordat het bevriest.

• Twynn
  • Laatst online: 16:54
Op woensdag 05 september 2001 14:01 schreef DaBit het volgende:
Mwah, als je nou es al je fan's uit je systeem kunt mikken.. Scheelt weer wat in herrie!

Verwijderd

Mjah, okee, maar dan pak ik voor de GF gewoon een 2mm dik koperplaatje waar ik een koperen pijpje op soldeer. Da's 10 minuten werk, en 't werkt goed genoeg.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:35

Epsilon

ik denk dat dit een beetje helemaal verkeerd gaat strax. Aluminium en koper in 1 systeem? gaat niet erg goed.
moet je weer magnesium in je koelwater doen, of waterwetter.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 20:52
Op woensdag 05 september 2001 15:22 schreef epsilon het volgende:
ik denk dat dit een beetje helemaal verkeerd gaat strax. Aluminium en koper in 1 systeem? gaat niet erg goed.
moet je weer magnesium in je koelwater doen, of waterwetter.
Wat weet jij wat ik niet weet? Waarom kan dat anders niet goed gaan dan? Niet dat ik je niet geloof, maar ik heb het niet eerder gehoord!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 15:11

Sick Nick

Drop the top!

Stond eind vorige maand al op T.net
Maar toch leuk 'gevonden' :)

• Epsilon

Epsilon

sorry, niet goed gelezen!
[qoute]Mixing a copper bottom with an aluminum top is bad! Won't you get corrosion?

No... The aluminum tops are anodized which prevents ALL side-effects of having two dissimilar metals touching.
[/quote]

komt uit hun FAQ

• Epsilon

Epsilon

Op woensdag 05 september 2001 15:25 schreef Neejoh het volgende:

[..]

Wat weet jij wat ik niet weet? Waarom kan dat anders niet goed gaan dan? Niet dat ik je niet geloof, maar ik heb het niet eerder gehoord!
Gaat corroderen doordat er 2 verschillende metalen door elkaar gebruikt worden.
Check ff het waterkoelingproject op de frontpage

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
je heb twee metalen:
Cu en Al
je krijgt Cu+ (e-) en Al3+ (3-) Al en Cu gaan dus met elkaar reageren :)

dus oxidatie :)

Audi A8 W12 6.0

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25

Mathizsias

Drizzt

Op woensdag 05 september 2001 15:25 schreef Sick_Nick het volgende:
Maar toch leuk 'gevonden' :)
nu eindelijk UTFS nog ni goe :) j/k ;)

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
Maar toch leuk 'gevonden'
Volgens mij stond alleen die home-made op de frontpage ... niet dat ze nu een soortgelijk iets gewoon ook verkopen.

maar ik kan het mis hebben, want zo vaak kijk ik niet op T.net >:)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Pagina: 1