Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Golocnl
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-02-2024
Mijn vraag
Wij hebben een warmtepomp van yutaki S. De warmtepomp slaat wel aan en geeft ook warmte. Althans de leiding wordt warm. De warmte gaat ook naar de CV ketel en van de CV ketel naar de verdeler. Maar het stokt in de verdeler. De circulatiepomp lijkt het wel gewoon te doen. Geeft geen foutmelding.

Ik weet niet of ik meer informatie moet geven.

Maar iemand enig idee

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om de yutaki S serie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb hem al ontlucht. Al het water opnieuw toegevoegd. Er is voldoende druk. En stekkers erin en eruit.

Beste antwoord (via Golocnl op 17-10-2023 06:09)

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:15

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Toevallig vandaag een vraag betreffende een KISS opstelling met "evenwichtsfles" aka "open verdeler".
@Golocnl Zoek de overeenkomsten en/of verschillen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Alle reacties

• AppieK
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-11 16:37
De warmte gaat naar de CV ketel? Dus het is als hybride aangesloten? Is er bijvoorbeeld een terugslagklep of 2 wegklep (bij bijv Intergas) geinstalleerd zodat de cv ketel niet als bypass gaat werken?

Hoe ziet je schema er verder uit? Wat is de verdeler? Circulatiepomp, is er een externe pomp aanwezig?

LG Therma V HM091MR.U44

• Golocnl
Ja, de warmte komt uit de warmtepomp, naar de hybride cv-ketel. Van de cv ketel naar de verdeler en na de verdeler komt er nog een circulatiepomp.

Zodra ik thuis ben zal ik een foto plaatsen van de installatie.

Sowieso al bedankt voor je snelle reactie

• Golocnl
Hierbij de foto'sAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kBvCuhNqVQ3Tzh6kDkDepvH-QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82sWHYEBlW5PNCSQSTJAv6km.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjjPSNzbbiB4YWnasqMpuepP8C0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDk0hRZnBgp5jcEv7uIEza9J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2F3tsZRQ0KsXTwR0mmHkv92m0v4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0lCCk8eekxeOnE5CpsaNYyw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xonqrrEK0QusHFbBnT94rjrBRXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JItDnR54JnoHNUVSXzJ9FUev.jpg?f=fotoalbum_large

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

begin eerst maar eens met die pomp op maximaal te zetten. hopen dat je dan nog wat liters erdoor krijgt maar zover ziet het niet geweldig uit.

wat moet die gasketel eigenlijk doen wat de warmtepomp niet kan? waarom zit er uiberhaupt zon ding tussen?

[ Voor 9% gewijzigd door flippy op 09-10-2023 18:50 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • Beste antwoord

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:15

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Toevallig vandaag een vraag betreffende een KISS opstelling met "evenwichtsfles" aka "open verdeler".
@Golocnl Zoek de overeenkomsten en/of verschillen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Golocnl
flippy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:36:
begin eerst maar eens met die pomp op maximaal te zetten. hopen dat je dan nog wat liters erdoor krijgt maar zover ziet het niet geweldig uit.

wat moet die gasketel eigenlijk doen wat de warmtepomp niet kan? waarom zit er uiberhaupt zon ding tussen?
Hij heeft al op maximaal gestaan maar maakte geen verschil. Hij staat nu zo omdat hij toch nu niks doet.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Golocnl schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:15:
[...]

Hij heeft al op maximaal gestaan maar maakte geen verschil. Hij staat nu zo omdat hij toch nu niks doet.
teken het systeem eens uit, dan zal wel duidelijk worden waar het probleem zit.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:40
Is het een circulatie pomp met temperatuur sensor? Mijne oude pomp (met sensor) stond in gesteld dat deze pas bij 35 graden moest aanspringen (dat was de standaard), en aanvoer van WP zou in dat geval lager liggen, en zou de pomp dus niet eens aanspringen.

• Golocnl
Ik heb zelf het gevoel dat er lucht in de leiding zit ergens. Er is een tijd terug een thermostaatkraan vervangen namelijk. Alleen hoe krijg ik nu die lucht er goed uit
Pagina: 1