Meldingen van ongeoorloofde toegang/hacks/viruswaarschuwing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy2920
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-10-2023
Mijn vraag
...
Ondanks virusscanner Bitdefender en CleanmyMac X niets vind , ik blijf steeds meldingen krijgen rechts bovenaan mijn scherm met verwittigingen en het icoontje is het icoontje van de instellingen met een rood bolletje rechts boven

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Virusscanners helpen niet

Vraag : Hoe krijg ik die meldingen weg
Ik gebruik Ventura 13.6Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDr2GM1ok98TUR_lWpS2VNziUl4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dif47TcoYEWAoQ20DaBXQ14T.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Guy2920 op 10-10-2023 10:56)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gebruik je Safari?
Kijk dan in Safari in Voorkeuren -> Tabblad Websites -> Linker kolom Meldingen en check welke website toestemming van jou heeft gekregen om meldingen te sturen. Verwijder die website(s) en je probleem is opgelost.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:59
Eerste melding bovenin, tweede regel: expert raadplegen. Bel Apple eens... https://support.apple.com/nl-nl/contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke browser(s) gebruik je? Het lijkt me een 'melding' van een malafide plugin of website. Je zou kunnen kijken welke extensies je allemaal hebt geïnstalleerd, en/of tijdelijk notificaties uit te schakelen (via System Settings > Notifications).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Guy2920 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:26:
Mijn vraag
...
Ondanks virusscanner Bitdefender en CleanmyMac X
Ik zou dit soort programma's nooit op mijn Mac installeren.

Wat doe je allemaal waardoor je denkt dit nodig te hebben?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gebruik je Safari?
Kijk dan in Safari in Voorkeuren -> Tabblad Websites -> Linker kolom Meldingen en check welke website toestemming van jou heeft gekregen om meldingen te sturen. Verwijder die website(s) en je probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Dit zijn meldingen via een website, niks ernstigs. Maar wel vervelend. Controleer in Safari even welke sites meldingen mogen tonen. Of zet alles even uit.

Zulke troep kan ook via de agenda, dat een app ofzo agenda punten aanmaakt in de toekomst waardoor je meldingen krijgt, ook daar is het onschuldig en moet je die agenda’s verwijderen.

Het is een probleem van de gebruiker, te snel geklikt dat een site meldingen mag tonen.
Pagina: 1