Platenspeler: Laten repareren of nieuwe kopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambiiramus
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-10-2023
Hallo iedereen,

Laat ik beginnen met aangeven dat ik relatief beginner ben in de vinylwereld. Zelf heb ik een hele goedkope platenspeler die ik ooit bij de Mediamarkt heb kunnen scoren met een flinke korting. Dit was een prima begin maar ik wil nu toch echt upgraden.
Een jaartje terug heeft mij opa mij zijn oude Dual 701 gegeven. Deze heeft alleen het probleem dat deze veeeeel te snel draait en geen geluid doorgeeft. Hij heeft hier zelf aan zitten klungelen maar heeft de hoop opgegeven.
Ik heb op meerdere forums gehoord dat de Dual 701 best een goed apperaat is. Ook hoor ik veel mensen zeggen dat de nieuwe paltenspelers van tegenwoordig echt bagger zijn. Mocht ik een nieuwe willen kopen heb ik hier tussen de 400 en 500 euro voor over.
De vraag waar ik nu dus al een jaartje mee rondloop is dus: is het het waard om de Dual te repareren of zou ik gewoon een nieuwe halen? Ik hoop dat ik samen met jullie deze knoop door kan hakken.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Ambiiramus op 09-10-2023 16:42)

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 14:47
Je zou even contact op kunnen nemen mey DrDual. Mijn ervaring is dat die voor 100 á 200 euro een hoop kan doen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:32
Vraag anders eens hoeveel de reparatie ongeveer gaat kosten, dan kan je een veel betere beslissing maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan ook bedenken om een nieuwe te kopen (en dus moderne materialen en garantie) en dan de komende weken / maanden eens zelf inlezen en desnoods leren de Dual te repareren?

Kapot is ie toch al; leer je er niks van, kan je alsnog later een reparatie ergens aanvragen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:57

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Die Dual is écht een goed ding, die is zeker een reparatie waard. Ik denk niet dat je voor jouw budget een betere nieuwe speler kunt krijgen.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 14:47
Je zou even contact op kunnen nemen mey DrDual. Mijn ervaring is dat die voor 100 á 200 euro een hoop kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kaheem_Said schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:56:
Ben er met mijn Dual heengeweest, zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambiiramus
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-10-2023
Bedankt voor alle reacties! Zoals ik hoor is repareren sowieso het proberen waard. Ik ga contact opnemen met een aantal bedrijfjes hier in de buurt en mocht dat niet lukken toch naar Almere voor DrDual (vanuit regio Oss is het best een eindje rijden). Of opsturen natuurlijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Ambiiramus op 09-10-2023 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:57

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ambiiramus schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:26:
Bedankt voor alle reacties! Zoals ik hoor is repareren sowieso het proberen waard. Ik ga contact opnemen met een aantal bedrijfjes hier in de buurt en mocht dat niet lukken toch naar Almere voor DrDual (vanuit regio Oss is het best een eindje rijden). Of opsturen natuurlijk...
Zeker niet opsturen, dat spul is zo fragiel...

Dat ritje afzetten tegen de hoeveelheid uur die je er plezier aan gaat hebben, dan valt het allemaal wel mee toch? :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
mentalmadnizz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:30:
[...]

Zeker niet opsturen, dat spul is zo fragiel...

Dat ritje afzetten tegen de hoeveelheid uur die je er plezier aan gaat hebben, dan valt het allemaal wel mee toch? :)
Dr. Dual weet écht alle ins en outs van de Duals, ik zou hem eerst even mailen met een beschrijving van het probleem. Een "bedrijfje" in de buurt kon er nog wel eens veel langer mee bezig zijn...
Pagina: 1