foto verwijderen uit Google Foto's maar niet van smartphone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pezo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik krijg steeds vaker de melding 'Je hebt bijna geen opslagruimte meer en ontvangt mogelijk geen nieuwe e-mails'.
Als ik echter een foto wis uit Google foto's verdwijnt die ook meteen uit mijn galerij op mijn smartphone. Dus ik wil dat de foto's die ik maak niet meer automatisch in Google foto's verschijnen, enkel in de galerij van mijn smartphone.
Ik heb ook de back-up synchronisatie in Google foto's uitgezet maar desondanks komt elke nieuwe foto die ik maak automatisch ook terecht in Google foto's. Hoe kan ik dat vermijden?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

desondanks komt elke nieuwe foto die ik maak automatisch ook terecht in Google foto's.
Online dus ook, bedoel je? Of alleen in de app?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1777010 op 09-10-2023 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pezo
Ja Google Foto's is toch online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:53

Kheos

FP ProMod
Pezo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:14:
Ja Google Foto's is toch online?
niet als je smartphone offline is. vandaar @Anoniem: 1777010 's vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pezo
Mijn smartphone is toch altijd online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

De Google Foto's app op je telefoon laat ook de foto's uit je galerij zien, ook als ze niet zijn geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Pezo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:21:
Mijn smartphone is toch altijd online?
Er zijn ook mensen die slimme telefoons offline gebruiken...

Ik heb even zitten kijken, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je foto's kunt verwijderen in de app zonder dat je ze ook van je apparaat verwijderd. Als ik echter een foto verwijder vanuit de web app Google Foto's, blijft de foto wel op mijn apparaat staan. Wel krijg ik dan de melding in de app dat mijn apparaat uit sync loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Anoniem: 1777010 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:24:
De Google Foto's app op je telefoon laat ook de foto's uit je galerij zien, ook als ze niet zijn geupload.
Dat is niet altijd. Het ligt eraan hoe je Google Foto's hebt geconfigureerd. Bij mij is dat een aparte tab: Foto's op apparaat. En die hoeft niet synchroon te lopen aan de online foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan het beste de foto's nog ergens anders opslaan denk ik. Ik ziet ook de optie niet (niet meer, ik heb het idee dat het vroeger wel kon op een oudere telefoon).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pezo
Ik zou de Google fotos app willen verwijderen maar ga ik zo ook niet alle foto's op mijn smartphone verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 23:29
Als het goed is, is GPhoto alleen een photo viewer. Mijn ouders hebben een Samsung en waren aan het mopperen dat soms de foto viewer / functies verschillende waren op momenten van de dag.

Bleek dat ze Samsung Photo's en GPhoto door elkaar heen gebruikte. Nadat er eentje verwijderd was, was het probleem ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:37

3raser

⚜️ Premium member

Pezo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:37:
Ik zou de Google fotos app willen verwijderen maar ga ik zo ook niet alle foto's op mijn smartphone verwijderen?
Alleen de app verwijderen zou nooit alle foto's mee verwijderen. De vraag is wel of je de app überhaupt kan verwijderen. Vaak is die app voorgeïnstalleerd door de fabrikant van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Pezo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:37:
Dat kan toch. Of uitschakelen. Of je zet de automatische synchronisatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 16:03

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar Android Smartphones en tablets.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Tip:
Mocht je alle fotos willen verwijderen uit je Google Photos cloud, gebruik dan deze
Google Photos Delete tool

Hiervoor is een Chrome browser nodig op een desktop pc. Je kunt deze tool dan toevoegen als Chrome extensie. Zie voor instructies de site.
Google Photos laat je namelijk niet makkelijk en snel alle foto's online verwijderen, vandaar deze tool. Werkte bij mij geweldig.

Vergeet niet de synchronisatie op je telefoon uit te zetten, anders vult hij de Google Photos cloud weer bij.
Hierdoor blijft mijn Google cloud ook overzichtelijker

Ik maak zelf op mijn telefoon een mapje waarin alleen de foto's staan die ik werkelijk wil bewaren. Deze map synchroniseer ik dan zelf met de app Foldersync
Deze app geeft je ook allerlei extra synchronisatie opties zoals planning etc.

Zo hou ik genoeg ruimte over in mijn Google cloud en bewaar ik alleen wat bewaard moet worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 24-08-2024 10:02 ]

Pagina: 1