Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zoontje is op zoek naar een game systeem waarmee hij de main stream mee kan spelen. Hij houdt voornamelijk van shooters. Fortnite, Warzone bijvoorbeeld. Hij is nu 15 en hij zal wel steeds meer games willen gaan spelen dus ik denk dat een allround systeem wel goed is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft 900 Euro bij elkaar gespaard, ik vind het persoonlijk zonde als al zijn gespaarde geld ineens op moet maar het belangrijkste vind ik wel dat hetgeen wat we uitgeven voor een systeem goed genoeg is voor zijn wensen. Anders is iedere Euro ook zonde uiteraard als het niet performed voor hem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee hij heeft enkel een muis en een toetsenbord wat hij gebruikt in combinatie met zijn PS5.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De mainstream gaming pc van Maart 2023 gaf het volgende aan:
Processors AMD Ryzen 5 5600 Tray
Processorkoeling Gelid Solutions Tranquillo Rev.5
Moederborden Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3)
Geheugen intern G. Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS € 73,49 € 59,90
Videokaarten Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 6700XT
Solid state drives WD Blue SN570 1TB
Voedingen be quiet! Pure Power 11 550W FM
Behuizingen be quiet! Pure Base 500 Zwart
Totaalprijs bij opstellen BBG € 1.181,27
Dit zit wel net boven het budget, geen idee of hier iets aan gedaan kan worden dat het iets goedkoper wordt
zonder dat je teveel inleverd op performance. Op 1920x1080 prima beeld en performance is wat ik zoek voor hem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt op zijn slaapkamer te staan, enige stilte van het systeem is dan ook wel gewenst.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Advies in welke producten voor een prima prijs goed zijn en met de mainstream mee kunnen.
Mijn zoontje heeft zijn centjes zelf verdiend met afwassen en ik zou het zonde vinden als hij zijn geld verkeerd spendeert.
Zelf ben ik de hardware ontgroeid en vind ik het lastig om te weten wat nu matig, gemiddeld en must have is zeg maar.
Bedankt voor jullie tijd dan wel suggesties, wordt zeer op prijs gesteld.
Mijn zoontje is op zoek naar een game systeem waarmee hij de main stream mee kan spelen. Hij houdt voornamelijk van shooters. Fortnite, Warzone bijvoorbeeld. Hij is nu 15 en hij zal wel steeds meer games willen gaan spelen dus ik denk dat een allround systeem wel goed is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft 900 Euro bij elkaar gespaard, ik vind het persoonlijk zonde als al zijn gespaarde geld ineens op moet maar het belangrijkste vind ik wel dat hetgeen wat we uitgeven voor een systeem goed genoeg is voor zijn wensen. Anders is iedere Euro ook zonde uiteraard als het niet performed voor hem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee hij heeft enkel een muis en een toetsenbord wat hij gebruikt in combinatie met zijn PS5.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De mainstream gaming pc van Maart 2023 gaf het volgende aan:
Processors AMD Ryzen 5 5600 Tray
Processorkoeling Gelid Solutions Tranquillo Rev.5
Moederborden Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3)
Geheugen intern G. Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS € 73,49 € 59,90
Videokaarten Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 6700XT
Solid state drives WD Blue SN570 1TB
Voedingen be quiet! Pure Power 11 550W FM
Behuizingen be quiet! Pure Base 500 Zwart
Totaalprijs bij opstellen BBG € 1.181,27
Dit zit wel net boven het budget, geen idee of hier iets aan gedaan kan worden dat het iets goedkoper wordt
zonder dat je teveel inleverd op performance. Op 1920x1080 prima beeld en performance is wat ik zoek voor hem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt op zijn slaapkamer te staan, enige stilte van het systeem is dan ook wel gewenst.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Advies in welke producten voor een prima prijs goed zijn en met de mainstream mee kunnen.
Mijn zoontje heeft zijn centjes zelf verdiend met afwassen en ik zou het zonde vinden als hij zijn geld verkeerd spendeert.
Zelf ben ik de hardware ontgroeid en vind ik het lastig om te weten wat nu matig, gemiddeld en must have is zeg maar.
Bedankt voor jullie tijd dan wel suggesties, wordt zeer op prijs gesteld.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/irp25aoxVD9kbx80Hxfe6vWc.jpg?f=user_large)