HPT 366 Bios van Abit BE6 upgraden???

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:19
Ik heb Highpoint Bios 366 v1.25 en die wil ik upgraden naar 1.28. Kheb de loader (load.exe) en de bios file 1.28 (BIOS) op een opstartdiskette. Zodra ik hiervan dus boot en het commando load bios geef, krijg ik het volgende:

Load Utility for FLASH EPROM v1.11
Flash EPROM devices selection

[1] W29C011A
[2] SST39SF010
[3] AT29LV010/512
[4] AT29C010/512
[5] W29EE011-15

please input your selection?

Even voor de duidelijkheid, ik wil gewoon de Highpoint Bios die als het goed is ook in m'n mobo zit? updaten. Kheb dus geen apparte Hot Rod adapter. Welke van deze 5 moet ik kiezen? Deze BIOS is ook voor de Hot Rod adapter en in de README staat dat je op het label van de Hot Rod adapter moet kijken, maar die heb ik dus niet...

Ik heb dit moederboord al een tijdje, er zitten 4 IDE controllers op, 1 en 2 voor UDMA/33 en 3 en 4 voor UDMA/66, maar het heeft allemaal nooit goed gewerkt. Een 20gb Maxtor DiamondMax Plus 60 (udma/100), samen met win2k en dan draaien op udma/66 dan ging win2k heel schokkerig, om de halve seconde bevroor je muis even. Kheb een Quantum LCT10 15GB die is ook udma/66, als ik iets met nero wilde branden van die schijf kreeg ik blauw scherm ***Stop en dan allemaal verwijzingen naar adressen en ook iets over Hpt366.sys. Weer een cd verknalt. Ik gebruikde tot nu toe altijd HPT 366 1.25 Windows Driver, maar daar wil ik dus 1.28 van maken en dan zal eerst, volgens de readme, de BIOS ook eerst 1.28 moeten zijn. Dat wil ik dus doen in de hoop dat ik al mijn schijven UDMA/66 kan draaien zonder problemen. Ohja, ik heb 2 UDMA/66 (of 40 pins, 80-wire?) kabels, maar bij 1 van die 2 zit in het begin een gaatje (een spleetje meer) in die kabel. Dit schijnt normaal te zijn, maar waarom heeft die andere dat niet?

Wat een onzin..

• dixon
Ik heb net een readme van www.highpoint-tech.com gevonden en daarin staat onder andere:
----------------------------------------------------------
HPT366 BIOS load utility:

This utility will only work with PCI adapter cards that utilize the HPT366 chipset.
If you are using a motherboard/HPT366 combination, you will have to contact or visit the
motherboard manufacturer's web site for the proper update.

Instructions:

1) Extract the contents of this zip file to a blank floppy diskette, and label it HPT366 BIOS update.

2) Boot the system into DOS mode using a Windows or DOS startup diskette, or choose the
"Shutdown to DOS mode" option if running Windows 95/98.

3) Once the system has booted, remove the DOS diskette (if booting from the floppy drive), and
insert the HPT366 BIOS update diskette.

4) Type "load" at the A:\ prompt to run the BIOS update utility.

5) The load utility should prompt you to make a selection, and list information for 5 choices.
Match the number printed on the PCI card's secondary chip (BIOS chip, not the chip labeled
HPT366), with the corresponding choice presented by the load utility.

6) Restart the system after the card is updated successfully.
----------------------------------------------------------

Maar dat is heel leuk, want wat bovenaan staat heb ik gedaan, ik heb die loader voor m'n BE6 boordje van abit gehaald, en dan krijg ik alsnog precies hetzelfde menu'tje voor als je zo'n pci adapter hebt die ik niet heb. Hoe kan ik nou mijn Hpt 366 Bios updaten naar 1.28? Ik ben al weken bezig maar het lukt me maar niet!!! Ik heb ook gestaan wat bovenaan staat, op m'n MB staan wel aantal chips zoals de bios zelf, de hpt 366 bios en een winbond chipset. Overal staat wel wat getalletjes op maar niks correspondeert met die uit het menutje. Ik heb zowat die hele ftp van abit leeggetankt maar ik kan het maar niet vinden. Ik ga weer verder zoeken. Als iemand anders het weet? Iemand?

Wat een onzin..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Levert Abit geen BE6 BIOS'sen met HPT128?

Maargoed, de BIOS voor PCI controller kaarten is iets anders dan de BIOS voor onboard controllers en dus onbruikbaar. Hier had je het al kunnen lezen:
Op woensdag 05 september 2001 14:47 schreef dixon o.a. het volgende:This utility will only work with PCI adapter cards that utilize the HPT366 chipset. If you are using a motherboard/HPT366 combination, you will have to contact or visit the motherboard manufacturer's web site for the proper update.
Ik heb echt geen idee hoe je eraan kan komen via het Net. Maar op mun Abit BP6 zit ook een -uitgeschakelde- HPT366 controller. Ik heb even gekeken in een van mijn BIOS'jes en ja, ik heb ergens een HPT366 1.28 BIOS'je liggen.. [url="http://3576567308:8003/GOT/366_128.zip"]Hier[/url] kan je het even van mijn servertje afhalen :)

Ga als volgt te werk:

- Doe een search op "CBROM.EXE" en download deze (overigens ook af te halen van mijn huispagina, ga daartoe naar de BIOS sectie)
- Gebruik de meest recentste BE6 BIOS, waarvan bekend is dat deze stabiel met je BE6 werkt (BIOSFILE.BIN)
- Pak de gedownde HPT366 1.28 BIOS uit totdat je 366_128.BIN krijgt
- Typ in DOS prompt: CBROM.EXE BIOSFILE.BIN /PCI 366_128.BIN

Voila, de HPT366 1.28 BIOS zit in je BE6 BIOS. Let wel dat het parsen met CBROM nooit 100% geeft, dit hangt af van de grootte van de te parsen bestand! Zolang de BIOS file uiteindelijk nog steeds 256KB is, dan zit het wel goed.

Suc6 :)

• dixon
Ik ga het meteen proberen, hardstikke bedankt, te gek :)

Wat een onzin..

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Is het een Beta dat hier http://www.highpoint-tech.com/betadrivers.htm vandaan komt?

Oops dit is een driver |:(

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
De BIOS voor de Highpoint controller zit in 't Bios van de BE6 zelf meegebakken. De enige manier om je highpoint BIOS te upgraden, is je moederbord even flashen met een nieuwere versie, zoals BalusC al zei.

Je kunt 't zelf in elkaar bakken, maar waarom moelijk doen als Abit 't al heeft gedaan:

ftp://ftp.abit.com.tw/pub/beta/be6/bios/128/be6th128.exe
Pagina: 1