Welke mailprovider aan te raden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoooo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11-2024
Hi mede-tweakers!

Binnenkort ga ik mijn providermail verliezen (@ziggo.nl), omdat ik overstap naar Odido. Al die jaren maar uit gemak ziggo qua mail gelaten, maar nu moet dat dus veranderen. Blij mee, want al jaren veel teveel spam.

Daarom benieuwd naar jullie tips rondom mailproviders. Welke gebruiken jullie en ben je daar tevreden mee?

Wat ik graag wil
- Een mailaccount die ik ook kan gebruiken in Apple mail (daar staan meerdere accounts in)
- Een makkelijke domeinnaam, zodat je niet aan een balie 5 keer moet spellen wat er achter de @ komt.
- Liever geen gmail/outlook o.i.d. vanwege privacy
- Liever geen iCloud om dat gescheiden te houden van m'n apple account

Wat ik niet erg vind
- Als het een euro ofwat per maand kost
- Een eigen domeinnaam creëren

Gaat om 3 mailadressen (van m'n ouders + mij).

----
Ik heb een eigen website bij Mangelot hosting, maar kan iemand me vertellen hoe veilig het zou zijn om daar primaire emailadressen aan te hangen? Bij mijn hosting pakket staat het volgende, maar mij zegt het precies niks.
Beveiligde verbinding StartTLS/SSL
Spamassasin beheer
Eigen Spam filter
Realtime blacklist, DNSBL of RBL
ClamAV antivirus mail scan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:08

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Transip, kan je domeinnaam registreren, en email koppelen.

https://www.transip.nl/webhosting/emailonly/#pakketten

kost je eerste 3 maanden eurotje per maan, daarna 4,5 per maand.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 21:10
Als je toch al in het Apple ecosysteem zit, kun je ook iCloud in combinatie met een eigen domein overwegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:10
Op basis van jouw wensen zou ik Protonmail aanbevelen.

Zelf erg te spreken over de dienst en op basis van je wensen komt dit in de buurt van no-hassle en privacy vriendelijk.
Naast alleen de mail bieden ze ook andere diensten aan in een all-in-one pakket, dat betekent dat je ook toegang krijgt tot calendar app, protondrive, eigen maildomein etc.

[ Voor 27% gewijzigd door CuBras op 09-10-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 20:41
Ik maak zelf al jaren dankbaar gebruik van Mijndomein.nl.

Vrij gemakkelijk in te stellen en ook makkelijk adressen bij te maken.
De complexiteit van de domeinnaam ligt bij jezelf, die mag je zelf verzinnen.

Eerste jaar betaal je volgens mij alleen de domeinnaam, en daarna is het volgens mij 3 euro per maand.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoooo
Hoe zit het met spamfilters of hoe werken die überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:45
infomaniak.com
Domein 7,30 per jaar.
Mail service 1,50 per maand voor 5 mailboxes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoooo
FastFox91 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:56:
infomaniak.com
Domein 7,30 per jaar.
Mail service 1,50 per maand voor 5 mailboxes.
Heb jij hier een oud prijsplan? Die vind ik niet meer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:45
mennoooo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:30:
[...]

Heb jij hier een oud prijsplan? Die vind ik niet meer terug.
Nee, geen oud prijsplan.
Mail service
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSQX6G8i8ECvZkJikGm5wZokcUg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6DOFVdvP3p1ZYt3vdfCK4TkJ.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgkZbvh0TCa-u0OUCaIen5aLbq4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/atZ4jUrBUc3YjcBZ7NgkPQ9i.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andreas01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 11:51
Ik gebruik zelf mailbox.org met mijn eigen domein. Ik kan mijn email hiermee versleutelen met GPG maar wel gewoon een eigen mail client gebruiken (namelijk Thunderbird).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
er zijn werkelijke duizend en één mail(box) providers we kunnen hier nu wel een lijstje gaan maken van onze persoonlijke voorkeuren maar niemand lijkt ook echt meer te doen dan dit doe ik en dit kost het.

aan TS zou ik willen zeggen begin eens met een inventarisatie van de diensten die je wilt enn die je overweegt

zelf gebruik ik tegenwordig vaak mijnvoornaam@mijnachternaam.nl maar dat hangt natuurlijk af van de vraag of je de eerste bent die daaraan denkt. ;)

voor mailhost gebruik ik het liefst een partij die daar heel goed in is dus toko's zoals mijndomijn dat eigenlijk gewoon speeltuinwebhosters zijn laat ik lekker links liggen. zijn provider als mailbox.org is al een betere optie maar zelf koos ik uiteindelijk toch voor google professional (Gsuite). maar ook office 365 voor zakelijk gebruik biedt voor een paar euro per maand de mogelijkheid om een goedwerkende mailbox (en overige diensten) te voorzien.

bedrijven als transIP zijn zeker ook te overwegen, ware het niet dat die eigenlijk allemaal wel ongeveer even duur zijn. dus persoonlijk kies ik dan toch weer eerder eentje van de grote 2 (apple's aanbod vind ik niet zo interessant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:47
Andreas01 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:58:
Ik gebruik zelf mailbox.org met mijn eigen domein.
[...]
Deze combi heb ik ook en werkt naar behoren, gekozen vanwege goede privacy normen. Wat ik wel jammer vind is dat ze geen goede push via IMAP ondersteunen op iOS. Ik krijg mailnotificaties daardoor meestal niet instant binnen, helemaal als het om mail in submappen gaat. Ook hebben ze een vreemde vorm van 2FA-implementatie en bijv. ook geen app passwords zodat je voor elke verbinding/apparaat een apart wachtwoord hebt wat je kunt intrekken bij diefstal/verlies.

Mijn abonnement bij Mailbox.org (gevestigd in Duitsland) verloopt volgende maand, ik ben nog in dubio of ik ga overstappen naar Runbox (Noorwegen), gezien die wat voordeliger is ($19,95/jaar vs. €30/jaar van Mailbox) en ook privacybewust. Ik moet dan natuurlijk m'n MX-/SPF-/DKIM-records omzetten, dat is goed te doen. Maar ik wil ook m'n mail & agenda exporteren en weer importeren, daar heb ik wat minder zin in :+ Neig nu dus toch naar bij Mailbox.org blijven.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 10-10-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:27
Ik heb al veel verschillende hosts geprobeerd (Google Apps, Fastmail, Runbox), maar ik zit nu bij https://soverin.net/. Ben ik tevreden over, en is een nederlandse partij. De support is matig en storingen worden alleen gemeld op Twitter (:S), maar de prijs is goed te doen, en is een partij die ook de mail doet voor Bits of Freedom en Freedom internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoooo
i-chat schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:23:
voor mailhost gebruik ik het liefst een partij die daar heel goed in is dus toko's zoals mijndomijn dat eigenlijk gewoon speeltuinwebhosters zijn laat ik lekker links liggen.
Dank voor deze mooie woorden, zo komt het ook op mij over. De speeltuinwebhosters gebruik ik liever niet voor mail. Kan me voorstellen dat echte mailpartijen ook betere spam wering hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoooo
Dank allen voor de reacties!
Ik ben best gecharmeerd van Soverin, maar zie de 25GB voor 3 mailboxen (ik + ouders) als beperkende factor voor de toekomst.
De @soverin.net vind ik niet zo fijn, dus dan zou het een eigen domein worden. Daar heb ik nog niet het ei van Columbus gevonden; een @.... die je niet voor iedereen hoeft uit te leggen of te spellen.

Ik kwam de optie van Outlook tegen, waarbij met de 365 oplossing (99/jr) je naast mailboxen ook nog 6TB aan opslag krijgt. Dat klinkt aantrekkelijk; en @outlook.com is best netjes en makkelijk.

Outlook lijkt me ook privacyvriendelijker dan Google, en best goed in mail. Hebben jullie nog tegens voor outlook?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Zelf erg tevreden met www.mailbox.org
Duitse provider, en werkt gewoon al jaren top + tot heden geen spam en reclame meuk.

Zelfde interface/werking die van Ziggo.

Kost 1 euro per maand voor 1 email + 3 extra aliases
*De (licht) versie gebruik ik.

Voordeel:
Met opgeven van mijn mail adres voeren ze het tot zo ver altijd goed in.
Mail Box .org gaat niet fout en wordt zonder moeite opgenomen dan andere namen er achter.
Tuurlijk is @ ziggo / @kpn makkelijk.

@ tutanota / @ protonmail ect... Hebben ze vaak moeite mee en maken fouten.
Deze diensten zijn tevens ook prima.
Maar de reden voor mailbox.org is voor mij de makkelijke naam.
+Zelf opzetten via domein/server bla bla heb ik geen zin in.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52

TheVMaster

Moderator WOS
mennoooo schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:44:
Dank allen voor de reacties!
Ik ben best gecharmeerd van Soverin, maar zie de 25GB voor 3 mailboxen (ik + ouders) als beperkende factor voor de toekomst.
De @soverin.net vind ik niet zo fijn, dus dan zou het een eigen domein worden. Daar heb ik nog niet het ei van Columbus gevonden; een @.... die je niet voor iedereen hoeft uit te leggen of te spellen.

Ik kwam de optie van Outlook tegen, waarbij met de 365 oplossing (99/jr) je naast mailboxen ook nog 6TB aan opslag krijgt. Dat klinkt aantrekkelijk; en @outlook.com is best netjes en makkelijk.

Outlook lijkt me ook privacyvriendelijker dan Google, en best goed in mail. Hebben jullie nog tegens voor outlook?
Nope, @outlook.com is handig, goed uit te leggen en eigenlijk werkt dat ook best goed. Als je overigens een eigen domeinnaam zou willen gebruiken, dan zou Office 365 ook kunnen (beetje zelfde backend als outlook.com maar dan voor de zakelijke markt), maar dat kost je dan wel rond de 3-4 euro per mailbox per maand (en dan zou het voor 3 personen iets duurder uitkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb net zelf zo'n onderzoek gedaan en ben uitgekomen bij het mailbox.org .
Meer dan een onderzoek is het echter niet geweest, we hebben het niet in productie genomen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-05 16:21
Welke keuze heb je uiteindelijk gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoooo
qwasd schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:00:
Welke keuze heb je uiteindelijk gemaakt?
Ik was opeens gecharmeerd van outlook (icm met de 6TB opslag), maar las daarna veel verhalen van een waardeloze spamfilter. Dat is wel iets wat ik erg belangrijk vind.
Gmail heeft weer een zeer goede spamfilter.. maar qua privacy vind ik dat geen porum.

Daarna geen tijd meer gehad om uit te zoeken.

Wat betreft Outlook: jullie ervaringen mee qua spamfilter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 11:51
mennoooo schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:44:
Hoewel Outlook volgens mij niet zo ver gaat met dataverzameling als bijvoorbeeld Google met Gmail, zou ik persoonlijk (als je echt om privacy geeft) niet met Microsoft in zee gaan. Ik heb een beetje rondgezocht op het internet om te kijken hoe zij zitten qua privacy en dataverzameling met Outlook, maar er komen niet echt duidelijke antwoorden uit. Laat ik zeggen dat Microsoft nou niet bekend staat dat het een bedrijf is wat nou echt geeft om de privacy van klanten. Maar dat is meer mijn mening, als jou dat minder uitmaakt dan kan dat ook natuurlijk. Ik zag alleen in je OP staan dat je om privacy geeft - voor mij zou Outlook dan afvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-05 16:21
mennoooo schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:54:
[...]

Ik was opeens gecharmeerd van outlook (icm met de 6TB opslag), maar las daarna veel verhalen van een waardeloze spamfilter. Dat is wel iets wat ik erg belangrijk vind.
Gmail heeft weer een zeer goede spamfilter.. maar qua privacy vind ik dat geen porum.

Daarna geen tijd meer gehad om uit te zoeken.

Wat betreft Outlook: jullie ervaringen mee qua spamfilter?
Ik heb zelf helaas slechte ervaringen met de spamfilter van Outlook.com maar dat was jaren geleden.
Daarom heb ik jaren geleden ook de overgestap gemaakt naar gmail.
Met de zakelijke kant ook wel eens dat mail van kleine partijen als spam wordt aangemerkt.

Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe mailoplossing voor prive omdat ik alles nu bij Google (Gmail) heb lopen maar ik een eigen domein wil gaan gebruiken. Ik zit nu te twijfelen tussen Migadu/MXRoute oid met imap/pop ondersteuning en dan toevoegen aan de interface van Gmail of compleet over naar Proton/Fastmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoooo
Wie kan me wat achtergrond geven rondom spamfilters? Hoe werken die? Wat is het verschil tussen de verschillende spamfilters?

Hoe verschilt dit dan per provider? Maakt een speeltuinprovider (zoals @i-chat ze noemt) andere lijsten aan dan een 'professionele' zoals Soverin/Mailbox.org, en heeft Google dan nog allemaal algoritmes daaroverheen?

(Er natuurlijk vanuit gaande dat je je email niet invult op hakkietakkiewebsites.nl, maar door datalekken ben je al snel de pineut.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:27
Google (en microsoft ook denk ik) zullen met de data die ze hebben betere spam filtering kunnen doen, wat je ook met gmail ziet die ook al reclamemail die je wel wilt zien maar niet belangrijk is kunnen filteren. Een meer "indie" mailhost zal nooit dat niveau halen.

Ik moet wel zeggen dat ik met soverin heel weinig problemen met spam heb en daar ook emailadressen gebruik die ik al jaren in rotatie heb.
Pagina: 1