Hi mede-tweakers!
Binnenkort ga ik mijn providermail verliezen (@ziggo.nl), omdat ik overstap naar Odido. Al die jaren maar uit gemak ziggo qua mail gelaten, maar nu moet dat dus veranderen. Blij mee, want al jaren veel teveel spam.
Daarom benieuwd naar jullie tips rondom mailproviders. Welke gebruiken jullie en ben je daar tevreden mee?
Wat ik graag wil
- Een mailaccount die ik ook kan gebruiken in Apple mail (daar staan meerdere accounts in)
- Een makkelijke domeinnaam, zodat je niet aan een balie 5 keer moet spellen wat er achter de @ komt.
- Liever geen gmail/outlook o.i.d. vanwege privacy
- Liever geen iCloud om dat gescheiden te houden van m'n apple account
Wat ik niet erg vind
- Als het een euro ofwat per maand kost
- Een eigen domeinnaam creëren
Gaat om 3 mailadressen (van m'n ouders + mij).
----
Ik heb een eigen website bij Mangelot hosting, maar kan iemand me vertellen hoe veilig het zou zijn om daar primaire emailadressen aan te hangen? Bij mijn hosting pakket staat het volgende, maar mij zegt het precies niks.
Beveiligde verbinding StartTLS/SSL
Spamassasin beheer
Eigen Spam filter
Realtime blacklist, DNSBL of RBL
ClamAV antivirus mail scan
Binnenkort ga ik mijn providermail verliezen (@ziggo.nl), omdat ik overstap naar Odido. Al die jaren maar uit gemak ziggo qua mail gelaten, maar nu moet dat dus veranderen. Blij mee, want al jaren veel teveel spam.
Daarom benieuwd naar jullie tips rondom mailproviders. Welke gebruiken jullie en ben je daar tevreden mee?
Wat ik graag wil
- Een mailaccount die ik ook kan gebruiken in Apple mail (daar staan meerdere accounts in)
- Een makkelijke domeinnaam, zodat je niet aan een balie 5 keer moet spellen wat er achter de @ komt.
- Liever geen gmail/outlook o.i.d. vanwege privacy
- Liever geen iCloud om dat gescheiden te houden van m'n apple account
Wat ik niet erg vind
- Als het een euro ofwat per maand kost
- Een eigen domeinnaam creëren
Gaat om 3 mailadressen (van m'n ouders + mij).
----
Ik heb een eigen website bij Mangelot hosting, maar kan iemand me vertellen hoe veilig het zou zijn om daar primaire emailadressen aan te hangen? Bij mijn hosting pakket staat het volgende, maar mij zegt het precies niks.
Beveiligde verbinding StartTLS/SSL
Spamassasin beheer
Eigen Spam filter
Realtime blacklist, DNSBL of RBL
ClamAV antivirus mail scan