Schade aan badkuip. Hoe te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:46
Beste tweakers,

Momenteel wonen wij tijdelijk in een stacaravan. In de stacaravan zit een badkuip waar wij in douchen. Helaas vertoont de badkuip de laatste weken steeds meer scheuren en barstjes. Hier moeten wij iets aan doen, maar ik weet nog even niet wat.

Voor mij is het onduidelijk war het materiaal van de badkuip. Het liefst giet ik iets op de vloer van de badkuip dat als nieuwe beschermlaag. Iets van epoxy of pu compound?

Heeft iemand een idee hoe ik de badkuip weer nieuw leven in kan blazen?

Hieronder een paar foto's van de situatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMfkL3lNnrZx1TDRl0CG8eEBp1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1Mcta5Un3HJgrC2Nwd50Ig7.jpg?f=fotoalbum_large

(Sorry voor de ietwat onsmakelijke foto. Het betreft een oude stacaravan)

[ Voor 29% gewijzigd door Rien43 op 09-10-2023 07:12 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:51
Getver had je het niet even kunnen schoonmaken voordat je een foto op internet plempt?

Het lijkt op de foto's alleen de toplaag te zijn en niet de kuip zelf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Vervang de hele badkuip zou ik zeggen, vaak kan je badkuipen 2e hands voor appel en ei kopen.
Probleem van repareren is dat die scheuren steeds verder gaan lopen en je niet weet of er ook lekkage onder zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:40

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Gewoon dat ding eruit slopen, en een nieuwe plaatsen, of een douchebak, houdje nog meer ruimte over ook in je caravan..

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
Wat wil je als resultaat? Een mooie oplossing of een functionele?

Als het je niet zoveel uitmaakt hoe het eruit ziet en je gewoon een waterdichte situatie wilt hebben voor de tijd die je daar zit zou je het kunnen afwerken met iets als liquid rubber. Eerst alle losse stukken zoveel mogelijk loshalen, goed schoonmaken en ontvetten en dan het gebied inwerken met liquid rubber (liefst en aantal dunne lagen).

De meeste potjes zijn helaas zwart, maar er bestaat ook witte liquid rubber (op verschillende webshops wel te verkrijgen). Verwacht geen glad of mooi eindresultaat, maar je krijgt het wel waterdicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Al zou je het kunnen sealen, ben je dan niet bang dat je er een keer doorheen zakt? Liggen mooi je enkels helemaal open.
Ik zou zeggen vervangen en ondersteuning bieden op de gehele bodem. Bij onze badkuip hebben ze daarvoor een paar bussen purschuim leeggespoten voordat ze het bad erop plaatsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Bad verwijderen of deze los neerzetten.

https://sanitairkamer.nl/...05x65x52-wit-sk50036.html

Zo heb ik jaren kunnen badderen en douchen in een kleine ruimte.

Handige waterbesparingsfunctie, zodra de badkuip vol is (180L) moet je stoppen :9 Daarna nog een kleine workout om het bad te legen met emmers. Of zuigen aan een slangetje (Wet van de communicerende vaten).

Ook handig om buiten te zetten in de zomer 8)

[ Voor 56% gewijzigd door souljah1h op 09-10-2023 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:56
Het lijkt wel of heel de toplaag weggesmolten is en het putje in is willen lopen.
Zou haast denken dat iemand het bad gebruikt heeft om van chemicalieën af te komen.
Ik zou inderdaad alleen daarom al niet meer op de stevigheid van het bad vertrouwen.

Ik weet niet of het je eigen sta-caravan is of dat je hem huurt.
Maar anders zou ik de eigenaar even op de hoogte stellen dat dit niet leefbaar is.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hier helpt alleen een vlammenwerper nog...
Maak er een inloopdouche van zou ik zeggen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1