Radio/Speaker voor twirlles

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTwirlen
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-10-2023
Hoi allemaal,

Voor het twirlen (dansen met een baton op muziek) zijn wij opzoek naar een nieuwe radio. Onze oude radio, N-gear the Flash 810, begeeft het. De eerste seconde van de muziek wordt niet meer afgespeeld. Wij waren daarvoor erg tevreden.

Nieuwe radio moet voldoen aan:
- voldoende geluid voor in sporthal (1/3 deel)
- Bluetooth verbinding
- USB ingang
- batterijduur min. 4 uur
- draagbaar (vanwege verschillende sporthallen en zalen)
- max 150 euro (hele kleine vereniging)

Ik heb erg weinig verstand van alle specificaties waar het aan moet voldoen. Daardoor kan ik het ook moeilijk vergelijken met ons oude radio. De MIFA A90 ben ik tegen gekomen. Hij lijkt goed vanwege de wattage, maar ik heb geen idee of er voldoende geluid uit komt.

Hopelijk kan een van jullie ons helpen. Alvast bedankt!

Groetjes, Manon
...

Beste antwoord (via MTwirlen op 11-10-2023 09:32)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
MTwirlen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:45:
Nadeel van zo'n JVC Boomblaster is dat hij niet makkelijk draagbaar is. Wij moeten de radio van huis naar sportzalen meeslepen en zelfs soms buiten van plek naar plek.
Ah ja, dan kom je toch weer bij de (grotere) bluetoothluidsprekers uit.
Aan welke specificatie kan je zien hoeveel geluid eruit komt? Ik begreep dat wattage daar mee te maken heeft, maar ook decibel. Alleen db kan ik vaak niet vinden bij de specificaties.
Dat wordt inderdaad vaak niet gespecificeerd. Dan heb je alleen de afmetingen over als handvat: een grotere behuizing laat een hoger rendement toe in de lage tonen. Maar beter zijn metingen, zoals hier scroll - naar beneden tot het kopje 'Dynamics' of lees de vergelijkingen met andere producten.
MTwirlen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:25:
Door het opzoeken van jullie opties kwam ik deze radio tegen:
https://tweakers.net/pric...-boom-plus/specificaties/
Het lijkt een goede radio. Maar zoals jullie al weten, heb ik er weinig verstand van🙈
Iemand enig idee of deze geschikt is?
Een wat grotere bluetoothluidspreker. Zonder dit specifieke product te kennen en met je verduidelijking dat een JVC Boomblaster te groot is, zou dit wel eens geschikt kunnen zijn. De metingen geven in ieder geval aan dat hij hard kan. Net als de door @draak42 genoemde JBL Xtreme 3, die tweedehands misschien binnen bereik is.

[ Voor 43% gewijzigd door TBTL op 09-10-2023 20:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-10 11:40
Is USB playback een must?
Als bijvoorbeeld een verbinding naar een telefoon voldoende zou zijn heb je meer opties. Denk aan een JBL speaker (Extreme 3) of nog beter, een speaker als de Tribit Stormbox Blast.
Tribit is een wat minder bekend merk, maar de StormBox Blast werkt in mijn ervaring goed in een sporthal.
De muziek afspelen kan met de fysieke knop op de speaker, maar je hebt dus wel een telefoon nodig.
Als een USB stick noodzakelijk is kan ik je helaas niet direct verder helpen.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
Je kan op Bol.com (hoewel het geen leverbaar artikel meer is) nog steeds vinden wat de specificaties zijn van je huidige apparaat: https://www.bol.com/nl/nl...trolley/9200000127060184/
Ik zie daar 100W uitgangsvermogen staan (hoewel er bij de specs weer 150W RMS vermogen staat...). Je 'vervangende' apparaat wat je zelf aangeeft heeft maar 60W uitgangsvermogen. Nou zijn er natuurlijk meer zaken die meespelen maar ik zou op zijn minst op zoek gaan naar iets wat ongeveer hetzelfde vermogen levert.

Bax verkoopt dit merk speakers zie ik: https://www.bax-shop.nl/mobiele-accu-speakers/n-gear
Zou je daar niet eens moeten gaan praten? Je kan hier gewoon vragen wat zij als opvolger van jullie model adviseren. Dat scheelt een hoop gepuzzel.

Als trouwens alleen de eerste seconde van de muziek wegvalt, dan zou het ook een probleem met codecs of bestandsformaten kunnen zijn. Ik zou eens goed kijken of je met een andere USB stick of ander bestandsformaat het probleem niet kan oplossen. Kan je het apparaat nog updaten wellicht? Of moet je juist je opslagmedium even omruilen voor een ouder exemplaar? Kan je een hoop geld schelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 10:00
Die speaker heeft bij lange na niet 150W, staat ook in de handleiding pagina 2:
https://www.manua.ls/n-gear/the-flash-810/manual?p=2

150W PMPO en 8W RMS staat er.

Ik denk dat een deftig PC speaker setje en een losse bluetooth ontvanger al beter kan presteren dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
De klassieker voor sport / dans is de JVC Boomblaster. Die valt helaas buiten je budget met € 211 incl. accu. Misschien kan je de penningmeester lief aankijken of hij er een paar tientjes bij wil doen? Zo'n JVC gaat vermoedelijk erg lang mee, langer dan de Fenton / Vonyx / N-Gear van de volgende alinea.

Als de € 150 een harde eis is, kan je kijken bij Bax-shop onder de categorie 'mobiele accu-speaker' of het Duitse Thomann. De meeste producten zien er helaas erg plastic-fantastic uit.

Een kleine bluetoothluidspreker heeft binnen je budget de beste klank, maar ik denk dat hij helaas niet hard genoeg gaan om een sporthal te voorzien van geluid. De MIFA A90 valt binnen deze categorie.

[ Voor 102% gewijzigd door TBTL op 09-10-2023 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTwirlen
@draak42 bedankt voor je reactie. USB is niet noodzakelijk. Op dit moment spelen wij de muziek af via verbinding met onze mobiel.
De JBL en Tribit zien er goed uit (zover ik weet). Bedankt voor deze opties!
Als je nog meer opties hebt, dan hoor ik die graag😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTwirlen
@Archer_VC10 bedankt voor je reactie. Op bol.com staan verkeerde specificaties. Ik heb gekeken in de handleiding daar staat dat de N-gear 150W PMPO en 8W RMS en de Mifa A90 daar bijna gelijk aan is.

Als het nodig is zal ik bax contact opnemen.

Aan de usb ligt het niet. Want wij spelen de muziek voornamelijk af via onze telefoon. Op de muziekbox van mijn buurjongen spelen de muziekjes wel helemaal af. Ik kan eventueel kijken naar de bestandsindeling, maar ik heb geen idee naar wat ik dan moet kijken. Zou je dat misschien kunnen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTwirlen
@BernardV bedankt, dat klopt inderdaad. Het is in vergelijking met andere radio's niet veel, maar voor ons voldoende kwaliteit.

Welke speaker en losse Bluetooth ontvanger zou je adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@MTwirlen Het klinkt waarschijnlijk wel een beetje raar maar misschien dat je eens kunt gaan kijken naar een 'Bouw-Radio'? Die dingen verkopen ze bij de meeste bouwmarkten, en voldoen eigenlijk altijd wel aan al je wensen en eisen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 09-10-2023 20:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
Helder, dank voor het opzoeken!

@MTwirlen Ik kan je geen cursus muziekbestandjes bieden, maar meestal kan je in de handleiding vinden wat je zou moeten aanbieden aan een apparaat om dit te laten werken. Als je via je telefoon afspeelt, hoe sluit je deze dan aan de box aan? Bluetooth of via een kabeltje? Ik gok via Bluetooth als ik het zo lees, maar ik vraag me af of het probleem dan echt in de speaker zit. Het zou een compatibiliteitsprobleem kunnen zijn tussen een wat oudere softwareversie op je speaker en een nieuwere software versie op je telefoon. Daarom vroeg ik me af of je de software op de speaker nog zou kunnen bijwerken. Ik zie dat je ook bestanden vanaf een USB stick kan afspelen of via een AUX input. Je zou ook eens die opties kunnen testen en kijken of alles dan wel werkt. Is wat minder handig misschien, maar een kabeltje naar Lightning en eentje naar USB-C voor Android is goedkoper dan een nieuwe speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTwirlen
@TBTL bedankt voor je goede optie. Ik ga zeker de penningmeester lief aankijken. Blijkt uit de recensies dat het een goede radio is die lang mee gaat, dan is er denk ik wel wat mogelijk😊

Nadeel van zo'n JVC Boomblaster is dat hij niet makkelijk draagbaar is. Wij moeten de radio van huis naar sportzalen meeslepen en zelfs soms buiten van plek naar plek. Ook vind ik de cd-speler onnodig. Maar ik heb hem bij de opties neergezet.

Ik zal eens gaan kijken bij Bax. Onze oude radio was ook meer plastic, dan kwalitatief geluid. Maar voor ons wel voldoende.

Bluetooth speakers komen inderdaad heel veel naar voren. Aan welke specificatie kan je zien hoeveel geluid eruit komt? Ik begreep dat wattage daar mee te maken heeft, maar ook decibel. Alleen db kan ik vaak niet vinden bij de specificaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTwirlen
@Will_M bedankt ik ga daar eens naar kijken! Prima als het "raar" klinkt, als het het maar doet😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTwirlen
@Archer_VC10 helemaal duidelijk bedankt! Klopt, normaal gesproken via Bluetooth, maar ik heb het inderdaad al geprobeerd met kabel en usb. Helaas mist de eerste seconde dan nog steeds.
Als ik je verhaal zo lees, dan lijkt het er inderdaad op dat het aan de software ligt. Ik ga eens in de handleiding kijken wat zij aanbieden. Ik heb weer wat geleerd, dus bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTwirlen

Het lijkt een goede radio. Maar zoals jullie al weten, heb ik er weinig verstand van🙈

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Nadeel van zo'n JVC Boomblaster is dat hij niet makkelijk draagbaar is. Wij moeten de radio van huis naar sportzalen meeslepen en zelfs soms buiten van plek naar plek.
Ah ja, dan kom je toch weer bij de (grotere) bluetoothluidsprekers uit.
Aan welke specificatie kan je zien hoeveel geluid eruit komt? Ik begreep dat wattage daar mee te maken heeft, maar ook decibel. Alleen db kan ik vaak niet vinden bij de specificaties.
Dat wordt inderdaad vaak niet gespecificeerd. Dan heb je alleen de afmetingen over als handvat: een grotere behuizing laat een hoger rendement toe in de lage tonen. Maar beter zijn metingen, zoals hier scroll - naar beneden tot het kopje 'Dynamics' of lees de vergelijkingen met andere producten.
MTwirlen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:25:
Een wat grotere bluetoothluidspreker. Zonder dit specifieke product te kennen en met je verduidelijking dat een JVC Boomblaster te groot is, zou dit wel eens geschikt kunnen zijn. De metingen geven in ieder geval aan dat hij hard kan. Net als de door @draak42 genoemde JBL Xtreme 3, die tweedehands misschien binnen bereik is.

[ Voor 43% gewijzigd door TBTL op 09-10-2023 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
MTwirlen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:52:
... maar ik heb het inderdaad al geprobeerd met kabel en usb. Helaas mist de eerste seconde dan nog steeds.
Als het via een kabel op de AUX input ook zo is dat de eerste seconde wegvalt, dan zou ik zelf eerst de telefoon gaan verdenken, maar je geeft aan dat dezelfde telefoon op een andere speaker wel goed werkt. Als je die AUX input gebruikt dan fungeert de speaker als een pure speaker, meer niet. Hij zou gewoon alles wat op die ingang binnenkomt rechtstreeks moeten afspelen. Maar er kan ook wat in de speaker mis zijn waardoor hij problemen heet met het 'opstarten' van zijn vermogen.

Uiteindelijk is dit puur gokwerk hier... dus weten we gewoon niets. Een nieuwe speaker is dan natuurlijk wel de veiligste oplossing. Succes met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTwirlen
@TBTL super bedankt! Via de site kan ik het inderdaad beter vergelijken en heb ik het met de 'dynamics' beter in beeld.

Het wordt hoogstwaarschijnlijk inderdaad een grotere Bluetoothluidspreker. Ik ga er eens verder naar kijken. Bedankt voor je hulp en informatie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 10:00
MTwirlen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:37:
@BernardV bedankt, dat klopt inderdaad. Het is in vergelijking met andere radio's niet veel, maar voor ons voldoende kwaliteit.

Welke speaker en losse Bluetooth ontvanger zou je adviseren?
Ik heb niet echt een advies, dit was meer een opmerking richting het vermogen en de kwaliteit.
Persoonlijk denk ik dat je met bijvoorbeeld een SoundCore Motion Boom of zelfs de + versie al klaar zou zijn.

In welke omgeving zitten jullie? Ik heb zelf een SoundCore Motion Boom welke ik regelmatig gebruik en als je in de buurt zit mag je deze eens gebruiken.
De gewone versie zal ongeveer hetzelfde vermogen hebben wat je huidige speaker heeft. De + gaat daar iets overheen.

//EDIT: Even ter aanvulling; een “laag” vermogen richting 10W betekend zeker niet dat je geen mooi volume kunt draaien.
Ik heb vroeger in een kroeg gezeten waar een Dual CV-31 stond welke de kroeg van muziek voorzag en dat ging prima. Dat is een 2x10W versterker (als ik het goed heb).

[ Voor 15% gewijzigd door BernardV op 09-10-2023 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BernardV schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:50:
[...]

Ik heb niet echt een advies, dit was meer een opmerking richting het vermogen en de kwaliteit.
Persoonlijk denk ik dat je met bijvoorbeeld een SoundCore Motion Boom of zelfs de + versie al klaar zou zijn.

In welke omgeving zitten jullie? Ik heb zelf een SoundCore Motion Boom welke ik regelmatig gebruik en als je in de buurt zit mag je deze eens gebruiken.
De gewone versie zal ongeveer hetzelfde vermogen hebben wat je huidige speaker heeft. De + gaat daar iets overheen.

//EDIT: Even ter aanvulling; een “laag” vermogen richting 10W betekend zeker niet dat je geen mooi volume kunt draaien.
Ik heb vroeger in een kroeg gezeten waar een Dual CV-31 stond welke de kroeg van muziek voorzag en dat ging prima. Dat is een 2x10W versterker (als ik het goed heb).
Ik ken dat 'oude' DUAL spul ook nog wel maar je moet 'ouderwetse' 2 Ohm speakers én versterkers niet willen gaan vergelijken met de spullenboel welke er nu 'voor weinig' te koop staat 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:56

CeesKees

I rest my Kees

Ik zou zeggen: Vraag aan alle leden nog een kleine extra bijdrage, rek je budget met EUR 100,00 op en kijk in de ING rentepuntenwinkel naar de JBL Partybox 110

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1016885

uitvoering: JBL PartyBox 110

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTwirlen
@CeesKees bedankt voor de tip!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:15
Zit er geen ondernemer in de groep (of partner van) die wat wil sponsoren :?
Ik snap dat budget voor een kleine vereniging een probleem is. Zo'n speaker sponsoren is voor n beetje ondernemer (bijna) wisselgeld :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTwirlen
Hoi allemaal, van de week was er een hele goede aanbieding voor de Motion Boom Plus. Vandaag heb ik hem gebruikt en WAUW wat een fantastisch geluid. Volume was hard genoeg (iets over de helft voor 1/3 zaal)! Ik ben enorm onder indruk en hoop dat deze nog een lange tijd mee kan.

Bedankt voor alle reacties en het meedenken! Dat waardeer ik enorm😊
Pagina: 1