iCloud VS Google photos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 14:26
Ben momenteel een gebruiker van Google photos. Ooit in begonnen (toen het gratis was en later gaan betalen).
Heb nu een abo van 100GB waar ik 40 van gebruik.

Wil toch overstappen naar iCloud omdat ik mezelf niet terug zie gaan naar Android. Heb m’n hele bibliotheek gedownload naar m’n iPhone en dit is 60 GB (verschil zit in dat Google de foto’s die al online stonden voordat ervoor betaald moest worden niet meetelt).

Nu valt me wat op bij de opslag van iPhone foto’s.

Bij een foto die ik op de iPhone heb genomen zie ik dat deze foto 3.1mb is. Dezelfde foto’s, wanneer opgeslagen in Google photos is 6.7mb.

Wordt deze foto’s straks in iCloud opgeslagen in 3.2 mb of wordt dit ook meer?

Of Is dit het verschil in .Heic en de opslag van Google in .jpeg?

Heb GBs aan foto’s die gratis in Google photos zijn omdat ze er al stonden voordat ze er geld voor gingen vragen. Maar als de opslag verdubbeld bij Google, dan is iCloud straks toch voordeliger op de lange termijn lijkt me.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Beste antwoord (via Flipm0de op 12-10-2023 18:11)

• Aiii
  • Laatst online: 06:21

Aiii

何これ

Flipm0de schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:39:

Correct, dat is het verschil.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:39
Wat houd je tegen om een maandje een iCloud abonnement af te sluiten en al die foto's daarheen te synchroniseren, het kost je een Euro per maand voor 100 Gb? Dan weet je hoeveel het opslaat. Bevalt het niet annuleer je het weer en leeg je je iCloud, bevalt het wel annuleer je Google en leeg je je Drive.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 06:21

Aiii

何これ

Flipm0de schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:39:

Correct, dat is het verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:42
In iCloud Photos wordt volgens mij standaard de volledige resolutie in de cloud bewaard, en een kleinere versie op het apparaat om ruimte te besparen.
iCloud Photos keeps all your photos and videos in their original, high-resolution version. To save storage space on your device, you can turn on Optimize Storage.
If you turn on Optimize Storage, iCloud Photos automatically manages the size of your library on your device. Your original photos and videos are stored in iCloud and space-saving versions are kept on your device. Your library is optimized only when you need space, starting with the photos and videos you access least. You can download the original photos and videos over Wi-Fi or cellular when you need them.
Dit is uit te zetten zodat je ook op je apparaat altijd de volledige resolutie hebt.

https://support.apple.com...rary%20on%20your%20device.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox