Kan outlook niet meer openen op iPhone 6. Niet zonder app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cratchit
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-05 20:25
Op mijn iPhone 6 (in Februari j.l. nieuw aangeschaft) had ik me op outlook afgemeld. Ik wil me weer aanmelden maar als ik klik op 'aanmelden' gebeurt er niets. Wel als ik aantik op 'Nu downloaden' voor de gratis Outlook-app voor de telefoon. Maar vervolgens wordt de toegang geblokkeerd omdat iOS 16.0 vereist is. Onder Instellingen --> Algemeen geeft mijn telefoon echter aan dat met iOS 12. . mijn telefoon up to date zou zijn.
Wat zijn dit voor $ trucjes ?

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een iPhone 6 is volgend jaar 10 jaar oud (!), die nu nog ergens nieuw aanschaffen is niet echt een goeie zet.
Die nu nog nieuw verkopen is bijna misdadig.

Het klopt inderdaad dat outlook niet meer wordt ondersteund op iOS versies onder iOS16.
IOS 16 krijgt de iPhone 6 niet. Geen $trucjes gewoon oude hardware.

Verlies pakken en een recentere iPhone aanschaffen is het enige juiste advies hier.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cratchit
Vreemd dat het 10 jaar lang wel outlook gebruikt kon worden. Ook gmail blijkt geen uitkomst. Ook het zelfde verhaal.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cratchit schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:15:
Vreemd dat het 10 jaar lang wel outlook gebruikt kon worden. Ook gmail blijkt geen uitkomst. Ook het zelfde verhaal.
Dat lijkt mij niet vreemd, ik vind een iPhone 6 nieuw kopen in 2023 veel vreemder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:39
Cratchit schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:00:
Op mijn iPhone 6 (in Februari j.l. nieuw aangeschaft) had ik me op outlook afgemeld. Ik wil me weer aanmelden maar als ik klik op 'aanmelden' gebeurt er niets. Wel als ik aantik op 'Nu downloaden' voor de gratis Outlook-app voor de telefoon. Maar vervolgens wordt de toegang geblokkeerd omdat iOS 16.0 vereist is. Onder Instellingen --> Algemeen geeft mijn telefoon echter aan dat met iOS 12. . mijn telefoon up to date zou zijn.
Ik kan bevestigen dat mijn oude iPhone 6 die hier in de la ligt ook niet op Outlook kan komen met de standaard mail app. De Outlook app lijkt ook niet meer te werken. Ook daar kan ik niet meer inloggen.

WORKAROUND:

On iPhone > Settings > Passwords & Accounts > Add Account > OTHER > Add Mail Account > on this screen enter Name, Email, Password, Description.

[ Voor 10% gewijzigd door dcell op 08-10-2023 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:29
Hier kun je zien dat de formele ondersteuning van de iPhone 6, 4 jaar geleden al is gestopt. Echter krijgt ie nog wel veiligheidsupdates vanuit Apple. https://endoflife.date/ios

Als apps stoppen dan is dat meestal een keuze van de Appontwikkelaar, het is erg duur om oude OS'en te blijven onderhouden. Nu is het Outlook, maar bijvoorbeeld Whatsapp en bank-apps zullen ook één voor één gaan afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cratchit
Het is niet alleen dat ik de outlook-app niet kan laden maar dat er niets gebeurd wanneer ik op 'aanmelden' klik. Als de telefoon wel zou reageren als ik op 'aanmelden' klik heb ik de app sowieso niet nodig. Op mijn laptop (nieuw april dit jaar) kan ik wel op 'aanmelden' klikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cratchit schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:39:
Het is niet alleen dat ik de outlook-app niet kan laden maar dat er niets gebeurd wanneer ik op 'aanmelden' klik. Als de telefoon wel zou reageren als ik op 'aanmelden' klik heb ik de app sowieso niet nodig. Op mijn laptop (nieuw april dit jaar) kan ik wel op 'aanmelden' klikken.
Ja dat kan dus niet meer omdat het toestel niet ondersteund wordt.

Dat een nieuwe laptop het wel doet, is toch volledig irrelevant?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:43
Cratchit schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:39:
Welke type laptop heb je gekocht? Ook een 10 jaar oude laptop? Of gewoon een moderne, met volledige ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-04 15:48
Vraag mij af of dan volgend jaar de 6s aan te beurt is om outlook ondersteuning te verliezen. Ik krijg via de standaard mail app zowel icloud, Gmail als hotmail binnen. Elke 72 dagen moet ik wel opnieuw inloggen (zelf zo ingesteld). Je kunt ook niet wachtwoordloos inloggen met de Microsoft authenticator?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:07
Ik ben wel benieuwd waar je nu nog een iPhone 6 nieuw kan kopen…. Was het achter het CS in A’dam? 😆

De iPhone 8 kan al niet meer naar iOS 17, dus alles van die generatie en ouder moet je echt niet meer kopen nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

oude telefoon kunnen vaak alleen omgaan met (verouderde) TLS versie. Best kans dat bijv. die iphone 6 alleen TLS 1.0 nog heeft, wat afgestoten is door gmail/outlook etc. Kortom, die toestellen voldoen niet meer aan de huidige veiligheidseisen en werken derhalve niet meer.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Archer_VC10 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:56:
Ik ben wel benieuwd waar je nu nog een iPhone 6 nieuw kan kopen…. Was het achter het CS in A’dam? 😆

De iPhone 8 kan al niet meer naar iOS 17, dus alles van die generatie en ouder moet je echt niet meer kopen nu.
Refurbished wordt ook vaak verkocht "(als) nieuw" waar het woordje als heel zacht gefluisterd wordt.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
True.... maar een nieuwe Apple telefoon komt in een net gesealed doosje, met van dat plastic (oid) op het scherm, met wat originele accessoires e.d. Nou heb ik zelf nooit een refurbished telefoon gekocht maar ik kan me niet voorstellen dat je dan dezelfde verpakking e.d. krijgt... dus dat zou toch een clue moeten zijn. Afijn, veranderd natuurlijk niets aan de situatie dus zie het maar als een nuttige les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:15
Kan je niet gewoon in de browser naar outlook.com gaan en vervolgens die op het beginscherm zetten?
Dat is tegenwoordig een bijna native app ervaring.

(Ik gebruik het, aangezien ik bij veel verschillende klanten projecten uitvoer en sommige IT afdelingen de app alleen toestaan als ze hun beheerspul erop mogen zetten. Alleen beheerspul van 3-5 verschillende IT afdelingen door elkaar werkt niet zo best :+ ). De browser versie werkt wel gewoon, ook met notificaties e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 28-05 14:15
Archer_VC10 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:23:
True.... maar een nieuwe Apple telefoon komt in een net gesealed doosje, met van dat plastic (oid) op het scherm, met wat originele accessoires e.d. Nou heb ik zelf nooit een refurbished telefoon gekocht maar ik kan me niet voorstellen dat je dan dezelfde verpakking e.d. krijgt... dus dat zou toch een clue moeten zijn. Afijn, veranderd natuurlijk niets aan de situatie dus zie het maar als een nuttige les.
Hoezo zou dat niet met een plasticje op het scherm en een geseald doosje zijn? Zo'n plasticje plak je er zo op, doosje sealen kan met een simpel apparaatje. Dat lijkt me geen relevante indicator.

Als je googelt op 'nieuwe iphone' dan zie je gelijk dat een nieuwe versie 15 is, de 6 is dus mega oud. Daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben ;_)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:16
Welke winkel verkoopt een iphone6 nieuw? bedoel je niet refurbished? Lijkt me sterk dat dit nog nieuw verkocht wordt

Volledig terecht overigens dat dit niet meer werkt. Wat verwachtte je precies? 🤡

[ Voor 27% gewijzigd door Aschtra op 09-10-2023 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Welke winkel was dat? Want ik wil namelijk nog een nieuwe iPod Nano 5g en 7g kopen. Serieus.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cratchit
In Februari gekocht bij bol.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
Nee, je hebt dit gekocht bij één of andere sjacheraar via Bol.com.... Bol zelf levert dit model niet maar er zijn allerlei externe handelaren die spullen aanbieden via Bol... da's wat anders. Zo staan er nu gewoon iPhone 6S modellen te koop maar die komen van een externe handelaar. Er wordt daar dan ook leuk gesjoemeld met de specs door aan te geven dat de telefoon met iOS 10 wordt geleverd, ergens anders staat iOS 12, en dit wordt als 'vraag en antwoord' geboden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1y0hYHzNQmlArbo-fTGUvu60nE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2WU0zMZvJJEAJfwKMclIZGh6.png?f=fotoalbum_large
We negeren maar even dat iOS 17 intussen uit is, en dat het intussen ontzettend duidelijk is hoelang deze telefoon nog bijgewerkt kan worden naar een nieuwe iOS versie. Nuttig om even te melden dat alle modellen t/m de 6S intussen op de 'obsolete' lijst staan aangezien ze meer dan zeven jaar geleden uitkwamen. Voor deze toestellen levert Apple dus geen service of onderdelen meer.

Het lijken volgens de omschrijving nieuwe telefoons te zijn, er staat duidelijk 'niet refurbished' maar een model kopen wat intussen alweer 9 jaar geleden uitkwam en verwachten dat alles gewoon werkt is wel een beetje onhandig.

[ Voor 7% gewijzigd door Archer_VC10 op 11-10-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25

BCC

Voor 269? Dat is imho oplichting. Terugsturen en een klacht indienen bij bol.

Ter vergelijk: heb vorige week een iPhone SE 2020 128GB voor 219 euro bij Coolblue gekocht.

[ Voor 38% gewijzigd door BCC op 11-10-2023 11:18 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Dan ben je helaas opgelicht. Je telefoon is minder dan €50 waard en is eigenlijk niet meer bruikbaar behoudens bellen en sms’en.

Aan de andere kant, als de nieuwste iPhone (ten tijde van aanschaf) een iPhone 14 is en eens per jaar een nieuwe uitkomt is het eenvoudig te deduceren dat een 6 dan richting de 8 jaar oud is.

Afijn. Pijnlijke les, maar je weet wat de oplossing is, nieuwe(re) iPhone kopen. Ouder dan een 11 is een slecht idee.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:14
Dennisdn schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:12:
[...]
Als apps stoppen dan is dat meestal een keuze van de Appontwikkelaar, het is erg duur om oude OS'en te blijven onderhouden. Nu is het Outlook, maar bijvoorbeeld Whatsapp en bank-apps zullen ook één voor één gaan afvallen.
Dat kan een keuze zijn van de appontwikkelaar, maar het kan je ook onmogelijk worden gemaakt door Apple. Door je bijvoorbeeld te verplichten te updaten naar een nieuwe versie van Xcode wanneer je je OS een update geeft. En die Xcode update verliest dan ondersteuning voor oudere hardware.

Zelf ook eens meegemaakt. Kregen te horen dat de app niet meer werkte op oudere toestellen vanwege een bug, maar dat konden we niet oplossen want dan hadden we een oudere versie van Xcode nodig, die draaide op een MacOS versie die niet geïnstalleerd kon worden op die MacBook, want die was te nieuw. (En dat wil je sowieso niet.) dus dan maar besloten om de app onbeschikbaar te maken voor oudere versies.

Dus helaas, het is niet altijd de schuld van de ontwikkelaar. Zal vaak wel zo zijn, maar er zijn ook veel gevallen waarbij dit vanuit Apple zo komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
nelizmastr schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:44:

Aan de andere kant, als de nieuwste iPhone (ten tijde van aanschaf) een iPhone 14 is en eens per jaar een nieuwe uitkomt is het eenvoudig te deduceren dat een 6 dan richting de 8 jaar oud is.
Je hebt als consument ook een onderzoeksplicht, daar is hier duidelijk ik verzuimd.

Jammer dat daar via externe aanbieders misbruik van gemaakt wordt maar goed vrije markt dus iedereen mag vragen wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cratchit schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:00:
Met een iPhone 6 kun je niet meer de nieuwste outlook app gebruiken, die werkt vanaf iOS16.
Dan moet je minimaal een iPhone 8 hebben. Als je al een iPhone 6 had, dan kon je oude app blijven gebruiken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1