Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:02
Ik heb een vraag die misschien een beetje raar is.

Heb gisteren een tv opgehangen. Maar hij hangt een beetje scheef +/- 1cm maximaal.

De beugel zelf staat recht "In de marge"

Kan er nog iets ingesteld worden?

Gaat om deze beugel
Angebot: PERLESMITH TV Wandhalterung, Schwenkbare Neigbare TV Halterung für 26-65 Zoll Flach & Curved Fernseher oder Monitor bis zu 45kg, max.VESA 400x400mm https://amzn.eu/d/cquCphr

[ Voor 32% gewijzigd door theduke1989 op 08-10-2023 18:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:32

Dido

heforshe

Wat is scheef? Hangt de TV naar voor/achter, is de TV links/rechts gekanteld, hangt de TV links of rechts verder van de muur dan aan de andere kant?

Die eerste en laatste mogelijkheid horen iig bij het design van de beugel, de TV kan 25 graden kantelen en een heel eind links/rechts gezwenkt worden.
Kantelen met de klok mee of tegen de klok in lijkt niet te moeten kunnen.

Heb je de Beugel op de juiste manier aan de TV gemomteerd? Om welke TV gaat het?
Zou je een foto/situatieschets kunnen tonen?

TLDR: heb je meer informatie?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:51
Ik heb die beugel zelf ook gehad. Maar die kun je toch gewoon rechtstellen? Je kunt de TV daarmee gewoon kantelen en draaien. Maar het kan natuurlijk zijn dat de beugel wat te strak of te los ingesteld is. Dan zakt de tv vanzelf weg of lijkt het alsof je deze niet kunt kantelen. Dit kun je gewoon stellen en staat beschreven in het bijgeleverde boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:24
Heb inderdaad met me tv dat de tv zelf scheef is. Beugel perfect recht gehangen, maar helaas. Nu heb ik de beugel iets scheef gehangen zodat de tv recht lijkt.

mijn pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:01
Wat is "in de marge"? 5mm afwijking op de gaten, word ineens een behoorlijke afstand naar het uiteinde van de tv. Helemaal als het een beetje formaat is.

@Rusky Jij denkt dat je TV zelf scheef is? Ik durf er heel veel geld op in te zetten dat dat niet zo is.

[ Voor 30% gewijzigd door WEBGAMING op 08-10-2023 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:24
WEBGAMING schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:49:

@Rusky Jij denkt dat je TV zelf scheef is? Ik durf er heel veel geld op in te zetten dat dat niet zo is.
Wat denk jij dan dat er scheef is. Als bouwkundige kan ik echt wel een beugeltje netjes waterpas ophangen. Twijfelde in begin ook, waterpas en alles gecontroleerd.Het is echt de tv die scheef is.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Dido schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:34:
Wat is scheef? Hangt de TV naar voor/achter, is de TV links/rechts gekanteld, hangt de TV links of rechts verder van de muur dan aan de andere kant?

Die eerste en laatste mogelijkheid horen iig bij het design van de beugel, de TV kan 25 graden kantelen en een heel eind links/rechts gezwenkt worden.
Kantelen met de klok mee of tegen de klok in lijkt niet te moeten kunnen.

Heb je de Beugel op de juiste manier aan de TV gemomteerd? Om welke TV gaat het?
Zou je een foto/situatieschets kunnen tonen?

TLDR: heb je meer informatie?
De tv hangt te veel naar links.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7EJlUaqDugnpdfXn_YuX6g3mcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsMINvv9yr2D0DReliv8aaIz.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat om een Sony 65A95L ik heb dikkere en cm langere schroeven genomen. Niet de meegeleverde.

Op de fotos staat niet dat hij kan kantelen.

Alleen links of rechts, naar voren of naar achteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
alex3305 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:34:
Ik heb die beugel zelf ook gehad. Maar die kun je toch gewoon rechtstellen? Je kunt de TV daarmee gewoon kantelen en draaien. Maar het kan natuurlijk zijn dat de beugel wat te strak of te los ingesteld is. Dan zakt de tv vanzelf weg of lijkt het alsof je deze niet kunt kantelen. Dit kun je gewoon stellen en staat beschreven in het bijgeleverde boekje.
Jr hebt die gehad en weer terug gestuurd omdat hij niet goed is of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:01
Wat gebruik je om te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Twee waterpassen gebruikt.
Beugel zelf hangt recht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-06 22:39
Alles op die foto hangt naar links... Misschien camera recht houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Beetje een vage foto, je plafond lijkt scheef af te lopen door de hoek waarmee je de foto hebt genomen :+

Zitten die 2 metalen strips van de beugel goed gemonteerd op de VESA gaten van je TV? Het lijkt alsof de linker lager is gemonteerd waardoor hij nu scheef hangt. Maar ik weet niet of dat überhaupt fout gemonteerd kan worden, ik ken de beugel helaas zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:24
Hangt de tv ook daadwerkelijk niet-waterpas? Anders kan het natuurlijk ook gewoon zijn dat de afstand tussen de vloer en plafond niet overal gelijk is - dan lijkt alles al snel scheef, zeker met een flinke tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42

Klippy

Still Game

theduke1989 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:30:
[...]

Op de fotos staat niet dat hij kan kantelen.
Wat is dit in het midden dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUl6gz1hYo_AdNBxgnOLLI64aLg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kZuCBWyzDptQBWheFSLY45K4.jpg?f=user_large
Of dit rechts?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGxXVXsjPHeDjb_KkQqHhW-fGY0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/38ryojyCV59b5J864Nb2oqKY.png?f=user_large
Uit de beschrijving: Draaibaar: ± 3°

Staat er echt niks over in de handleiding?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Klippy schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:44:
[...]

Wat is dit in het midden dan?
[Afbeelding]
Of dit rechts?
[Afbeelding]
Uit de beschrijving: Draaibaar: ± 3°

Staat er echt niks over in de handleiding?
In de video:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGZLGPmuKtFsIj7O1sGqxszVxXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0J8xlPhpShVLwVHphykhdjZ.jpg?f=fotoalbum_large

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42

Klippy

Still Game

Er zit zelfs een sticker op, die zie ik op veel review foto's terug komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMqe9BdQVqZUGSGARVGsa98UIW0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H05HIt5FXw1nFw5rTsQCExma.jpg?f=user_large

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Je zegt: "ik heb dikkere en cm langere schroeven genomen. Niet de meegeleverde."
Zou het kunnen dat, juist doordat je dikkere schroeven hebt gebruikt, je nu niet meer de mogelijkheid hebt om iets te kunnen stellen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voegt helemaal niks toe.. :z

[ Voor 94% gewijzigd door Michael Knight op 09-10-2023 09:59 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Voegt helemaal niks toe.. :z

[ Voor 84% gewijzigd door Michael Knight op 09-10-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:27
Als je hem echt niet kan kantelen na ophangen zitten die 2 strips achterop je tv wellicht niet goed op je tv geschroefd? Dus de ene zit hoger dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:51
theduke1989 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:32:
[...]

J[e] hebt die gehad en weer terug gestuurd omdat hij niet goed is of andere reden.
Ik heb niet gezegd dat ik de beugel heb teruggestuurd ;). Ik heb een andere televisie gekocht waar een muurbeugel bij zat. De Perlesmith beugel en televisie heb ik verkocht aan vrienden. Ik en de vrienden waar de tv nu hangt zijn namelijk nog steeds erg tevreden over deze beugel.

Maar, zoals anderen hier ook al zeggen:
alex3305 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:34:
[...] Dit kun je gewoon stellen en staat beschreven in het bijgeleverde boekje.
En dan ben ik toch wel benieuwd:
theduke1989 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:30:
[...] Ik heb dikkere en cm langere schroeven genomen. Niet de meegeleverde. [...]
Waarom :?? Als ik het mij goed kan herinneren dan waren de bijgeleverde bouten enorm stevig. Als je zoiets al niet vertrouwd dan zou ik sowieso een andere beugel kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Het filmpje bij de beugel geeft aan dat je hem kan tilten dus als dat echt niet lukt heb je iets niet goed gemonteerd of hij is stuk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdo2DDOdx36xegewf0sdVdkMXKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9YJAK2iFGbYOk8TCVX7IUvNT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Turb0Turb0 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:19:
Als je hem echt niet kan kantelen na ophangen zitten die 2 strips achterop je tv wellicht niet goed op je tv geschroefd? Dus de ene zit hoger dan de andere.
Die kunnen alleen op 1 manier. Die kan ik niet verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
theduke1989 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:02:
[...]

Ik heb eens een vriend geholpen waarbij de tv ook scheef hing en daar zaten ze ook niet goed. Was een kwestie van schroeven lossen en je kon ze een paar mm hoger of lager drukken. Er zat er een dus "verkeerd"

Maar heb je het filmpje gekeken op de link van de beugel. Hij is alle kanten op de draaien/tilten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

theduke1989 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:02:
[...]

Er staan drie posts die aangeven hoe je je beugel zodanig kunt verstellen dat een horizontale aanpassing kunt doen. Begin daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theduke1989
Turb0Turb0 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:11:
[...]

Ik heb eens een vriend geholpen waarbij de tv ook scheef hing en daar zaten ze ook niet goed. Was een kwestie van schroeven lossen en je kon ze een paar mm hoger of lager drukken. Er zat er een dus "verkeerd"

Maar heb je het filmpje gekeken op de link van de beugel. Hij is alle kanten op de draaien/tilten.
Heb jullie advies opgevolgd. Moest een beetje kracht gebruiken om de TV te kantelen.

Moet je wel aangeven.
1. Heb geen handleiding bij verpakking gehad. Heb net gezien was een gebruikt model of demo model.
2. De sticker die hier te zien is heb ik ook niet op mijn model

Maar het is gelukt. Bedankt alle. Had wel angst dat ik iets afbreek etc. Want ik moet wel een beetje kracht zetten. Moet alleen in de handleiding zien welke schroef dat is om het dan ook meteen vast te zetten en niet meer kan tilten.

Bedankt alle.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tzpIVfENxoDG-gXEv5oCAD30qM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1qCbYLtCwS3RSPRlyMHkhFn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door theduke1989 op 08-10-2023 22:21 ]

Pagina: 1