Weten jullie misschien waar ik overheen kijk? Mijn oude omvormer een growatt 3000 heeft na 10 jaar de geest gegeven. Helaas geen garantie meer. Ik vermoed dat hij kapot is omdat ik geen stroom meer opwekte. Hieronder de dagen van de homewizard: je ziet dat de stroom niet meer opwekt. Vervolgens gaat hij na een paar dagen van zelf weer aan op magische wijze. Hierna werkt de omvormer een paar weken op om vervolgens weer uit te vallen. /f/image/oNmqmcKuA4R0tTwKTbST0lA5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WJruYjsXNvr3yTy6hQbCKbCl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tTlnLtU72zXvHyvFTNkXwp02.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/E4jo0EYgcpREdSQyuvkaWpeu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JIFobdPMKoEhFHs0IcKBg9Zo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2pE1YZc0IcCE2sILdth3UFPl.png?f=fotoalbum_large)
Hierna vertrouwde ik het niet meer en heb ik een nieuwe omvormer gekocht. De growatt mic 3000tl-x
Maar na deze op de dezelfde manier te hebben aangesloten geeft deze ook geen leven. Kunnen jullie helpen om te bepalen wat er nu fout gaat en waarom hij het niet doet?
:strip_exif()/f/image/QfDSe1BsGUTJ1GFRwCQQLFnu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IP2pcnZypaYRSJa4Y78MFbIv.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze stekkers komen van de panelen, dit is een 10 jaar bestaand systeem van 12x250 watt panelen, totaal 3000w
De ac ging van kroonsteen op de omvormer naar een kabel. Deze heb ik op dezelfde manier aangesloten
:strip_exif()/f/image/mKPq5W85GXzIwTMEXN0SVEED.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Af01x5Wyu7wl5eDHDeeT54NW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z6peVR48AJzWKvRQqEWqq3Nh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dVcpDz5cTKhIrwLBSGCxNW2H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wOP2PBvnpzEPSarUd7lGemiM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3DhH9FEYGEEMJS3i4sSZ6DeP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fbfOeUtIpqjknv2mVwwZeEXE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dit in de avond aangesloten zodat het donker was, de nieuwe omvormer deed niks. Ik moet nu nog steeds het land en de instellingen nog ingeven. Nu hebben sommige omvormers opstartspanning nodig. De volgende dag genoeg zon maar de omvormer deed nog steeds niks
Ik heb nu fotos met lage spanning omdat het erg bewolkt is nu, dit is rond de 200 geweest al
Wat ik me dus af vraag. Is de oude omvormer wel kapot? Omdat die niks deed en deze nu ook niet. Of heb ik nu de pech en heb een nieuwe maar weer kapotte omvormer. Dat er iets is met de panelen misschien. Maar daar twijfel ik weer over want ik heb wel voltage. Wie o wie kan me het één en ander verduidelijken
/f/image/oNmqmcKuA4R0tTwKTbST0lA5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WJruYjsXNvr3yTy6hQbCKbCl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tTlnLtU72zXvHyvFTNkXwp02.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/E4jo0EYgcpREdSQyuvkaWpeu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JIFobdPMKoEhFHs0IcKBg9Zo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2pE1YZc0IcCE2sILdth3UFPl.png?f=fotoalbum_large)
Hierna vertrouwde ik het niet meer en heb ik een nieuwe omvormer gekocht. De growatt mic 3000tl-x
Maar na deze op de dezelfde manier te hebben aangesloten geeft deze ook geen leven. Kunnen jullie helpen om te bepalen wat er nu fout gaat en waarom hij het niet doet?
:strip_exif()/f/image/QfDSe1BsGUTJ1GFRwCQQLFnu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IP2pcnZypaYRSJa4Y78MFbIv.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze stekkers komen van de panelen, dit is een 10 jaar bestaand systeem van 12x250 watt panelen, totaal 3000w
De ac ging van kroonsteen op de omvormer naar een kabel. Deze heb ik op dezelfde manier aangesloten
:strip_exif()/f/image/mKPq5W85GXzIwTMEXN0SVEED.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Af01x5Wyu7wl5eDHDeeT54NW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z6peVR48AJzWKvRQqEWqq3Nh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dVcpDz5cTKhIrwLBSGCxNW2H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wOP2PBvnpzEPSarUd7lGemiM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3DhH9FEYGEEMJS3i4sSZ6DeP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fbfOeUtIpqjknv2mVwwZeEXE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dit in de avond aangesloten zodat het donker was, de nieuwe omvormer deed niks. Ik moet nu nog steeds het land en de instellingen nog ingeven. Nu hebben sommige omvormers opstartspanning nodig. De volgende dag genoeg zon maar de omvormer deed nog steeds niks
Ik heb nu fotos met lage spanning omdat het erg bewolkt is nu, dit is rond de 200 geweest al
Wat ik me dus af vraag. Is de oude omvormer wel kapot? Omdat die niks deed en deze nu ook niet. Of heb ik nu de pech en heb een nieuwe maar weer kapotte omvormer. Dat er iets is met de panelen misschien. Maar daar twijfel ik weer over want ik heb wel voltage. Wie o wie kan me het één en ander verduidelijken