Toon posts:

Http80 en Vigor2200e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http:80 staat geconfiged in de router. Alleen wil ik nu vanuit mijn xxx.10 werkstation een htmlpagina presenteren, die zichtbaar moet zijn op het Wan.

Vigor 2200e
nat-openport setup: port 80 192.168.1.10

op de Wks heb ik win2000 proff. en prolansuite! Als prolansuite niet actief is dan leest 'ie poort 80 uit als zijnde gesloten. Staat prolansuite aan dat staat de poort open. (o.m. www.grc.com).

Echter de pagina kan niet gelezen worden: "time-out"

Weet iemand een oplossing ??
Heb de faq / search al gedaan, wellicht dat er iemand is die eveneens in dezelfde situatie is/was !

Verwijderd

Heb hier mijn vigor 2200W en gewoon een of ander simpel www. servertje :) maar gewoon door gewezen in vigor, van alles wat van buiten op poort 80 komt routeren naar die pc op poort 80.

Wel zorgen dat je web sever wel gewoon werkt dor te testen intern op je netwerkje :)

Verwijderd

Topicstarter
met static of dynamisch ip toewijzing?

bij mij werkt het dus nog niet !! damm

Verwijderd

Maakt niet uit eigenlijk, zolang je port op je router maar naar het juiste staion wijst :)

Maar werkt je web page wel intern. dus op je eigen comp een verbinding maken naar je web server als dat werkt dan even kijken of je je router wel juist hebt in gevuld :)

Verwijderd

Topicstarter
nope. hij doet nog nikx.

Op het interne ip nummer krijg ik het keurig netjes op het scherm. Het gekke is dat als het www progje draait op 192.168.1.10 en dan een scan test doe volgens www.grc.com de port open staat. Daarentegen als ik nikx draai op wwwserve gebied de poort idg. op clossed staat.

Dus mijn conclussie:
Hij leest wel iets uit. Alleen er treedt een timeout op.

Mijn vraag dus:
Moet ik naast port 80 nog meer mappen..?

Verwijderd

Hmm oh ja, dit kan ook wel eens kloppen, uit de faq, stel dat je het zelf nog niet had gevonden..

Vraag:
Ik kan mijn server niet bereiken op mijn externe IP-adres.

Antwoord:
De router "ziet" zichzelf niet op zijn externe IP-adres. Laat dit door iemand vanaf een ander aansluiting testen of stel in de webbrowser de proxy van uw ISP in.

Kan redelijk cruciaal zijn, was het vergeten.. Hmmzz
Pagina: 1