Toon posts:

cdrom/cd rw drives weg na uninstall van Nero

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na heftig door het forum gespit te hebben naar een
oplossing, verklaring, antwoord voor dit probleem
heb ik toch maar besloten om een posting te doen..

Probleem: Na uninstall van Nero v5.5.x.x ivm installatie
nieuwe versie (v5.5.4.0) zijn alle cdrom drives niet
meer te benaderen in Windows. Ze zijn gewoon niet meer
zichtbaar in explorer. In device manager zijn ze wel
aanwezig, maar voorzien van een uitroepteken.

De drivers worden niet gevonden c.q. geladen.

Brander: Liteon 16*10*40 (van een kennis weet ik dat dit
probleem ook met plextor kan optreden, dus niet perse een Liteon probleem)

Setup draaien van windows heeft geen effect.
Hardware verwijderen en via hardware detectie opnieuw
installeren werkt ook niet. Drives blijven onbenaderbaar.

Heb jij hier ook ervaring mee? Weet je een oplossing,
behalve win2k opnieuw installeren...letmeknow.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

probeer eens een nieuwe ASPI layer voor Win2K te installeren (die kan je wel vinden op de nero site, en zeker weten wel op de adaptec/roxio site).

met het programmaatje hier:
http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?filekey=aspichk.exe
kun je checken welke aspi versie je hebt, stel nou eens dat hij geen aspi vindt, dan moet je die dus opnieuw installeren (gebeurt volgens mij bij herinstallatie van nero/easy cd creator etc ook, ik kan geen aspi versie voor win2k vinden op de adaptec site :'()

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich voor bij een collega van mij, vandaar deze posting. Hij liet me weten dat er ook
Easy CD Creator op de pc heeft gestaan. Vandaar ook bij
Roxio gezocht op dit probleem en daar staat een soortgelijk (in een iets andere situatie) omschreven. De volgende link:
Damn? Werkt deze wel?? verwijst naar de site met vraag en antwoord. Mijn collega gaat vanavond deze reg key mergen om
te kijken of dit wil helpen..zo niet, dan even met de aspi
drivers spelen...

http://ask.roxio.com/cgi-bin/roxio_tic.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=zERQrpWf&p_lva=&p_refno=000505-000000&p_created=957543292&p_sp=cF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTEwNCZwX3NlYXJjaF90ZXh0PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPTMmcF9wcm9kX2x2bDE9NyZwX3Byb2RfbHZsMj1_YW55fiZwX2NhdF9sdmwxPTQmcF9zb3J0X2J5PWRmbHQmcF9wYWdlPTE*&p_li=

ben benieuwd of deze link werkt *D

Verwijderd

Topicstarter
FYI,

Nog op de Microsoft site gezocht en ook hier staat
de oplossing voor dit probleem, alleen iets uitgebreider.
Deze methode dus gebruikt en voila cdspelers zijn weer
aanwezig...

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q270/0/08.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=code%2031&rnk=5&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WIN2000

Nog even een opmerking: het ging in dit geval om de combinatie nero en easy cd creator, waarbij dus de drives
na uninstall van easy cd creator dit probleem veroorzaakte.

Verwijderd

ik zit met een gelijkaardig probleem:

heb zojuist nero 5.0.xxx unistalled, registry cleared met alles wat naar ahead/nero leide, dan nero 5.5.6.0 installed, en op vraag reboot geduwd

bij het heropstarten krijg ik normale post en autoexec load normaal, dan een VxD eror:
uitzonder OE opgetreden op 0028:blabla in VxD ---. Opgeroepen vanaf 0028:blabla in VxD ---
enzoverder

ik duw op spatie om proberen gewoon verder te gaan, en hij crashed of hij gaat verder met leeg scherm en linksboven knipperende cursor en finito

in safe mode start hij perfect op, maar daar kan ik niks doen, registry terugzetten helpt niet (en heb installer van nero ook niet meer (was maybe dom))

Systeem is Win 98 SE en rest zie signature normaal