Renovlies en schilderwerk niet acceptabel?

Pagina: 1
Acties:

• slvc
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik heb een professionele bedrijf ingehuurd voor onze nieuwbouw woning om renovlies aan te brengen + schilderen.

Nadat de werkers klaar waren gingen ik en mijn vrouw even kijken en we zagen al heel snel dat het slecht was gedaan.

Eigenaar kwam langs om te kijken en hij gaf ons gelijk. Hij stelde voor dat de werkers terug komen om de werkzaamheden te herstellen.

Eerlijk gezegd hadden we er geen vertrouwen in, maar toch het voorstel geaccepteerd.

Binnen een halve dag waren ze weer klaar, best snel vonden we.

Nou wij naar het huis om te kijken en het is nog steeds niet de kwaliteit waar we op hoopte.

Eigenaar een bericht gestuurd dat we hier niet tevreden mee zijn.

En een financiele compensatie hiervoor willen en dit verrekenen met de totaalbedrag.

Eigenaar reageert niet meer.

Het gaat hier om een flink bedrag, en we willen uiteraard wel betalen voor het werk dat wel goed is gedaan, maar dit is echt slecht.

Zou jij dit accepteren? Zie fotos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwkNEoUXt-Nl-YI9GvOP0morabo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFmAw6DPgiay9TxR1N3jwP0q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEKj3m49fAENWwfxg7qV4qHOA-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RP280UogpayXL7hX0Ur72Bm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOVm28N9X-NQ3yT9tZj5aGTlcYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKugYMGJco5I92xTGCrz8ju0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGyNLLETjNf-hV7WfDIl5ekr6XM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2x7vVJRa5N5s6M84P6V5fCE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UW9hZOmIVZ4hV0O3NvIyClY0gIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dIMoNJyOYbF2nu1amL3isPk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsH2VMdU7loG9ecO5S_XAUWoj3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbYakSPCsy2NKNuaexfmEpmp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJvNA0nKbeC-1ojpneTU_u77ksk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4gZtJAJo2YIWE8p8RKW43Yy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RppZiIy4alTl91V0Da71Sisj8MQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPOd65hvrFma1TYLRU633Lul.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsK7wU9FqjYY26NiEOXegXrEI8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3SJFbFaonH9uSsL0Z158OXB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNbjP10czF1netiseXR_Vk16tRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2OB505MGy7mFL2ROJsKsQnf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CJLumzcPXTptITif2BSc6QHQ74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrTBo0nrTYyp03v7QCSCExHr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpF-Y_U5-0Df7qXPMoXlrz0aEKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTkPlKr8Jgk911Ehq0LfIPeg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71hUPvoSBa2UNVR8n3wcMvpDilQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMhqwNdJqUAyJEvDSaq3rR8k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Cjqlo8R4BUu7X7X0NninjG6tn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jfl7wWVx8A9makVCeoWcJqUv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgRMZo97WoXWTFdgjEJv5j9PKKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXrUo5qQrbkDBASB2wkLmMKd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puOt55IIa5cmU-1j6_Cgr39H7bA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvuPNLlcjjgDrPpz2FseBdDw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uI1cWhwuSDt_Xta6J_0WGDNi-uI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwr1nDoSdgFpH6MMciG28thk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uF_t3C7zORABfUibH8pXTI6DIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOEqQwyUEkxI36pxHqZyalnW.jpg?f=fotoalbum_large

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:11
Ik mag hopen dat je weinig tot niks hebt aanbetaald. Dit is geen professioneel werk te noemen

• slvc
@Scheurbuik We hebben een aanbetaling gedaan van 25% van het totaalbedrag en we stelde voor om €1000 minder te betalen, en zelfs dat vinden we aan de weinig kant, maar we willen dit snel oplossen en achter ons laten.

Nu reageert de eigenaar niet meer op mijn bericht. Ik denk dat ik hem morgen weer een bericht ga sturen.

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01 14:05
Stuur geen berichten maar doe communicatie via aangetekend schrijven.

• slvc
Update:

Eigenaar heeft gereageerd en zegt dat hij de werkers vandaag nog een keer wil laten terugsturen en als ik dat niet wil 250 euro vergoeding.

Deze gaan natuurlijk niet accepteren.

We hebben hem al een kans gegeven om het op te lossen en dit is niet hoe het werkt dat je elke keer maar terug kan komen.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
belrpr schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:31:
Stuur geen berichten maar doe communicatie via aangetekend schrijven.
Da's wel meteen heel erg stringent, en dat zet meteen een bepaalde toon. Ook juridisch gezien helemaal niet noodzakelijk ofzo. Een e-mail kan voor normale zaken prima, pas als je moet escaleren kan je met aangetekende brieven e.d. werken.

Ik zou gewoon het aanbod accepteren als ik TS zou zijn; laat ze nog maar een keer terugkomen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
slvc schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:42:

We hebben hem al een kans gegeven om het op te lossen en dit is niet hoe het werkt dat je elke keer maar terug kan komen.
Nou ja, dat is tot op zekere hoogte wel hoe het werkt...

Natuurlijk houdt het een keer op, dus hij kan niet tot in den treure het blijven proberen te repareren. Maar als ik je goed begrijp is er één poging gedaan om de fouten eerder te verbeteren? Dan lijkt me een tweede herkansing niet heel gek.

Wel zou ik zéér duidelijke afspraken maken, zwart op wit. Bijvoorbeeld dat als niet alles helemaal naar tevredenheid opgelost is na de tweede herkansing, dat je dan €1000 korting krijgt en er geen verdere poging meer gedaan zal worden.

The devil is in the details.

• Scheurbuik
Je moet ze de kans geven het goed op te lossen. Heb je de foto’s ook naar hem gestuurd? Hij zal toch zelf ook moeten zien dat een amateur dit beter kan.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nodig de eigenaar uit ter plekke en bespreek het face 2 face

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• slvc
@Scheurbuik We hebben ze de kans gegeven om het op te lossen en ze hebben gisteren de sleutel teruggeven.

Deze foto's zijn gemaakt nadat ze weer terug zijn geweest.

De eigenaar heeft zojuist op mij gereageerd en wilt €250,00 korting.op een flinke bedrag, maar dat vinden wij veelste weinig.

Er is overal verf op de kozijnen, slecht afgewerkt, op sommige plekken niet goed geverfd.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:09

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Update:

Eigenaar heeft gereageerd en zegt dat hij de werkers vandaag nog een keer wil laten terugsturen en als ik dat niet wil 250 euro vergoeding.

Deze gaan natuurlijk niet accepteren.

Je hebt hem waarschijnlijk niet formeel in gebreken gesteld? Dan moet je dat dus nog doen en moet je hem ook de kans geven om het binnen een redelijke termijn te herstellen.

• Scheurbuik
Hele concreet. Formeelmin gebreke stellen (hierbij in de brief/mail duidelijk zeggen dat ze al 2x de kans hebben gehad). Inclusief redelijk ultimatum voordat je een externe expert het op zijn kosten laat verhelpen.

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:18
Je moet even je emotie 'alles snel achter je laten' laten varen. Je begint veel te snel met financiële compensatie met als resultaat dat de tegenpartij gaat onderhandelen.

Het is je nieuwbouwwoning. Je wilt daar waarschijnlijk lang blijven wonen. Eis dat ze het gewoon herstellen in de staat zoals je van hen mag verwachten, en neem geen genoegen met minder. Jij kijkt er nog jarenlang tegenaan en zij pakken nog dikke winst met een compensatie van een paar honderd euro, en aan het eind van de straat zijn ze jouw naam alweer vergeten en blijf jij met de zooi achter.

• wbachir
  • Laatst online: 18-11-2023
Dit is niet goed gedaan.

[ Voor 191% gewijzigd door wbachir op 08-10-2023 15:22 ]

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:16
slvc schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:43:
Ik heb een professionele bedrijf ingehuurd voor onze nieuwbouw woning om renovlies aan te brengen + schilderen.

Nadat de werkers klaar waren gingen ik en mijn vrouw even kijken en we zagen al heel snel dat het slecht was gedaan.

Eigenaar kwam langs om te kijken en hij gaf ons gelijk. Hij stelde voor dat de werkers terug komen om de werkzaamheden te herstellen.

Eerlijk gezegd hadden we er geen vertrouwen in, maar toch het voorstel geaccepteerd.

Binnen een halve dag waren ze weer klaar, best snel vonden we.

Nou wij naar het huis om te kijken en het is nog steeds niet de kwaliteit waar we op hoopte.

Eigenaar een bericht gestuurd dat we hier niet tevreden mee zijn.

En een financiele compensatie hiervoor willen en dit verrekenen met de totaalbedrag.

Eigenaar reageert niet meer.

Het gaat hier om een flink bedrag, en we willen uiteraard wel betalen voor het werk dat wel goed is gedaan, maar dit is echt slecht.

Zou jij dit accepteren? Zie fotos:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Of het werk wel of niet goed is vind ik op de 5 pixels per foto lastig te beoordelen.
Zijn dit (met) WhatsApp (doorgestuurde) foto's?

Zijn er geen fatsoenlijke resolutie foto's beschikbaar ?

Aan de andere kant, de meeste reacties tot nu toe suggereren dat het inderdaad prut werk is geweest.

Er zijn wat regels omtrent het laten herstellen van de werkzaamheden. Hoe doe ook alweer in elkaar steken weet ik niet uit het hoofd. Je zorgen uiten over de mensen die tot nu toe gewerkt hebben zou zeker een eerste stap zijn, mogelijk zijn er meerdere werknemers en kunnen die dan het werk als nog naar tevredenheid uitvoeren.
Succes met de afhandeling.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44
Update:
Ze komen vandaag nog? Op een zondag?

Dan weet je zeker dat je niet met professionals te maken hebt, maar met beunhazen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Scheurbuik
tcw82 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:32:
[...]

Of het werk wel of niet goed is vind ik op de 5 pixels per foto lastig te beoordelen.
Zijn dit (met) WhatsApp (doorgestuurde) foto's?

Zijn er geen fatsoenlijke resolutie foto's beschikbaar ?

Aan de andere kant, de meeste reacties tot nu toe suggereren dat het inderdaad prut werk is geweest.

Er zijn wat regels omtrent het laten herstellen van de werkzaamheden. Hoe doe ook alweer in elkaar steken weet ik niet uit het hoofd. Je zorgen uiten over de mensen die tot nu toe gewerkt hebben zou zeker een eerste stap zijn, mogelijk zijn er meerdere werknemers en kunnen die dan het werk als nog naar tevredenheid uitvoeren.
Succes met de afhandeling.
Kwalitiet foto’s zou ik inderdaad voor bewijs beter maken. Denk ook aan de.belichting. Maar zelfs een foto gemaakt op een nokia 3310 kannje wel zien dat dit prutswerk is. Klodders wit op groen kozijn, muur waar overduidelijk banen vergeten zijn en hoeken waarbij zijmuren maar meegenomen zijn heb je geen 20mp foto’s voor nodig.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:58

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Dat zal wel zo zijn maar het merendeel van de fotos is gewoon van bagger kwaliteit, net als het "vakwerk".

Do { Ping } while ( LOL )

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik zou ze nogmaals laten terug komen en ervoor zorgen er zelf bij te zijn net zo lang als nodig is zodat er gestuurd kan worden en ter plekke alles 1 voor 1 aangepakt en opgelost word.

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:16
Shadow_Agent schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:53:
Dat zal wel zo zijn maar het merendeel van de fotos is gewoon van bagger kwaliteit, net als het "vakwerk".
Gelukkig ben ik niet alleen :*)

De foto's zijn gewoon niet van voldoende resolutie om de problemen op vast te leggen.
De donkere ondergrond met witte vlekken (want ik moest hier lezen dat het groen was) zijn makkelijker te maken. De "fout" steekt mooi af.

Maar wit op wit is lastig en als je dan ook nog kiest voor een te laag onderscheidend vermogen (danwel bij het maken van de foto of door ze middels WhatsApp te laten castreren tot een plaatje waar een raboscanner nog een puntje aan kan zuigen) word het gewoon lastig oordelen op basis van.
Scheurbuik schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:49:
[...]

Kwalitiet foto’s zou ik inderdaad voor bewijs beter maken. Denk ook aan de.belichting. Maar zelfs een foto gemaakt op een nokia 3310 kannje wel zien dat dit prutswerk is. Klodders wit op groen kozijn, muur waar overduidelijk banen vergeten zijn en hoeken waarbij zijmuren maar meegenomen zijn heb je geen 20mp foto’s voor nodig.
Kwalitiet... :+ ah, hier staat dat het groen is, dat had ik op de fotos niet zo geraden.

Ik heb volgens mij ook niets gezegd over MP's. Maar deze plaatjes zijn misschien 100kb per stuk, dat is gewoon wat aan de lage kant.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:23
9 van de 10 foto's is moeilijk iets van te maken.

Wat zie ik dan wel. De werkers lijken de stap afplakken te hebben overslagen waardoor ze regelmatig op de haakse muren zijn uitgeschoten. Dat is inderdaad slordig en zou relatief makkelijk te herstellen moeten zijn. Maar dan moeten ze nu wel de moeite nemen de boel af te plakken. Dat afplakken is met name bij deurposten veel en irritant priegel werk.

Ook denk ik te zien dat ze niet nat genoeg hebben geschilderd, waardoor je op sommige plekken schilderwerk krijgt dat niet goed dekt. Of schilderwerk waarbij de roller weer verf lostrekt omdat die te droog is.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-01 10:59
Ik weet niet of het mogelijk is, maar een idee dat jij of je partner thuis blijft en het hele zaakje overziet?
Als ze zeggen dat ze x deel klaar hebben, meteen samen gaan kijken en leg uit wat er niet goed aan is als er iets mankeert.

Zo voorkom je ellende achteraf lijkt mij en weten de werkers waar ze aan toe zijn.

• sDad
  • Laatst online: 27-01 07:07
Wij zitten in een vergelijkbare situatie, echter denken de schilders in ons geval graag mee. Wat betreft de verf op je kozijnen, is hier ook gebeurd, aangezien de verf nog nat was hadden ze geadviseerd om een zachte doek in warm water te deppen en het verf weg te halen (niet hard schrobben maar wegvegen). Wellicht kan dat bij jullie ook werken. Het is ons in ieder geval gelukt.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:56
Joeri.Bijlsma schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 02:52:
Ik weet niet of het mogelijk is, maar een idee dat jij of je partner thuis blijft en het hele zaakje overziet?
Als ze zeggen dat ze x deel klaar hebben, meteen samen gaan kijken en leg uit wat er niet goed aan is als er iets mankeert.

Zo voorkom je ellende achteraf lijkt mij en weten de werkers waar ze aan toe zijn.
Precies dit. De enige manier om hier samen goed uit te komen is door ze terug te laten komen en er bij aanwezig te zijn.

Begin met een kopje koffie, loop per verdieping alles op voorhand na, en tijdens de werkzaamheden. Niet tevreden? Dan kun je het meteen aangeven en weten beide partijen hopelijk waar ze aan toe zijn na het afronden van de werkzaamheden diezelfde dag. Dat is of het is goed opgelost, of er zijn zaken die ze niet kunnen / willen oplossen en dan ga je kijken naar een redelijke compensatie.

• slvc
@Draakje5 Vergeten erbij te vermelden dat wij een Nederlands bedrijf hebben ingehuurd, maar de werkers spreken geen Nederlands.

We communiceren via een vertaal app en ze zouden eigenlijk op 3 oktober klaar zijn, dat was er afgesproken. Maar ze hadden 1 extra dag nodig en toen op 4 oktokber ging ik langs om te kijken en zag ik dat het zeer slecht was afgewerkt en ik sprak de werker erop aan en hij begreep niet alles en probeerde het op te lossen, maar ik zag snel dat hij slordig was te werk ging.

Toen kwam de eigenaar op vrijdag en hij was mee eens dat het niet goed was en stelde voor dat ze zaterdag terug kwamen, toen kwamen ze er voor een halve dag en hebben ze de sleutel ingeleverd.

We hebben geen vertrouwen meer in deze werkers en de eigenaar wilt ons nu korting geven, iets minder wat we willen maar ik denk dat we het gaan accepteren omdat we midden in een verhuizing zitten en nog veel gedaan moet worden.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

slvc schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:24:
We hebben geen vertrouwen meer in deze werkers en de eigenaar wilt ons nu korting geven, iets minder wat we willen maar ik denk dat we het gaan accepteren omdat we midden in een verhuizing zitten en nog veel gedaan moet worden.
Dus je opent een topic voor advies, maar als je advies krijgt is jullie antwoord we accepteren deze lullige tegemoetkoming maar en laten ons een oor aan naaien omdat we druk zijn met verhuizen?
Ik snap het niet.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:21
Titel wat duidelijker gemaakt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• slvc
@True Ik snap jou opmerking heel goed en ik ben het ook met je eens, alleen je moet ook van mijn perspectief bekijken, ik heb een vrouw en kind en heb veel aan me hoofd.

Verder wil ik dat dit niet verder uit de hand laten lopen en ook de eigenaar tegenmoet komen en goed afsluiten.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

slvc schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:00:
@True Ik snap jou opmerking heel goed en ik ben het ook met je eens, alleen je moet ook van mijn perspectief bekijken, ik heb een vrouw en kind en heb veel aan me hoofd.

Verder wil ik dat dit niet verder uit de hand laten lopen en ook de eigenaar tegenmoet komen en goed afsluiten.
Die eigenaar die snapt dat het broddelwerk is als hij er met z'n neus voorstaat, maar je negeert als hij het kan? Ik zou het wel weten, je gaat de komende 15 jaar naar de fouten van ze kijken als je dat niet laat oplossen en voor die 250€ gaat niemand anders dat voor je doen. Als je nu druk bent met verhuizen ga je het ongetwijfeld ook niet meer doen als je er eenmaal inzit. Maar die eigenaar tegemoetkomen 8)7

Ik snap zeker dat jij wellicht druk bent en dit graag wilt afsluiten, maar ik volg dan niet het idee waarom je een topic zou openen? Was dat puur voor je eigen gemoedsrust: wellicht dat anderen dit acceptabel vinden en dus kan ik dat dan maar ook vinden en geef het op? Maar in het andere geval: men vindt het niet acceptabel accepteer je het zelf maar?

Als jij die beun de haas formeel in gebreke gaat stellen gaat hij of ineens wel werk verrichten of z'n keutel intrekken en een coulantere tegemoetkoming aanbieden.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik wil nog wel een lans breken voor degene die dit klusje heeft gedaan. Er is nl altijd iets dat niet helemaal perfect gaat bij zo'n klus. Ik wil niet zeggen dat er geen imperfecties zijn maar de foto's vind ik niet duidelijk genoeg. (soms zie ik een foto met een witte muur met en groene circel waar dat "iets" moet zijn.)

Om op basis van de foto's hier te concluderen dat het allemaal niet goed is vind ik veel te kort door de bocht.
Iedereen springt hier wel heel makkelijk op de broddelwerktrein.

Je ondergrond is de basis en daar heeft zo'n aannemer het ook maar mee te doen.

Dit is gewoon een kwestie van samen doorheen lopen. Niet meteen hoog van de toren blazen. Punt voor punt wegwerken totdat het goed is.

[ Voor 11% gewijzigd door Dinictus208 op 09-10-2023 10:35 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

M14

slvc schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:56:
@Scheurbuik We hebben ze de kans gegeven om het op te lossen en ze hebben gisteren de sleutel teruggeven.

Deze foto's zijn gemaakt nadat ze weer terug zijn geweest.

De eigenaar heeft zojuist op mij gereageerd en wilt €250,00 korting.op een flinke bedrag, maar dat vinden wij veelste weinig.

Er is overal verf op de kozijnen, slecht afgewerkt, op sommige plekken niet goed geverfd.
Voor €250 krijg je dit niet hersteld. Ik zou voorstellen dat:
- Of het werkvolk net zolang terug komt totdat het goed is
- Of je zelf een bedrijf inschakelt en de rekening in zijn totaliteit op voert.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Ik stel me zo voor dat die verhuurder intimiderend overkomt op jou
En dat je je uit angst laat afschepen met een fooi
Jij sta in je recht, broddelwerk
Nu je dit accepteer ben je de eerstvolgende keer weer de sjaak
Niet toegeven, want dan bescheurt die verhuurder zich over jou
Verhuizen is een week
Wonen die je er jaren

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:46
Simpel de stappen zijn als volgt:

- Formeel in gebreke stellen
- Hen de kans geven om het binnen een redelijke termijn op te lossen (dus je kan en mag niet zeggen dat zij het niet meer op mogen lossen omdat je in hen geen vertrouwen hebt).
--> als het netjes is opgelost is de zaak gesloten

Lossen ze het niet netjes op, dan even bellen met je rechtsbijstandverzekeraar.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Joris-Jansen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:22:
Simpel de stappen zijn als volgt:

- Formeel in gebreke stellen
- Hen de kans geven om het binnen een redelijke termijn op te lossen (dus je kan en mag niet zeggen dat zij het niet meer op mogen lossen omdat je in hen geen vertrouwen hebt).
--> als het netjes is opgelost is de zaak gesloten

Lossen ze het niet netjes op, dan even bellen met je rechtsbijstandverzekeraar.
rechtsbijstandverzekeraar >
Als je die hebt is het beter om ze nu te bellen, je bent meestal zelfs verplicht om ze te verwittigen en hun advies te volgen indien je het idee hebt dat het een conflict kan worden én je wel gebruik wilt maken van de diensten van je rechtsbijstandverzekeraar.

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:46
True schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:44:
[...]

rechtsbijstandverzekeraar >
Als je die hebt is het beter om ze nu te bellen, je bent meestal zelfs verplicht om ze te verwittigen en hun advies te volgen indien je het idee hebt dat het een conflict kan worden én je wel gebruik wilt maken van de diensten van je rechtsbijstandverzekeraar.
Je mag altijd eerst zelf je best doen om dit op te lossen. Het is zelfs wettelijk verplicht om de ingeschakelde partij de kans te geven om het op te lossen. Dit zal een rechtsbijstandverzekeraar ook adviseren.

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-01 11:33
Niet meteen over korting beginnen, dan start beun de haas altijd direct met een tegenonderhandeling. Begin daarom altijd over vervangende schadevergoeding: er komt een derde partij die de gebreken herstelt, de klus afmaakt en dit doet op rekening van de oorspronkelijke aannemer.

Lees: https://www.amsadvocaten....-van-herstel-hoe-zit-het/

Maar als jij je aan je eigen (strakke) planning wilt houden heb je hier waarschijnlijk geen tijd voor. Jouw korte agenda komt voor jouw rekening en risico. Dan moet je inderdaad overal kort op zitten om het - no pun intended - kort te houden. Ik kan je daarom alleen maar aanraden om de aannemer nog één kans te geven en er zelf een paar uur naast te gaan staan, dat is je grootste kans dat dit nog deze week wordt opgelost.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Luzeklap schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:08:
Ik stel me zo voor dat die verhuurder intimiderend overkomt op jou
En dat je je uit angst laat afschepen met een fooi
Jij sta in je recht, broddelwerk
Nu je dit accepteer ben je de eerstvolgende keer weer de sjaak
Niet toegeven, want dan bescheurt die verhuurder zich over jou
Verhuizen is een week
Wonen die je er jaren
Volgens mijn bedoelt ie met eigenaar, de eigenaar van de zaak, dus aannemer van de opdracht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:23
Zou je nog wat foto's van fatsoenlijke kwaliteit kunnen maken en deze kunnen uploaden, liefste gemaakt bij daglicht dan wel goede verlichting? Want ik heb het idee dat we niet goed de ernst van de situatie kunnen inschatten op basis vd foto's. Heb namelijk het idee dat de enige nette oplossing is om alles opnieuw te sauzen anders blijf je zien waar het is bijgewerkt.

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Hackus schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:15:
[...]

Volgens mijn bedoelt ie met eigenaar, de eigenaar van de zaak, dus aannemer van de opdracht.
Met eigenaar bedoelde ik de verhuurder (= eigenaar van het verhuurde pand )
Pagina: 1