Asus of MSI?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuw moederbord en processor halen.
De processor wordt een AMD Athlon 1.4 Ghz. Maar mijn vraag is: wat voor mobo haal ik? Ik zit te twijfelen tussen een Asus en een MSI. MSI was goedkoper hoorde ik, maar Asus blijkbaar beter.

Wie weet hier meer van?

Grtz.... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het om DDR mem gaat, lees eerst deze dan ff! |:(
[topic=220528/1/25]

Zelf zou ik niet weten of ASUS beter is, want dan moet ie wel heeeeeel goed zijn, omdat mijn MSI ook super is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
ik heb ook MSI

bevalt me uitstekend

geen ervaring met Asus.

koop gewoon de goedkoopste ;)

MSI heeft leuke D-leds (ERRUG HANDIG!)

:)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb zelf nu de ECS K7S5A draaien. (SiS 735 chipset komt goe duit de benchmarks en is goedkoop; 189,- bij Gistron.com)

Kan 2x SDRAM en 2x DDR in. On-board Sound, en e.v.t. on-board LAN. Heb m nu 2,5 dag en staat 24/7 te draaien.

Een nadeeltje; je kan (nog) geen multiplier instellen in de bios en de bus gaat ook met grote stappen :(

Maar is wel superstabiel. Ik denk dat ie in ieder geval stabieler is dan VIA KT133(A) chipsets :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 23:07
Afgelopen weekeinde een MSI KT7 133 en een ASUS A7V-133 in elkaar gezet. Persoonlijk vind ik de MSI beter qua lay-oout dan de ASUS. De stabiliteit kan ik nix over zeggen. BIOS van de MSI vind ik iets overzichtelijker. De ASUS heeft een extra IDE-adaptor (promise ATA-100). Dus als je die nodig hebt scheelt dat weer wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanvh, welk geheugen heb je in dat bordje wou hem zelf ook halen.
Maar hoor dat sommige ddr geheugen er slecht op draaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Laatst online: 06-09 09:19

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb een msi gehad (pro2 a) hij was best onstabiel en liep vaak vast enzo

nu heb ik een asus (v133) en hijs nog geen 1 x vastgelopen (ja alleen door te hoog oc-en :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-08 11:32

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

ASUS staat algemeen bekend om hun borden iets later dan de concurrentie uit te brengen. Zij voeren wat meer tests uit vooraleer hun produkt te lanceren. De reden is dat zij stabiliteit boven alles zetten... Zo zijn zij indertijd lang na de anderen begonnen met een SoftMenu: zij vonden het niet stabiel genoeg naar hun standaarden.

Bij ASUS heb je verder een erg goede support na verkoop: BIOS-updates voor oude boards blijven goed beschikbaar (handig als je bv. een P2B hebt en je koopt een schijf van 32 Gig of meer). Dat is bij andere merken vaak wel eens anders...

Qua prestaties zou ik mij niet te veel zorgen maken: vrijwel alle mobo-fabrikanten bouwen nu mobo's die gelijk presteren. Je moet natuurlijk wel de goede chipset kiezen.

MSI heb ik geen ervaring mee; schijnt ook niet mis te zijn.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Ben zelf erug tevreden over mijn MSItje :+ superstabiel.Heb een zelfde systeem voor mijn broer in elkaar gezet en die wilde een asus board zit dus de A7V in ;( veel problemen met z'n gforce, D3d problemen bij wat oudere spelletjes (mortier etc.)Hebben beiden Via KT133 dus de chip kan het niet zijn verder draaien we beiden ME...

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op woensdag 05 september 2001 14:11 schreef apa het volgende:
MSI heb ik geen ervaring mee; schijnt ook niet mis te zijn.
Nee inderdaad niet nee. Ik ben een grote MSI-fan. Je kan zelfs van de oudste moederborden (486's) nog BIOS-updates krijgen. Mijn mening is gewoon goed rondkijken, en gewoon een MSI, Asus of Abit kopen en je zit dan sowieso goed.

20*350ZO45°

Verwijderd

MSI is gewoon goed voor wat je ervoor betaald... Ook als je er hetzelfde voor zou betalen als voor een asus zou het nog goed zijn!!

Verwijderd

Topicstarter
Dan is het dus duidelijk: MSI

Enne... bedankt

:7

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 19:22
korte post: ik zou voor de MSI gaan. Heb met beide merken ervaring en MSI bevalt me toch beter dan de Asus.

* ThunderStorm heeft nu een KT7-r
Pagina: 1