Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Ik heb vandaag mijn nieuwe beamer binnengekregen. Een LG AU810PW. Nu heb ik al een LG OLED TV en soms wil ik de een en soms de andere gebruiken. Nu loop ik tegen twee tamelijk idiote problemen aan:
  • Beide apparaten hebben een Magic remote. En bij beide apparaten zit achter de aan-/uitknop blijkbaar eenzelfde signaal. Als ik mijn TV wil aanzetten, gaat mijn beamer ook aan en vice versa en hetzelfde als ik 'm wil uitzetten. Als er eentje al aan was, wordt het nog leuker. Die uitzetten, zet de andere weer aan en vice versa.
  • Mijn versterker heeft 2 uitgangen. Dat werkte altijd prima. Ik kan het beeld op beide tegelijk tonen. Met deze nieuwe beamer erbij doet zich echter iets vreemds voor. Als de beamer uitstaat, wordt het beeld van mijn versterker (en daarmee het beeld van alles wat daarop is aangesloten zoals PS4, Shield etc) niet meer getoond op mijn TV. Zet ik de beamer aan, komt het beeld ook op mijn TV. beamer weer uit (en TV aanlaten. Da's dus een uitdaging) en beeld blijft op de TV. TV uit en weer aan. Geen beeld. Rete-irritant.
Heeft iemand een idee hoe ik een of beide van deze problemen op kan lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Heb je geprobeerd de Magic Remote los te koppelen van de apparaten?

Door HOME en BACK tegelijk voor vijf seconden in te drukken, koppelt de Magic Remote zich los. Daarna slechts één van de apparaten inschakelen, probeer de afstandsbediening te gebruiken en dan koppelt hij zich automatisch aan het eerste beste apparaat dat hij ziet. Vervolgens de tweede Magic Remote aan het andere apparaat koppelen. Dan is de theorie dat elk apparaat daarna zijn eigen afstandsbediening heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door dmantione op 08-10-2023 00:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@dmantione Dat heeft geen zin. Bij het aanzetten wordt infrarood signaal gebruikt. Pas vanaf het moment dat het apparaat aan staat wordt de unieke ID van de afstandsbediening gebruikt en gaat het draadloos.

Ik heb 2 LG oleds in de woonkamer, dat is inderdaad drama. De enige oplossing was bij één TV de infrarood sensor volledig afplakken. Maar dan moet je dat apparaat voortaan handmatig aan- en uitzetten. Zodra hij aanstaat werkt hij wel alleen met z'n eigen afstandsbediening.

Voor zover ik weet is er, in ieder geval bij LG, geen enkele andere oplossing voor het aan/uit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je de projector (beamer bestaat niet...) niet achter een 230V schakelaar plaatsen? Zodoende gaat die pas aan op het moment dat de 230V er op staat. Dat je TV dan nog steeds reageert is misschien op te lossen door de projector van dichterbij aan te zetten met de afstandsbediening zodat het signaal niet alle kanten opgestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Dank voor jullie reacties. Wel suf dat LG hier blijkbaar niet echt over heeft nagedacht. Dit maakt dat je beter geen twee soortgelijke apparaten van LG in huis kunt halen, wat toch niet hun bedoeling kan zijn, lijkt me.

Jouw oplossing, sypie, had ik ook al aan gedacht en gaat het denk ik ook worden. Als de stekker uit het stopcontact is, is het 2e probleem namelijk ook verholpen. In de beamer kun je aangeven dat ie op moet starten als er spanning op komt, dus dit is een manier om 'm aan te zetten via domotica. Even kijken of ik nog een Zigbee stekker heb liggen.