Ik heb vandaag mijn nieuwe beamer binnengekregen. Een LG AU810PW. Nu heb ik al een LG OLED TV en soms wil ik de een en soms de andere gebruiken. Nu loop ik tegen twee tamelijk idiote problemen aan:
- Beide apparaten hebben een Magic remote. En bij beide apparaten zit achter de aan-/uitknop blijkbaar eenzelfde signaal. Als ik mijn TV wil aanzetten, gaat mijn beamer ook aan en vice versa en hetzelfde als ik 'm wil uitzetten. Als er eentje al aan was, wordt het nog leuker. Die uitzetten, zet de andere weer aan en vice versa.
- Mijn versterker heeft 2 uitgangen. Dat werkte altijd prima. Ik kan het beeld op beide tegelijk tonen. Met deze nieuwe beamer erbij doet zich echter iets vreemds voor. Als de beamer uitstaat, wordt het beeld van mijn versterker (en daarmee het beeld van alles wat daarop is aangesloten zoals PS4, Shield etc) niet meer getoond op mijn TV. Zet ik de beamer aan, komt het beeld ook op mijn TV. beamer weer uit (en TV aanlaten. Da's dus een uitdaging) en beeld blijft op de TV. TV uit en weer aan. Geen beeld. Rete-irritant.