Outlook and Apple Calendar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJVG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 06:40
Ik gebruik al een tijdje Outlook om een MacbookPro. Tot voor kort had ik daar voor mijn werk twee exchange accounts in, en nog een exchange account voor mijn privé email. Dat werkte eigenlijk heel goed met nagenoeg geen sync problemen tussen MacOS en iOS. Alle Calendars waren in een overzicht te bekijken.

Sinds kort heb ik echter mijn privé exchange afgesloten en de email bij iCloud ondergebracht met een custom domain. Voor privé gebruik ik nu dus de Calendar van Apple. Daar heb ik problemen mee. Ik krijg die met geen mogelijkheid gesync'ed met Outlook (classic view). Het enige wat me lukt is de Calendar publiekelijk te delen en dan eenmaal te importeren in Outlook. Updaten doet ie daarna niet meer.

Heeft iemand hier zijn Apple Calendar in Outlook MacOS wel werkend gekregen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Volgens (dit) Microsoft (artikel) kan het nog niet anders...
Sync your iCloud calendar with Outlook for Mac - Microsoft Support

--

Edit: Ik heb het hier gewoon aan de praat. Met huidige versie van Outlook (16.77.1) werkt het. Ik heb een account toegevoegd met een ''@me.com' extensie en die werd herkend als iCloud account. Mail en Calendar zijn in te zien via Outlook.

Misschien komt het door je custom domain? Dan herkend Outlook hem niet als iCloud account. Ik zie niet zo snel hoe je een iCloud account kan 'forceren'.

Heb je nog een '...@me.com' account/adres dat gekoppeld is aan je domain? Dan zou ik daar het account mee aanmaken en evt later je afzender adres bijwerken in Outlook.

[ Voor 68% gewijzigd door kaassouffle op 08-10-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJVG
Maar dan heb jij zeker de New Outlook interface geactiveerd?

Ik kan (en heb) mijn @iCloud.com account aan Outlook toegevoegd. Dat werkt prima en ik kan dan ook mijn custom domain opgeven. Alleen in de classic view van Outlook, vind je dan geen Calendar.

Met the New Outlook werkt dat wel en vrij goed ook denk ik (korte trial periode). Ik liep echter tegen 3 problemen aan.

1. De email mappen werden niet goed gesync'ed en sommige verdwenen na enkele uren
2. Ik wil helemaal niet dat Microsoft mijn iCloud email bij hun in de cloud zet
3. Ik kan het niet worden met de New Outlook interface.

ik vind het trouwens wel treurig dat anno 2023 dit een punt is. Gewoon je privé agenda toevoegen. Het feit dat Microsoft nog steeds geen Caldav ondersteund lijkt mij dat ze de boel bewust frustreren. Ook gezien het feit dat Outlook voor Mac basale functies mist.

[ Voor 18% gewijzigd door RJVG op 08-10-2023 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJVG
na bijna 2 dagen klooien, heb ik een workaround gevonden. Ik hoop dat deze tijdelijk is maar gezien de progressie die MS de afgelopen jaren voor MacOS heeft laten zien, zal het wel permanent temporarily solution worden.

Ik heb Syncmate geïnstalleerd. Met Syncmate kun je je MacOS met diverse devices or services syncen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z99AAMeVV8_4KlWQASAy4wG1cwI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YIW8tf5RlZENwMKTNmGc2rFh.png?f=user_large

Ik sync mijn (local) Apple Calendar van mijn Macbook naar mijn (online) Microsoft account. Als je dan inlogt op je web Outlook, zie je ze verschijnen. Om de Calendar(s) vervolgens in je locale Outlook applicatie te krijgen, heb ik mijn Microsoft account ook aan de Outlook applicatie toegevoegd. Nadeel is dat je dan wel een extra email box in je lijst krijgt.

Als iemand een nettere methode heeft, dan hoor ik dat graag!

Momenteel test ik dit nog uit en moet ik handmatig syncen. Als dit goed blijkt te werken, schaf ik Syncmate wel aan voor auto sync.

[ Voor 9% gewijzigd door RJVG op 08-10-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Fijn dat het gelukt!

Ik heb inderdaad de nieuwe OL interface geactiveerd. Ik heb daar verder geen problemen mee, maar gebruik Outlook eigenlijk alleen voor 1 werk-account.