Setje speakers + platenspeler woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 12:33
Dag allemaal,

Ik zoek een leuk setje platenspeler + speakers voor in de woonkamer. Bedoeling is hier om soms een plaatje op te draaien en misschien wat muziek te streamen via bluetooth, of het liefst, ook via Google home.

Ik zoek een?
Platenspeler + speakers, bij voorkeur zuilmodel

Wat is je budget?
Totaalbudget is ongeveer €1000,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Af en toe een plaat draaien en muziek streamen vanaf mobiele apparaat. TV heeft een eigen ingebouwde soundbar, dus deze hoeft niet per sé via de speakers te gaan. Een hele mooie nice-2-have zou zijn om ook via wifi te kunnen streamen.

Ik ga vooral luisteren naar:
- Hip hop
- Soul
- Jazz
- Flamenco

Het is ook belangrijk dat het er een beetje mooi uitziet, maar dit is natuurlijk subjectief. Voorkeur gaat uit naar houtmotief.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat zelf te kijken naar het volgende:
https://www.hifiklubben.n...io-tt-draaitafel/argttbk/
https://www.hifiklubben.n...--stereo/argfenrisa55ash/

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb bovenstaande setje bij de Hifi Klubben mogen ervaren en het geluid vond ik erg mooi. Nu heb ik ook weinig kennis hierover en ben ik Harman Kardon Citation speakers gewend, dus wil ik weten of dit het maximale is wat ik uit mijn budget kan halen.

Ik hoef overigens niet per sé actieve speakers te hebben, losse versterker is ook oké (zolang het maar binnen budget blijft).

Alvast bedankt!

Im notorious

Beste antwoord (via Thenotorious op 12-10-2023 21:44)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:47
Thenotorious schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:23:
[...]

Ik ben een setje 3050's (dus niet de 3050i) tegengekomen die ik kan overnemen voor €300,- incl. 2 jaar garantie. Lees ook positieve reviews hierover, al zijn deze natuurlijk wel wat ouder weer.

Eventueel zat ik te kijken om deze te combineren met de Denon Ceol RCD- N10 die ik kan kopen voor €395,-.
De i versie klinkt op detailniveau iets beter, in grote lijnen klinken ze hetzelfde 300 euro is een goeie deal.

Qua versterker zou ik een alles in een oplossing kiezen, oogt cleaner en minder gedoe. Helaas is de gelinkte Yamaha weer is prijs gestegen, de Denon Ceol is niet verkeerd.

Deze Denon is ook het overwegen waard, wel een stuk groter/ lomper. Voordeel is dat het met roomcorrectie optie komt wat de soundstage bevorderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 12-10-2023 18:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04:08
Het setje wat je bij Hifijkubben gezien en gehoord hebt is preiswert zoals onze oosterburen het zeggen. Wil je meer waar voor je geld zoek dan tweedehands.

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 08-10-2023 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Thenotorious schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:52:
Dag allemaal,

Ik zoek een leuk setje platenspeler + speakers voor in de woonkamer. Bedoeling is hier om soms een plaatje op te draaien en misschien wat muziek te streamen via bluetooth, of het liefst, ook via Google home.

Ik zoek een?
Platenspeler + speakers, bij voorkeur zuilmodel

Wat is je budget?
Totaalbudget is ongeveer €1000,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Af en toe een plaat draaien en muziek streamen vanaf mobiele apparaat. TV heeft een eigen ingebouwde soundbar, dus deze hoeft niet per sé via de speakers te gaan. Een hele mooie nice-2-have zou zijn om ook via wifi te kunnen streamen.

Ik ga vooral luisteren naar:
- Hip hop
- Soul
- Jazz
- Flamenco

Het is ook belangrijk dat het er een beetje mooi uitziet, maar dit is natuurlijk subjectief. Voorkeur gaat uit naar houtmotief.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat zelf te kijken naar het volgende:
https://www.hifiklubben.n...io-tt-draaitafel/argttbk/
https://www.hifiklubben.n...--stereo/argfenrisa55ash/

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb bovenstaande setje bij de Hifi Klubben mogen ervaren en het geluid vond ik erg mooi. Nu heb ik ook weinig kennis hierover en ben ik Harman Kardon Citation speakers gewend, dus wil ik weten of dit het maximale is wat ik uit mijn budget kan halen.

Ik hoef overigens niet per sé actieve speakers te hebben, losse versterker is ook oké (zolang het maar binnen budget blijft).

Alvast bedankt!
Ik heb die speakers ook beluisterd bij een lokale Hifi Klubben.. toevallig hoorde ik later de Teufel Ultima 40, welke minstens zo goed klinken (en wellicht nog wat beter in het diepere en hoge.. daar blijft die Argon redelijk in het midden blubberen). Dan zou ik €100 meer investeren (of je koopt de passieve variant van Teufel met een bestaande versterker/mini dac) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 09-10-2023 10:07 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Imo zijn zowel de Argon als de genoemde Ultima 40 Active een slechte keuzen, beide speakers kun je namelijk niet afstellen naar wens. De Argon Forte vloerstaanders vond ik vermoeiend na een klein half uurtje luisteren thuis, ook overheerst de laag boven een bepaald geluidsniveau. Ik heb geen ervaring met de Ultima.

Een andere nadeel is dat je inlevert op de geluidskwaliteit wanneer je via Bluetooth streamt, klinkt dus erg onlogisch om zoveel geld te investeren om vervolgens niet de volledige potentie te kunnen benutten. Of je moet de speakers via HDMI aan de tv verbinden en de tv als streamer gebruiken, hiermee kun je via wifi streamen echter dient je tv dan wel altijd aan te staan wat weer nadelig is voor de levensduur.

Persoonlijk zou ik voor een versterker/ receiver kiezen i.c.m. een setje passieve vloerstaanders. Hierbij kun je het budget iets verhogen wanneer je graag nieuw wenst of tweedehands shoppen.

Een goede optie nieuw is;

Yamaha WXA-50 & Q Acoustics 3050i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thenotorious
Michael Knight schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

Ik heb die speakers ook beluisterd bij een lokale Hifi Klubben.. toevallig hoorde ik later de Teufel Ultima 40, welke minstens zo goed klinken (en wellicht nog wat beter in het diepere en hoge.. daar blijft die Argon redelijk in het midden blubberen). Dan zou ik €100 meer investeren (of je koopt de passieve variant van Teufel met een bestaande versterker/mini dac) :)
Thanks, ik zal er naar kijken!
Freshouttheoven schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:27:
Imo zijn zowel de Argon als de genoemde Ultima 40 Active een slechte keuzen, beide speakers kun je namelijk niet afstellen naar wens. De Argon Forte vloerstaanders vond ik vermoeiend na een klein half uurtje luisteren thuis, ook overheerst de laag boven een bepaald geluidsniveau. Ik heb geen ervaring met de Ultima.

Een andere nadeel is dat je inlevert op de geluidskwaliteit wanneer je via Bluetooth streamt, klinkt dus erg onlogisch om zoveel geld te investeren om vervolgens niet de volledige potentie te kunnen benutten. Of je moet de speakers via HDMI aan de tv verbinden en de tv als streamer gebruiken, hiermee kun je via wifi streamen echter dient je tv dan wel altijd aan te staan wat weer nadelig is voor de levensduur.

Persoonlijk zou ik voor een versterker/ receiver kiezen i.c.m. een setje passieve vloerstaanders. Hierbij kun je het budget iets verhogen wanneer je graag nieuw wenst of tweedehands shoppen.

Dank voor je suggesties, de speakers zelf zijn qua design iig wat ik zoek. Vriendin moet het namelijk ook goedkeuren ;-).

Qua budget ga ik dit helaas niet redden, maar misschien dat ik tweedehands nog iets voor elkaar kan krijgen.

Edit: Zijn de Dali Spektor 6 wellicht ook een goede optie voor mijn situatie? uitvoering: Dali Spektor 6 (Bruin)

Heeft iemand toevallig ook nog suggesties voor de platenspeler? Is de genoemde Argon Audio wellicht niet overkill voor hetgeen waar ik het voor wil gebruiken?

Edit: Belangrijk om te vermelden wellicht, onze woonkamer is +/- 40m2

[ Voor 5% gewijzigd door Thenotorious op 09-10-2023 18:23 ]

Im notorious

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De gelinkte platenspeler is een van de goedkopere modellen, lijkt me dus verre van overkill.

Zijn vloerstaanders een harde eis? Je kunt namelijk geld besparen met een paar grote boekenplankspeakers van ~ 6,5'' die jullie woonkamer prima kunnen vullen.

Je kunt dan kijken naar bijv. de DALI OBERON 3 of Q Acoustics 3030i, en een paar universele stands kopen, op een meubel plaatsen wanneer je er ruimte voor hebt of low budget gaan en een twee krukjes als stands kopen bij bijv. de Ikea

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:17
Misschien ook eens kijken naar de Argon Audio SA1 in combinatie met de Argon Audio ALTO5 mk2 speakers.
Heb deze set in de woonkamer staan (45m2). Geen enkele moeite om deze ruimte goed te vullen met muziek van welke drager dan ook (draaitafel en Chromecast Audio). En ook zeer tevreden over het geluid wat hier uit komt!

Qua draaitafel zit ik zelf te kijken naar een Pro-Ject Automat A1, maar vooral omdat ik nu ook een automaat heb (een oude Akai, maar werkt nog uitstekend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thenotorious
Freshouttheoven schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:49:
De gelinkte platenspeler is een van de goedkopere modellen, lijkt me dus verre van overkill.

Zijn vloerstaanders een harde eis? Je kunt namelijk geld besparen met een paar grote boekenplankspeakers van ~ 6,5'' die jullie woonkamer prima kunnen vullen.

Je kunt dan kijken naar bijv. de DALI OBERON 3 of Q Acoustics 3030i, en een paar universele stands kopen, op een meubel plaatsen wanneer je er ruimte voor hebt of low budget gaan en een twee krukjes als stands kopen bij bijv. de Ikea
Voorkeur gaat naar vloerspeakers puur voor het uiterlijk in de woonkamer, maar ik zal er nog even naar kijken, dank!

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Freshouttheoven schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:27:

Ik ben een setje 3050's (dus niet de 3050i) tegengekomen die ik kan overnemen voor €300,- incl. 2 jaar garantie. Lees ook positieve reviews hierover, al zijn deze natuurlijk wel wat ouder weer.

Eventueel zat ik te kijken om deze te combineren met de Denon Ceol RCD- N10 die ik kan kopen voor €395,-.

Im notorious

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-07 15:04
[...]

Je zou ook naar de Argon Audio SA1 kunnen kijken waar @Christ1000 ook aan refereert. Komt ook nog wel eens op marktplaats voorbij voor veel minder geld dan die Denon.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Hulleman schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:06:
[...]

Je zou ook naar de Argon Audio SA1 kunnen kijken waar @Christ1000 ook aan refereert. Komt ook nog wel eens op marktplaats voorbij voor veel minder geld dan die Denon.
Ja zat ik ook al naar te kijken idd, moet ik er alleen iets tussen zetten om te streamen.

Im notorious

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
[...]

De i versie klinkt op detailniveau iets beter, in grote lijnen klinken ze hetzelfde 300 euro is een goeie deal.

Qua versterker zou ik een alles in een oplossing kiezen, oogt cleaner en minder gedoe. Helaas is de gelinkte Yamaha weer is prijs gestegen, de Denon Ceol is niet verkeerd.

Deze Denon is ook het overwegen waard, wel een stuk groter/ lomper. Voordeel is dat het met roomcorrectie optie komt wat de soundstage bevorderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 12-10-2023 18:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 05:44
[...]

Op iBood.nl is deze nu €279, wel in het wit. Lijkt me goede deal. Lekker klein ook, maar iets groters/lompers geeft je wel veel meer opties natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door mikkip op 12-10-2023 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thenotorious
Freshouttheoven schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:30:
[...]

Thanks dan ga ik er voor, ben ik ook ruim binnen budget!
mikkip schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:07:
[...]

Op iBood.nl is deze nu €279, wel in het wit. Lijkt me goede deal. Lekker klein ook, maar iets groters/lompers geeft je wel veel meer opties natuurlijk.
Oeh hele goede tip inderdaad, dan wordt het een stuk betaalbaarder allemaal. Ik ga even nalopen of het qua specs allemaal gaat passen en dan bestellen. Dankjewel!

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-07 15:04
Thenotorious schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Ja zat ik ook al naar te kijken idd, moet ik er alleen iets tussen zetten om te streamen.
Je kunt er een chromecast audio aanhangen

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
Hulleman schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:20:
[...]

Je kunt er een chromecast audio aanhangen
Die is al een tijdje niet meer leverbaar, de Wiim Mini is een prima streamer, te vinden bij winkels die Pricewatch niet linkt, zoals deze of deze, met beide shops heb ik positieve ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Inmiddels een aantal dagen verder en een kleine wijziging in mijn plannen. Ik ben erachter gekomen dat er sowieso geen grote amps passen in mijn tv-meubel, dus mijn keuze is definitief gevallen op een Yamaha WXA-50, die ik voor €300,- heb kunnen kopen (nieuw).

De platenspeler (Argon Audio TT) heb ik inmiddels ook gekocht, voor €70,- tweedehands.

Dat betekent dat ik +/- €600,- over heb voor speakers. Ik heb de eerder genoemde Q Acoustics 3050's bekeken, alleen vond ik deze toch te groot voor het hoekje/positie waar ze komen te staan.

Mijn oog is nu gevallen op een setje Bowers & Wilkins 684 S2 die ik tweedehands kan kopen voor €375,-, echter weet ik niet of dit een goede match is met de Yamaha versterker.

Iemand enig idee of nog andere tips voor speakers?

Im notorious

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@Thenotorious Het zal sowieso werken, maar het belangrijkste is hoe jij de speakers vind klinken. Heb je ze al beluisterd? B&W speakers worden vaak aangemerkt als dat ze teveel nadruk leggen op de hoge tonen, dat ze "schel" kunnen klinken, al weet ik niet of dat ook geldt voor dit model.
Advies is dus om te luisteren. Denk ook even na over de ruimte waar de speakers in komen te staan; is die te klein, dan zouden vloerstaande speakers teveel kunnen zijn, en ben je misschien beter af met kleinere boekenplank speakers.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Ramon schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:22:
@Thenotorious Het zal sowieso werken, maar het belangrijkste is hoe jij de speakers vind klinken. Heb je ze al beluisterd? B&W speakers worden vaak aangemerkt als dat ze teveel nadruk leggen op de hoge tonen, dat ze "schel" kunnen klinken, al weet ik niet of dat ook geldt voor dit model.
Advies is dus om te luisteren. Denk ook even na over de ruimte waar de speakers in komen te staan; is die te klein, dan zouden vloerstaande speakers teveel kunnen zijn, en ben je misschien beter af met kleinere boekenplank speakers.
Goed punt, wat inderdaad ook eerder terecht is vermeld.

Mijn situatie is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nQ8xKNlmWbCtrSCJSYOSSA5F-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2G1nCpqgu6dBDhDDV9zfnF8.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat de ruimte ook te klein is inderdaad, het ding is meer dat ik vloerstaanders mooier vind staan.

Deze specifieke B&W speakers heb ik niet geluisterd, wel de 684 s1 beluisterd en die vond ik erg prettig.

Im notorious

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Je zou ook nog op V&A kunnen rondsnuffelen, ik zie daar een paar aardige vloerstaanders, zoals de Indiana Line nota 550x, Boston Acoustics A 360, Mission M74, JBL Studio 5 Series Studio 580 (als ze per twee verkocht worden), en als je van dub reggae en drum 'n bass afgespeeld op hoge volumes houdt de Cerwin Vega XLS-12
Pagina: 1