Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®enas©ent
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-06 11:41
Wat ga je met je laptop doen?

WoW spelen. elke dag. lang.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Windows.

Gamen. Veel gamen. En streams/films/series kijken. Dus een goede verbinding is belangrijk.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Liefst zo goedkoop mogelijk. Hoeft geen geweldige laptop te zijn, maar wel een die WoW (retail) soepel draait en met stabiel, snel internet (dus goede netwerkkaart).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Liever geen ASUS want ik heb slechte ervaringen met hun support/rma. Ik wil gewoon een laptop die WoW makkelijk draait en dus ook niet al te warm wordt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:48
Waarom een laptop en geen pc?

Welke instellingen wil je in WoW ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:00

Thomg

Aww yiss

Ik sluit me ook aan bij de vraag van @99ruud99, waarom een laptop?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76766026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®enas©ent
99ruud99 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:36:
Waarom een laptop en geen pc?

Welke instellingen wil je in WoW ?
vanwege mijn fysieke gesteldheid ben ik veel op bed. ruimtegebrek speelt ook mee.

instellingen laag met een paar uitzonderingen (view distance, project textures en water detail, dat soort dingen. misschien vergeet ik nog iets)

[ Voor 21% gewijzigd door ®enas©ent op 08-10-2023 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:48
En wat had je al gevonden?
Want eigen inzet is minstens net zo belangrijk, anders zou je beter mediamarkt in kunnen lopen met deze vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je op bed een tafeltje of iets dergelijks waar de laptop op kan staan? De meeste gamelaptops koelen aan de onderzijde, dus dat is dan wel iets om rekening mee te houden. Dekens en dergelijke blokkeren die koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-07 22:36
pagani schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:37:
Heb je op bed een tafeltje of iets dergelijks waar de laptop op kan staan? De meeste gamelaptops koelen aan de onderzijde, dus dat is dan wel iets om rekening mee te houden. Dekens en dergelijke blokkeren die koeling.
Persoonlijk gebruik ik een snijplank als ik de laptop mee op bed neem, gebeurt niet vaak, maar werkt bijzonder goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®enas©ent
99ruud99 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:20:
En wat had je al gevonden?
Want eigen inzet is minstens net zo belangrijk, anders zou je beter mediamarkt in kunnen lopen met deze vraag
ik kwam hier eigenlijk omdat ik niet zo goed weet wat zeg maar minimaal nodig is om WoW goed te laten draaien. ik kan wel gaan invullen waarvan ik weet dat t sowieso goed is, maar dan kom ik uit bij vrij dure laptops. en ik dacht misschien is er een laptop die op t moment populair is die voldoet aan mijn wensen

edit: ja ik heb een laptop stand

[ Voor 3% gewijzigd door ®enas©ent op 08-10-2023 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 19:03
®enas©ent schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:59:
[...]

ik kwam hier eigenlijk omdat ik niet zo goed weet wat zeg maar minimaal nodig is om WoW goed te laten draaien. ik kan wel gaan invullen waarvan ik weet dat t sowieso goed is, maar dan kom ik uit bij vrij dure laptops. en ik dacht misschien is er een laptop die op t moment populair is die voldoet aan mijn wensen

edit: ja ik heb een laptop stand
Zo'n beetje elke laptop in het budgetgaming-segment zou WoW kunnen draaien.
Aangezien je geen budget opgeeft, behalve goedkoop, kijk in de pricewatch op laatste generatie laptops met een aparte videochip/kaart en sorteer dan op prijs d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®enas©ent
donnie1992 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:42:
[...]

Zo'n beetje elke laptop in het budgetgaming-segment zou WoW kunnen draaien.
Aangezien je geen budget opgeeft, behalve goedkoop, kijk in de pricewatch op laatste generatie laptops met een aparte videochip/kaart en sorteer dan op prijs d:)b
ik hoopte op 500 maar dat zal hem wel niet worden gok ik :P hoe kan ik zien of iets laatste generatie is? wat is t verschil tussen chip en kaart precies? als ik in t verleden laptops heb gekocht ging ik meestal op zo'n benchmark site kijken wat de top laptop gpus waren en voerde die dan in als filter. maar dan kom je niet echt bij budget-laptops uit meestal :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:51
Heb je al in de V&A gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:44

dragonhaertt

@_'.'

Als je echt geen idee hebt zijn de Best Buy guides een goede plek om te beginnen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
®enas©ent schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:13:
Wat ga je met je laptop doen?

WoW spelen. elke dag. lang.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Windows.

Gamen. Veel gamen. En streams/films/series kijken. Dus een goede verbinding is belangrijk.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Liefst zo goedkoop mogelijk. Hoeft geen geweldige laptop te zijn, maar wel een die WoW (retail) soepel draait en met stabiel, snel internet (dus goede netwerkkaart).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Liever geen ASUS want ik heb slechte ervaringen met hun support/rma. Ik wil gewoon een laptop die WoW makkelijk draait en dus ook niet al te warm wordt.
Welke schermgrootte wil je graag? Het meest gangbare is tegenwoordig 16 of 15,6 inch.
Maar kleiner of groter kan ook.

Voor wow heb je verder niet zoveel nodig. Een processor met 4 cores, 8gb ram en een rtx 3050 zijn ruim voldoende.
Pagina: 1