Zoonlief (aka demolishion man
) heeft zijn baby telefoon een keer teveel uit het bed laten vallen en is het draadje van de speaker stuk, dus geen geluid meer, valt ook niet te solderen want dat draadje is in de speaker gegoten en echt haarfijn.
Ik loop al langer met het idee rond of het iet grappig zou zijn om in kinderspeelgoed een ESP microcontroller te solderen en er esphome of zo op te zetten
. Kan nog wel tellen als afstandbediening van de airco dacht ik zo 
Maar goed, zou je met die PCB en meerbepaald keypad erin iets kunnen doen? Waarschijnlijk zie ik het te simpel maar als ik de bovenste laag van de PCB banen van de knoppen eraf schraap en draadjes op soldeer, zou ik dan relatief eenvoudig X-aantal pinnen van een ESP kunnen aansturen?
Ik weet bijvoorbeeld niet wat er elektrisch gezien gebeurt over die knoppen/druksensoren als je op een knop duwt.
:strip_exif()/f/image/hq0PdKCVry3Sq9lWZm51Os0W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EvIr4i2bKpPVq6KVNqkY0zQL.jpg?f=fotoalbum_large)

Ik loop al langer met het idee rond of het iet grappig zou zijn om in kinderspeelgoed een ESP microcontroller te solderen en er esphome of zo op te zetten
Maar goed, zou je met die PCB en meerbepaald keypad erin iets kunnen doen? Waarschijnlijk zie ik het te simpel maar als ik de bovenste laag van de PCB banen van de knoppen eraf schraap en draadjes op soldeer, zou ik dan relatief eenvoudig X-aantal pinnen van een ESP kunnen aansturen?
Ik weet bijvoorbeeld niet wat er elektrisch gezien gebeurt over die knoppen/druksensoren als je op een knop duwt.
:strip_exif()/f/image/hq0PdKCVry3Sq9lWZm51Os0W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EvIr4i2bKpPVq6KVNqkY0zQL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fa9ReElGry1ilMUpQ0Rk5kKj.jpg?f=fotoalbum_large)