Computer gekocht, maar iets niet helemaal jofel ...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainbox
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-09-2024
Goedendag!

Ik heb een gaming computer gekocht bij een bouwer waar ik goede ervaring mee heb.

i7-13700KF, RTX 4070 Ti.

Probleem bij eerste levering was dat men vergeten was een transport bescherming te plaatsen, dus de grafische kaart was los geschoten en verbogen. Dit is nu opgelost, maar zie nog restproblemen.
  • De UserBenchmark is 102 % terwijl voor deze CPU 126% gemiddeld is.
  • Als ik HeavyLoad draai blijft de CPU temp. beneden 55 C, maar de Liquid temp die op de koeler staat springt tussen 0 en 30 C en de Liquid temp op de monitor app springt tussen 0, 30, 180 en nog wat waarden. Ook de ventilatoren springen dan voortdurend aan en uit.
Ik heb er niet zoveel vertrouwen in eigenlijk, dus het ding gaat terug. Maar graag advies.

Dank en groet!
Bart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Wat voor advies wil je als je de pc toch terug gaat brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainbox
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-09-2024
Misschien zie ik wat over het hoofd, ik ben niet zo technisch verder ... ?

[ Voor 28% gewijzigd door Brainbox op 07-10-2023 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:36
Precies wat @souljah1h zegt. Wat zoek je voor advies?

Als je advies wil krijgen, zal je met je volledige setup moeten komen wat je nu hebt draaien.
En vermelden wat exact je problemen zijn en welke instellingen je hebt en welke software.

En bij twijfel, gewoon terugsturen. Je hebt garantie. Er kan meer stuk zijn dan alleen je videokaart.

[ Voor 19% gewijzigd door corporalnl op 07-10-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isegrimm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:54

Isegrimm

Hallo, hoe is 't hier?

Zolang er garantie opzit, niet twijfelen en gewoon terugbrengen. Elke minuut die je hierin steekt is zonde van je tijd.

Aldus sprak ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:52

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Mjah, als die GPU is losgeschoten dan zal 'ie vast nog wel wat op het mobo hebben beschadigd...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Flippende ventilatoren is natuurlijk geen doen, dus contact opnemen met de verkoper lijkt me dan logisch. In het gunstigste geval noemen ze iets wat je kan proberen (BIOS-update of zo). Maar ik zou hun gewoon vragen hoe dit opgelost kan worden (op een manier die jou geen geld kost, dus ook geen verzendkosten).

Bij het annuleren van de koop mogen ze de verzendkosten (en het risico) van het terugsturen bij jou leggen, dus tenzij ze aangeven dat dat niet hoeft zou ik ze wel de kans geven om het op te lossen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1