Siemen warmtepompdroger WT47Y700nl gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikNL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:56
Onze siemens warmtepompdroger gaat ineens niet meer aan. Als je de aan uit knop ingedrukt houdt springt hij wel aan en staat er in het display siemens, maar als je de knop los laat dan blijft hij niet aan (zoals normaal gesproken wel na indrukken knop).

Ik heb hem helemaal open gemaakt maar kan zo niets vinden of vreemds zien.

Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken of waar dit aan kan liggen? Ik heb wel wat gelezen over evt thermische beveiliging maar kan nergens vinden waar die zit bij deze droger of hoe die er uit ziet..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik kan ook niet vinden war die switch zit op een wrmtepompdroger. bij een condensdroger zit hij op het verwarmingselement
hoe oud is de machine?
mocht je aan vervanging denken dan zou ik de eeverglades warmtepompdroger adviseren die onder andere bij bol.com te krijgen is. everglades biedt 5 jaar volledige fabrieksgarantie en wordt gemaakt bij hisense(de huidige eigenaar van asko). het zijn kwalitatief goede machines voor een redelijke prijs, al blijven warmteepopmdrogers natuurlijk altijd wat prijziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikNL
Denk jaar of 5/6 oud nu.. dus zonde om af te schrijven..

Dank voor de tip, ga ik zeker naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Hangt er vanaf hoe ver je komt natuurljk. een monteur kost je al snel 10 euro voorrijkosten met een beetje pech nog 100 aan arbeidsloon en dan de onderdelen nog.
het klinkt mij een beetje als een stuurprintplaat die niet goed werkt maar dingen op de gok vervangen is vaak een erg dure geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikNL
klopt... het uit elkaar halen lukt wel, maar het vinden wat het probleem is ligt buiten wat ik kan... op goed geluk onderdelen vervangen wordt een dure excercitie...

toch maar kijken voor vervanging dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Het is heel jammer dat de a-merken (bosch/siemens/aeg) toch echt meer en meer steken laten vallen, ik lees er op dit forum en andere fora al jaren over. Daartegenover staan de nieuwere onbekende merken die nog wat te bewijzen hebben en daardoor vaak veel goedkoper zijn maar wel langer emegaan. De everglades warmtepompdroger die k je adviseerde heeft 5 jaar volledige garnaite, dus voor veel minder geld weet je al bijna zeker dat hij in elk geval de leeftijd van je huide apparaat zal evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik heb nnog even voor je gekeken maar het kan nog goedkoper als je wil. wat is het vulgewicht an je wasmachine? als je aan 8kg genoeg hebt nameljk kan je ook voor de frilec warmtepoompdroger voor 469 euro gaan. die is ook goed, maar heeft een iets beperktere garantie. 2 jar volledig en daarbovenop 3 jaar met enkel onderdeelgarantie, je betaalt dan wel voorrijkosten en arbeidsloon. deze machie is wel 90 euro goedkoper en qua kwaliteit vergelijkbaar met everglades (everglades is misschien net een klein beetje beter maar het ontloopt elkaar niet veel). dus kijk maar wat je het beste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikNL
Heb vandaag de everglades besteld? 5 jaar garantie gaf de doorslag! Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
leuk daat je wat aan mijn tip gehad hebt. wil je laten weten hoe hij bevalt? en hoe je hem vindt ten opzichte van de veel duurdere siemens die je nu had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikNL
Zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikNL
Eerste ervaringen zijn positief!

Goede droogtijd, wel iets meer geluid dan onze vorige droger, maar dat maakt niet zo veel uit.
Vindt hem er ook strak uitzien.. De geluidjes bij de knopjes had van mij wat minder gemogen, maar als dat nou het ergste is :-).. Hebben gezin met 3 kids dus de 9 kg is zeker geen overbodige luxe.

Komende tijd eens zien wat hjet aan "onderhoud" kost.

Dus in vergelijking met de duurdere siemens verhoudt hij zich tot nu toe zeker gelijkwaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Leuk dat je laat weten hoe hij bevalt. Ik kan me idd voorstellen dat siemens iets meer uitgeeft aan geluidsisolatie. Maar uiteindelijk is het zeker in hun prijsklasse belangrijker dat een machine lang meegaat.
Ik hoop dat je er lagn plezier van gaat hebben.
Pagina: 1