CV ketel lekt bij kunststof aansluiting warmtewisselaar.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbantania
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11-2024
Betreft Vaillant hrSolide 24-28. Er zit een haarscheurtje bij de kunststof aansluiting van de warmtewisselaar waarin de uitgaande cv leiding zit opgesloten dmv van een klem. Uit dit haarscheurtje komen een paar druppels water per uur.
Een nieuwe warmtewisselaar kost iets van EUR800.

Zou ik dit haarscheurtjes zelf kunnen afdichten met b.v. Griffon Epoxy Repair Stick kneedmassa ? Of misschien met alutape of met een soldeerbout dichtschroeien ?

Heeft iemand hiervoor een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:24
mmm, een gasketel die boem kan doen als het fout gaat.
dan een dak of een muur uit het huis kan blazen.
die proberen te repareren met een tijdelijke oplossing om 800€ uit te sparen.
het kan aan mij liggen, maar heel slim klinkt dit niet. >:)
pas wel even op wat je doet. ;)

nu ken ik je gasketel niet.
en kan mij erg weinig voorstellen wat een kunststof aansluiting van de warmtewisselaar is?
die kunnen vrij heet worden, dus ik heb daar zelf nog geen kunststof gezien.
misschien is een foto wel handig om te plaatsten op het forum, wie weet hoe dit te repareren is.
soms kan gerepareerd worden het soms niet. :?

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 12:23
De ww is zelf van metaal, dus dat haarscheurtje in kunststof is niet de oorzaak. Mogelijk is de ww al langer lek en zie je het nu pas.

Nee, dat kan je niet mcgyveren, doe ik zelf ook het liefst hoor, maar wws moet je vervangen in zijn geheel.

Overigens deed ik altijd zelf op Marktplaats checken voor onderdelen nieuw danwel gebruikt:

https://www.marktplaats.n...r-30-34-art-nr-0020135133

Maar sinds dit voorjaar is er ook de nieuwe gasketelwet. Is ook al veel over gezegd hier.

[ Voor 39% gewijzigd door pennywiser op 07-10-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbantania
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11-2024
Er zit toch echt een haarscheurtje in het kunststof deel aan de warmtewisselaar dat de overgang vormt naar de leiding. Hieromheen zit weer een klem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

postbantania schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:30:
Er zit toch echt een haarscheurtje in het kunststof deel aan de warmtewisselaar dat de overgang vormt naar de leiding. Hieromheen zit weer een klem.
Maak even een foto mijn 🔮 is helaas stuk. :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:39
Als het goed is staat op het kunststof deel een merkteken met het soort kunststof er in. Maak daar ook even een foto van.

https://old.iupac.org/did...d/Didac02/Content/P04.htm

Ik verwacht hier polypropyleen, (5 dus)

[ Voor 32% gewijzigd door blissard op 07-10-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 12:23
postbantania schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:30:
Maar even, er komt te verwarmen water door de ww, en daar komt een brander tegenaan. Dus is dat scheurtje in het kunststof niet de directe oorzaak. Dat lek zit binnenin de behuizing in een metalen leiding deel. Kan je gaan lijmen, maar dan sluit je - volgens mij - het lek alleen maar op.

[ Voor 12% gewijzigd door pennywiser op 07-10-2023 13:58 ]

Pagina: 1