Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Gilbert076
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb een vraag en hopelijk kan iemand van jullie daar antwoord op geven. Ik heb een zeven panelen met een 3 fase systeem die met een 3 fase kabel is aangesloten. Dit is verdeeld over drie delen.
In de centraal doos op het dak zijn alle fase draden goed bij elkaar aangesloten zoals het hoort. Maar nu wil ik weten welke panelen er op welke fase zitten. Is dit op een manier in de enlighten app te zien?

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:10

martijn v o

Certified by Enphase.

Ja maar dan moet je wel even puzzelen en een Q-relais hebben.

Het drie fasige Q-relais kun je instellen op 1 of 2 of 3 fasen.
Hier lees je hoe je dat doet: https://enphase.com/nl-nl...se-installatiehandleiding

Stel het Q-relais in op een fase. Kijk welke panelen in de app leveren en welke niet. De leverende panelen zitten op die fase.

Stel daarna het Q-relais in op twee fases. Kijk welke panelen er leveren. De panelen die nu leveren en in de eenfasige niet zitten op die tweede fase.

Stel daarna het Q-relais in op drie fases. De panelen die nu leveren en in de eenfasige en tweefasige niet zitten op de derde fase.

Stel daarna het Q-relais weer in op 3 fases.

Uiteraard is de eerste fase niet perse L1, maar dat ligt eraan hoe de meterkast is aangesloten.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

• Gilbert076
Ik heb inderdaad een 3 fase Q relais.
Hoe kan ik in de app zien dan welke werken en niet?
Bij de instellingen en dan apparaten?

• Gilbert076
Ik had m'n q relais even op V1 gezet, maar al m'n IQ8MC omvormers blijven in m'n lijst groen, status normaal.
Of moet ik ergens anders kijken?

• Gilbert076
martijn v o schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:38:

Hier lees je hoe je dat doet: https://enphase.com/nl-nl...se-installatiehandleiding

Stel het Q-relais in op een fase. Kijk welke panelen in de app leveren en welke niet. De leverende panelen zitten op die fase.

Stel daarna het Q-relais in op twee fases. Kijk welke panelen er leveren. De panelen die nu leveren en in de eenfasige niet zitten op die tweede fase.

Stel daarna het Q-relais in op drie fases. De panelen die nu leveren en in de eenfasige en tweefasige niet zitten op de derde fase.

Uiteraard is de eerste fase niet perse L1, maar dat ligt eraan hoe de meterkast is aangesloten.
Ik had nog eens geprobeerd, maar dit werkt niet. Als ik het q relais op L1 zet blijven alle panelen leveren in de app. Dit komt omdat de data van alle panelen gebrugd wordt over het relais en naar de envoy wordt doorgestuurd over L1. Ongeacht L2 en of L3 hierna aangesloten zijn of niet

• martijn v o

martijn v o

Certified by Enphase.

Dat is dan niet goed.
Kijk je in de toolkit app of in de enphase app?

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

• Gilbert076
martijn v o schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:38:

martijn v o schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:54:
Dat is dan niet goed.
Kijk je in de toolkit app of in de enphase app?
Ik log dan in op de enlighten site
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4ZamyDJyco9fkJEk2oymmbj2e8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDwdxhPeISjVs9EKKJ3hKyG9.jpg?f=fotoalbum_large

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@Gilbert076 je hebt een eigen topic, iemand anders zijn topic kapen is niet zo lief.:)

Wise enough to play the fool

• martijn v o

martijn v o

Certified by Enphase.

Het doorgeven van de gegevens via enlighten kan dan tot 15 minuten duren.
Je moet de toolkit gebruiken.

• Gilbert076
martijn v o schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:56:
Het doorgeven van de gegevens via enlighten kan dan tot 15 minuten duren.
Je moet de toolkit gebruiken.
Ik heb de toolkit Geïnstalleerd en doorgelopen, ook hier kan ik de info niet vinden. Zag wel dat ze m'n Q relais niet hadden geregistreerd, dit heb ik zelf gedaan.
Waar kan ik de info mbt de fasen vinden in de toolkit?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je toevallig een Envoy Metered met CT spoelen?

Dan kan je de fases zien in de webinterface of in Enlighten Manager.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1