Ramen wassen bij moeilijk bereikbare plekken en hoe het best

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-05 11:52
Wij wonen op de 2de etage van een flat met balkon op een drukke autoweg (insulindeweg, amsterdam) Het is een huurwoning met dubbelglas ramen. Via een stok wat wij bij de blokker hebben gekocht probeer ik bij de ramen te komen (7 stuks) maar ik kom er maar moeilijk bij en kan ook amper kracht zetten. Eens in de zoveel tijd komt de glazenwasser maar die doet alles met een bezem (voor iedereen)

Ik heb wel eens aan zo'n magneet ding gedacht wat dan aan beide kanten het raam wast, maar volgens reviews heb ik gelezen dat de magneet niet sterk genoeg is voor dubbel glas.

Als het regent laat het vaak vlekjes achter vanwege het roet van de auto's (neem ik aan) dat is nogal stug en moeilijk te verwijderen.

Ook zag ik bij o.a. AH dat als het regent de druppels met haastige spoed ervan af glijden, neem aan dat dit is gewaxed?

Vraag is dus, weet iemand hoe het beste ramen kan wassen (azijn, zeepsop etc?) en hoe ik het beste bij die moeilijke plekken kan komen anders dan hoe ik nu doe (verlengde uitschuifbare stokken)

Nu gebruik ik een warm sopje, sproeier en theedoek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:45
Tegen de verhuurder zegen dat ze vaker laten lappen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Magneet = Waardeloos valt er vaak af.

Ik ken de situatie niet en "insulindeweg" heeft veel verschillende woningen.
Hoe gaan je ramen open? naar binnen of naar buiten om de zij ramen te kunnen zemen.

Zelf ook een aantal woningen terug gewoond aan drukke weg, om de 2 maanden die gore zwarte roet op je ramen, (blij dat ik daar snel weg was)
Maar gebruikte daar een simpele swiffer.
Op de swiffer gewoon doekjes of keukenrol + glasreiniger (Met glansspoelmiddel van de vaatwasser er door heen) en zo je ramen reinigen.
Op deze manier kom je overal bij je hoekjes en kun je vaak genoeg kracht zetten.
*Dit was voor mij de snelste en makkelijkste mogelijkheid dan bergen met schoonmaak spul te pakken.

Maar elke woon situatie is anders uiteraard.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De ramen gaan niet naar binnen open? Bij ons wel, niet het hele raam maar het andere deel kan ik wel met iets op een stok doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
@PatRamon Inderdaad het is niet geweldig hier maar wel 3 kamers en 80m2, we wonen er pas... De ramen gaan naar binnen open, maar dat zijn er maar 2 van de 7, vanuit die 2 moet ik de andere ramen schoonmaken. Met die swiffer ga ik eens proberen, zeer goede tips! thanx

@Marzman Ja ramen gaan naar binnen open

@No Hands Klopt maar hun doen niet zoveel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04
@Jets
Wil je het goed doen, koop dan een echte telescoopsteel met een borstel erop:
https://glazenwasserswink...borstels/telescoopstelen/
(eerste hit op google, zal vast ergens anders goedkoper zijn).
Stok van de blokker lekker op MP zetten en voor het goede spul gaan.
Wellicht willen mensen in de buurt wel mee doen en koop je samen zo'n stok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
chrisborst schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:56:
@Jets
Volgens mij heb je hier als particulier weinig aan. Glazenwassers gebruiken ze met demi-water zodat nadrogen niet nodig is. Als je dit zelf gaat proberen krijg je alleen maar kalkvlekken op je ramen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04
Tralapo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

Volgens mij heb je hier als particulier weinig aan. Glazenwassers gebruiken ze met demi-water zodat nadrogen niet nodig is. Als je dit zelf gaat proberen krijg je alleen maar kalkvlekken op je ramen.
Ook daar heb je een prima oplossing voor:
https://www.carclean.com/...ie-water-filter-0ppm.html
Simpel aansluiten op je tuinslang en klaar.

Punt is dat je als particulier ook prima de juiste spullen kan kopen. Met een eigen woning is dit ook een prima investering en vele malen goedkoper dan een glazenwasser laten komen. Doe je het samen met je buren wordt het nog betaalbaarder.

Voor @Jets is het waarschijnlijk beter om minder te ergeren een vieze ramen. Ze worden namelijk periodiek schoongemaakt. Zou eerder een de huurbaas vragen wat het zou kosten om een extra schoonmaakronde te krijgen. Bij ons komen ze 6x per jaar de ruiten wassen. Voor mij prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 22:18
@Jets
Deze hebben wij ook. Hij was pas ergens in de aanbieding voor onder de 100 euro. Waar weet ik niet precies. Makro ofzo. Ik verdiep me nooit zo erg in zulk soort dingen.

Euhm... \n ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
@Jets
Helaas kunnen de onderburen/zijburen minder prettig worden in de samenleving.
Tenslotte als je van de straat af met een lange stok je ramen gaat doen krijg je al mening verschillen over privacy.
Ofwel de stok / bewegingen komt voor hun raam.
Plus druipend water op hun ramen.

Telescoopsteel, vaak niet doen, en wordt ook met regelmaat in huurcontracten vermeld.

Wat bij mij hielp was een swiffer, heb je er 2 kun je best een lange stok maken en waardoor de vloerwisser altijd met een verschil blijft zitten met schoonmaken en daarbij op papiertje doekje de glasreiniger.
Geruzie = beter voorkomen dan genezen met je buren ;)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
@chrisborst Ja maar dat is een borstel terwijl ik bijna moet poetsen om de vlekken weg te krijgen, zoiets gebruikt de ramenwasser al en dat is niet afdoende
Inderdaad eens met de woningbouw contact opnemen, vragen wat zij kunnen doen, want de ramenwasser komt met een hoogwerker en dan met een bezem..... beetje raar

@PatRamon Ik doe dat nu met zo'n steel wat lang genoeg is vanaf het balkon, maar dat wordt best zwaar als je lang heen en weer moet poetsen + ik heb snel last van mijn polsen (aandoening) dus vanuit het raam is voor mij langer vol te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik deed, toen ik nog in een vergelijkbare situatie zat (maar dan 4 hoog boven water, en een roeiboot met stijger er op was geen optie :+ ) de ramen met dit ding: https://www.bol.com/nl/nl...sbreedte/9200000005483962

Werkt verassend goed, kun je ook mooi mee in de hoekjes komen. Is alleen de vraag of ie lang genoeg voor je is.

Maar eigenlijk zoek je misschien zoiets: https://www.bol.com/nl/nl...lauw-wit/9300000022239754 (deze krijgt hele slechte reviews, gaat even om het idee) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1