@
java2 wat Jazzy hier heel terecht probeert te zeggen is dat er wel van je wordt verwacht dat je zelf echt de regie neemt in je eigen probleemoplossing. We gaan je niet aan het handje meenemen en alle keuzes voor jou maken. (en als het dan fout gaat ook vooral weer te schuld krijgen, ja maar jij zei dat ik dat moest kiezen).
Om dus eens ECHT naar een zinvolle discussie gaan met uitgangspunten wensen problemen mogelijke oplossingen en belangen-afwegingen daartussen zul je toch echt aan de bak moeten.
hoe ziet je huidige school eruit,
gebruiken je leerlingen veel digitale middelen,
wordt er gebruik gemaakt van een SIS zoals blackboard of magister of welke andere tool dan ook.
je zegt dat er veel onderwijsmiddelen 'alleen?' in ms Word worden aangeleverd maar uit de praktijk weet ik juist dat er inmiddels ook al heel wat lesmethodes zijn die met eigen online systemen werken en je de opdrachten dus in een ELO kunt maken.
In andere gevallen zou je die worddocumenten ook (met weinig moeite) zelf kunnen converteren naar een PDF (gewoon compatible met iedere browser) n
Of als je daar de kennis en middelen aan wilt besteden kun je dergelijke documenten natuurlijk ook relatief eenvoudig converteren naar een online leeromgeving (ELO) initieel zal je dat behoorlijk wat investeringen (kennnis en tijd of geld) in moeten doen maar op termijn kun je dat soort investeringen best terugverdienen.
dus wat maakt nu precies,
I dat je in beginsel naar een google implementatie bent gaan kijken
II dat je daar niet tevreden over bent,
III dat je denkt dat de MS-omgeving zoveel beter is want uit ervaring vooral ook vanuit het hoger onderwijs: dat is het niet! - of nuja, niet zolang jij er als school niet ontegenzeggelijk veel moeite, energie en kunde in steekt. -> en vooralsnog zie ik die moeite niet terugkomen in je vraagstelling of in de moeite die je neemt om een duidelijk verhaal neer te zetten.
[
Voor 7% gewijzigd door
i-chat op 13-10-2023 10:21
. Reden: verduidelijking ]