Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennywanda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
Hoi!

Voor mijn zoon van bijna 11 zoek ik een nieuwe tablet. Hij heeft nu de Samsung Galaxy A uit 2018. Deze vertoont inmiddels wat kuren en hapert.

Wat is je budget?
Budget is rond de 200-300 euro (redelijke range, maar als iets echt veel beter is voor paar tientjes is dat ok).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix/youtube en vooral games zoals Roblox, Brawlstars, Among Us, Pokemon Unite etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung Galaxy A8, of S6 lite, of Lenovo M10 / P11, of Xiaomi Pad 6 - geen idee

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb geen verstand van tablets en de best buy guide is al even uit.
Bij voorkeur heeft de tablet ook een jack aansluiting (dochter heeft er een zonder en is steeds gedoe met een lege koptelefoon..). Internet (4/5G) is niet nodig.

Alle tips zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10 20:13
S6 lite is helemaal prima.
Vorig jaar met/rondom black Friday te koop voor 250 incl bijpassende case,
Via Samsung store zelf.

Eind november a.s. is weer black Friday dus wie weet welke actie(s) er weer komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennywanda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
Thanks voor je antwoord. Hij is over twee weken jarig dus wilde eigenlijk dan iets geven ;-).
64 GB is nu 298 euro en 128 GB 339 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De A8 is traag en wordt dit jaar door de A9 reeks vervangen, mogelijk zelfs nog op tijd voor de verjaardag (de A9 is al verschenen in enkele internationale webshops).

De S6 Lite 2022 heeft nog de 3.5mm jack en is prima voor gamen, terwijl de Xiaomi Pad 6 nog een stuk beter is voor gamen, maar geen 3.5mm jack heeft.

De Lenovo M10 (Plus) zou ik niet voor gamen aanraden (er komt ook een opvolger aan, maar waarschijnlijk pas over een aantal maanden). Een betere optie zou de Lenovo Tab P12 zijn maar die lijkt voorlopig nog boven budget te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:54
Iets boven je budget, maar ik zou zelf toch kijken voor een iPad.
uitvoering: Apple iPad (2021) Wi-Fi 64GB Grijs

Ben zelf Android minded, maar opteer toch qua tablets voor een iPad.
De 2021 hebben we voor onze dochter gekocht en uiteindelijk met zijn allen ook voor mijn moeder welke hiervoor een Android tablet had die niet vooruit te branden was. Dat laatste is op budget eigenlijk vaak mijn ervaring bij Android tablets.

Beveiligingsupdates blijven wel een tijd bij Apple. Weet niet of dit model nog een software update krijgt naar een nieuwere iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:09:
Iets boven je budget, maar ik zou zelf toch kijken voor een iPad.
uitvoering: Apple iPad (2021) Wi-Fi 64GB Grijs

Ben zelf Android minded, maar opteer toch qua tablets voor een iPad.
De 2021 hebben we voor onze dochter gekocht en uiteindelijk met zijn allen ook voor mijn moeder welke hiervoor een Android tablet had die niet vooruit te branden was. Dat laatste is op budget eigenlijk vaak mijn ervaring bij Android tablets.

Beveiligingsupdates blijven wel een tijd bij Apple. Weet niet of dit model nog een software update krijgt naar een nieuwere iOS.
Een apple tablet van 150 euro zou ook niet vooruit te branden zijn. Een goede Android tablet van 200+ en zeker 300+ euro heeft meer dan genoeg snelheid voor de komende jaren. Gelukkig verschijnen er de laatste tijd ook weer meer Android tablets na een droogte van een paar jaar en de bijbehorende concurrentie zorgt ook voor betere prestaties en ook voor betere update beloftes.
Pagina: 1