Vasco radiator i.c.m. Honeywell Evohome HR92

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 20:40
Ik ben mijn badkamerrenovatie aan het plannen. Verwarming is momenteel d.m.v. een design- cq. handdoekradiator. Op deze radiator heb ik een Evohome HR92 thermostaat gemonteerd. Deze staat in het koude seizoen altijd op 22 graden ingesteld. En ondanks dat het geen lage temperatuur verwarming is werkt dit prima.

De genoemde radiator mag na de renovatie niet blijven dus mijn oog was gevallen op een Vasco Bryce aluminium radiator V100 (https://vasco.eu/nl-be/bryce?productType%5B%5D=84500).
Deze wil ik uiteraard opnieuw i.c.m. de Evohome thermostaat gaan gebruiken. Echter de badkamerverkoopster kon mij niet vertellen of de thermostaat ook gaat passen op een Vasco radiator. Ze heeft contact opgenomen met Vasco en volgens haar had men geen idee waar het over ging. Dit is m.i. wel komisch want ze verkopen zelf dezelfde knoppen onder de Vasco naam. https://vasco.eu/nl-be/climate-control/rf-thermostaatkop

Heeft iemand ervaring met deze Vasco radiatoren om mij te kunnen vertellen of ik deze radiators op een of andere manier kan gebruiken i.c.m. de HR92?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:15
Je moet kijken of de koppelingen dezelfde maat/type zijn, als die namelijk past werkt het. Of er moet iets heel erg bijzonders aan deze knoppen zijn :)

In de info van de knop staat:
M30x1,5 & M28x1,5

Info van de Chrome knop die bij de alu radiator geleverd wordt:
Aansluiting op radiatorafsluiter M30 x 1,5

Zou dus moeten passen, wel dien je even goed te kijken of de afmeting van de knop onder de radiator past. Als die heel breed/dik is kan het lastig worden.

Je kunt je wel afvragen waarom je deze knop erop wilt hebben? Qua kleur matcht het niet en als je hem altijd op 22 graden hebt staan werkt de bijpassende knop exact hetzelfde.

[ Voor 59% gewijzigd door LuisjeNL op 07-10-2023 12:03 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MzKzM73
  • Laatst online: 17-06 23:19
Ik gok dat de bedoeling is dat de thermostaatknop zelf wordt vervangen door de HR92? Deze word geleverd met diverse verlkoopringen voor een 4-5 tal verschillende merken/typen. Ik heb de HR92 zelf op een Danfoss radiatorkraag gehad maar ook op een standaard Jaga kraan.
Ik zie Vasco er niet tussenstaan maar misschien dat dit wat helpt:
https://www.solar-nu-webs...-vaillant-solar-nu-nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
LuisjeNL schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:57:
Je moet kijken of de koppelingen dezelfde maat/type zijn, als die namelijk past werkt het. Of er moet iets heel erg bijzonders aan deze knoppen zijn :)

In de info van de knop staat:
M30x1,5 & M28x1,5

Info van de Chrome knop die bij de alu radiator geleverd wordt:
Aansluiting op radiatorafsluiter M30 x 1,5

Zou dus moeten passen, wel dien je even goed te kijken of de afmeting van de knop onder de radiator past. Als die heel breed/dik is kan het lastig worden.

Je kunt je wel afvragen waarom je deze knop erop wilt hebben? Qua kleur matcht het niet en als je hem altijd op 22 graden hebt staan werkt de bijpassende knop exact hetzelfde.
Dank voor de info.

Ik wil deze knop erop hebben omdat ik op al mijn radiatoren dezelfde knop heb. Zoals je waarschijnlijk wel begrijpt kan de HR92 zelfstandig de WP aansturen als er warmtevraag. Dus als de temperatuur onder de 22 graden daalt en in de woonkamer is geen warmtevraag dan heb ik niets aan de CHrome knop.

Ik had gedacht om het blok waar de chrome knop inzit weg te laten. De retourleiding kan dan rechtstreeks aangesloten worden. In de aanvoerleiding kan ik dan een radiatorkraan met daarop de HR92 monteren. Of zeg ik nu iets heel geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
MzKzM73 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:14:
Ik gok dat de bedoeling is dat de thermostaatknop zelf wordt vervangen door de HR92? Deze word geleverd met diverse verlkoopringen voor een 4-5 tal verschillende merken/typen. Ik heb de HR92 zelf op een Danfoss radiatorkraag gehad maar ook op een standaard Jaga kraan.
Ik zie Vasco er niet tussenstaan maar misschien dat dit wat helpt:
https://www.solar-nu-webs...-vaillant-solar-nu-nl.pdf
Het is idd mijn bedoeling om de thermostaatknop te vervangen door de HR92. Zie mijn reactie hieronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-06 15:42
Ik zie bij de Vasco radiator helemaal niet staan dat er een knop meegeleverd wordt?
De radiator heeft gewoon een standaard aansluiting, 1/2 inch binnendraad.

Daar kan je dus gewoon een normale radiatorknop op zetten, waarop je weer de HR92 monteert?
Oftewel ongeveer wat je zelf al zegt.

Ik zou wel een voetventiel in de retourleiding monteren, dan kan je daarmee als het nodig is nog de maximale doorstroom regelen (ja, in de instelling van zo'n HR92 kan je daar ook wel wat mee geloof ik), en bovendien kan je dan af en aanvoer afsluiten als je ooit de radiator even weg moet halen of moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
dj1981 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:59:
Ik zie bij de Vasco radiator helemaal niet staan dat er een knop meegeleverd wordt?
De radiator heeft gewoon een standaard aansluiting, 1/2 inch binnendraad.

Daar kan je dus gewoon een normale radiatorknop op zetten, waarop je weer de HR92 monteert?
Oftewel ongeveer wat je zelf al zegt.

Ik zou wel een voetventiel in de retourleiding monteren, dan kan je daarmee als het nodig is nog de maximale doorstroom regelen (ja, in de instelling van zo'n HR92 kan je daar ook wel wat mee geloof ik), en bovendien kan je dan af en aanvoer afsluiten als je ooit de radiator even weg moet halen of moet vervangen.
Klopt helemaal. Maar als ik bij leveranciers te rade ging kreeg onduidelijke antwoorden en kon men niets garanderen.

Pagina: 1