Beeld valt regelmatig 1 sec op zwart (flickering at random)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 12:45
Mijn vraag
Beeld valt regelmatig 1 sec op zwart (flickering at random) en springt dan weer terug naar het beeld van de pc (bv een tv serie die ik aan het kijken ben).

Ik heb dit probleem in principe al een tijdje maar het lijkt erger te worden.

Wat ik heb gedaan:
- Andere tv
- Andere HDMI kabel
- refresh rate van 60hz naar 50hz
- bios update
- clean install OS met alle up to date drivers
- fan schoon gemaakt en temperatuur bekeken

mijn pc heeft helaas geen onboard videokaart of een 2e HDMI poort om dit te testen (heb een GTX 960 4GB).

Diagnostics op de videokaart is gewoon goed zonder fouten.

Hebben jullie nog advies wat ik kan proberen binnen Windows qua settings of zal ik toch echt een andere videokaart moeten proberen?

update:

blijkbaar had mijn pc wel een onboard videokaart, ik heb de GPU losgekoppeld en aangesloten op de onboard.

het probleem is nu bijna niet meer aanwezig maar soms zie ik het beeld toch heel even zwart worden en komt dan weer terug.

kan het RAM hier ook voor zorgen of is dit echt een moederbord issue? CPU lijkt mij niet?

[ Voor 28% gewijzigd door mugenmarco op 20-12-2023 10:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
brakke HDMI-connector op de GPU?

Geen device-errors in de Windows-logs? (driver GPU die ff op z'n bek gaat oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
update:

blijkbaar had mijn pc wel een onboard videokaart, ik heb de GPU losgekoppeld en aangesloten op de onboard.

het probleem is nu bijna niet meer aanwezig maar soms zie ik het beeld toch heel even zwart worden en komt dan weer terug.

kan het RAM hier ook voor zorgen of is dit echt een moederbord issue? CPU lijkt mij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:36
al simpelweg een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
freaky35 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:24:
al simpelweg een andere kabel geprobeerd?
heb je mijn eerste bericht van het topic wel gelezen? daar staat toch duidelijk in dat ik een andere HDMI kabel heb geprobeerd.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:56
Ik zou gokken op een probleem aan de kant van de GPU, of de kabel, of de monitor.
...maar: je hebt zowel een andere GPU geprobeerd, een andere kabel geprobeerd en een andere monitor geprobeerd. Dan wordt het wel heel lastig...

In m'n meest wilde fantasie zou ik nog de voeding van je PC verdenken - wellicht dat die op bepaalde momenten even net te zwak is waardoor de signalen naar het beeldscherm niet strak genoeg meer zijn. Maar goed, dat vind ik ook wel onwaarschijnlijk.

Maar zoals gezegd: lastig. Wellicht nog een andere kabel proberen, liefst een goede kwaliteit en geen no-name kabel. Ben benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak gaat zijn.
Pagina: 1