Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moondragon
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-10-2023
Ik heb een Gigabyte B760M Gaming X DDR4 met i5 core, 2x 8gb ram gekocht.. Sluit alles aan zoals het hoort.. Stop mijn Asus GeForce GTX 660 (maakt niet uit welke want andere kaarten doet ik hetzelfde) er in..

Geen beeld.. de fan van de cpu draait.. hij gaat ook gewoon aan en uit met de knop.. Maar doet gewoon geen beeld geven.. De gpu werkt want hij zit tijdelijk weer in mijn oude systeem..

Intel Core i5-12400F (geen onboard video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
De kans bestaat dat die oude videokaarten geen UEFI boot ondersteunen, en dus geen beeld geven op nieuwe moederborden. Je hebt niet wat recenters? Van sommige kaarten kun je de bios updaten, maar veel download links lopen dood en je moet wel precies de juiste file hebben:

https://rog-forum.asus.co...rds-it-s-here/td-p/413960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moondragon
Nee en ook geen geld voor een kaart op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Is je RAM wel oké? Test het eens met één reepje of op een andere positie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moondragon
Even een update.. ongeacht dat mijn gpu er wel of niet in zit... Zodra hij opstart (had de speaker nog niet op het moederboard aangesloten merkte ik) geeft hij 4 a 5 piep piep piep piep.. lange piepjes geen korte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer van iemand een kaart van na de industriële revolutie (geintje natuurlijk) te lenen. Nvidia 1000 serie of nieuwer, dan weet je zeker of het de kaart is of niet.

Staat je gekozen RAM kit op de QVL van het moederbord? Welk exact RAM kitje heb je gekocht?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Schiet me ineens deze te binnen Nieuw systeem .. start niet op

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patviev
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 06:40
Is ook van de topicstarter. Om nu weer een nieuwe processor met iGPU te kopen is ook zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moondragon
Toch het vermoeden dat het de RAM is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Moondragon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:03:
Even een update.. ongeacht dat mijn gpu er wel of niet in zit... Zodra hij opstart (had de speaker nog niet op het moederboard aangesloten merkte ik) geeft hij 4 a 5 piep piep piep piep.. lange piepjes geen korte.
Heb je al opgezocht wat die piepjes je willen vertellen? Daar schiet je een stuk meer mee op dan maar random dingen blijven proberen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moondragon
Ik kan ze niet in de handleidingen van gigabyte vinden...

zonder ram : 4x lang 1x kort
met 1 ram : 4x korte piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moondragon
altijd ruzie met google.. ik kan maar niet vinden wat de betekenis is van deze beeps maar mijn logische kant van mijn brein zegt ... RAM....niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moondragon
Hahn schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:12:
[...]

Heb je al opgezocht wat die piepjes je willen vertellen? Daar schiet je een stuk meer mee op dan maar random dingen blijven proberen.
zoekmachines en ik hebben altijd ruzie... ik krijg alles te zien behalve de betekenis..

Even voor iedereen, bedankt voor al jullie reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:14
Voor zover ik kan zien betekent 4 piepen bij een AMI BIOS/UEFI "System timer failure". Dit lijkt inderdaad voornamelijk door geheugen te komen?

Ik ga er vanuit dat dit klopt voor dit bord (specs hebben het over AMI), maar het is allemaal niet heel duidelijk.

Welke combinaties van slots en sticks heb je ondertussen geprobeerd? Misschien is er een slot dood op het bord, dus het kan nog de moeite waard zijn om een andere te proberen. (als dat wel werkt van je eventueel via Memtest86 dingen uitsluiten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moondragon
Ik heb deze conclusie ook al geconstateerd en bevestigd gekregen door een andere leverancier.. Dus moet ander geheugen hebben..
Het geheugen wat ik heb staat laag op de lijst bij Gigabyte..

Bedankt voor alle reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:53
Ik heb wel eens een moederbord gehad waarop een bios versie stond die de processor niet ondersteunde. Toen kreeg ik hetzelfde als wat jij hebt: fan draaien maar verder niks. Dus toen eerst een oudere processor er op gezet, bios updaten, toen de nieuwe processor er weer opgezet. Toen werkte het.

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moondragon
Het was de RAM en na het installeren van nieuwe en andere merk RAM kreeg ik andere piepjes en daaruit bleek dat mijn Asus GeForce GTX 660 niet wilde draaien.. Heb een andere kunnen regelen.. Als het goed is dan draait alles zodra de kaart er it.

Iedereen bedankt voor jullie reacties het heeft mij enorm geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kortom het ligt gewoon aan je oude videokaart

Pagina: 1