Aannemer is meerwerk vergeten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-12-2025
Goedemiddag,

Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht die over een aantal maanden wordt opgeleverd. Tijdens de keuze opties hadden wij gevraagd om voorbereidingen te treffen voor een waterontharder in een specifieke ruimte waar veel plek daarvoor beschikbaar was.

Bij de eerste kijkdag viel ons dat er geen voorbereidingen waren getroffen hiervoor. Onze contactpersoon heeft navraag gedaan en ja ze zijn het vergeten.

Nu komt het probleem, omdat de ruimte waar wij de waterontharder willen te ver is en ze niet meer de leiding via de grond kunnen doortrekken (ivm vloerverwarming etc) kunnen ze het alleen in de wasmachine ruimte plaatsen of een tussenstuk die wij als kapstok willen gebruiken.

We vinden het zelf ontzettend irritant en denken om dan maar een deel van de ruimte van onze wasmachine ruimte op te offeren. Wat ik mij alleen afvraag is wat verder onze rechten zijn? We hebben ontzettend veel geld betaald qua meerwerk en dan verwacht ik ook dat het conform afspraak wordt uitgevoerd. Wat nu niet het geval is.

Denken jullie dat wij bepaalde schade kunnen verhalen omdat er nu een ander ruimte die hier niet voor bedoeld was wordt opgeofferd hiervoor?

Beste antwoord (via Vijeta op 06-10-2023 13:45)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Lijkt me heel simpel dan, zeggen dat ze het op kunnen lossen en de volledige kosten terug kunnen betalen (oftewel, niet ideale oplossing maar je hebt gratis meerwerk) of ze mogen het zoals afgesproken doen, zelfs al moeten ze daarvoor een significant deel afbreken en opnieuw doen.

Dat ze de afspraken niet volgen is niet jouw probleem.

Alle reacties

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

The Executer

Lekker belangrijk!

De kans is groot dat je de kosten voor dit meerwerk terug krijgt en het daar mee moet doen. Want schade heb je hierdoor verder niet. Alleen je oorspronkelijke plan kan niet doorgaan...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:46
Hoeveel plek heeft een waterontharder nodig?
Wij hebben een Aquacell laten plaatsen (januari vorig jaar) en deze pastte gewoon in onze (redelijk krappe) meterkast.

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Meerwerk kosten verhalen en door. Je gaat echt meer aan je hoofd hebben bij nieuwbouwhuis, je wil dit soort dingen echt niet te lang laten slepen. Erg vervelend maar het is niet anders.

Acties:
  • Beste antwoord

• Oon
  • Niet online

Oon

Lijkt me heel simpel dan, zeggen dat ze het op kunnen lossen en de volledige kosten terug kunnen betalen (oftewel, niet ideale oplossing maar je hebt gratis meerwerk) of ze mogen het zoals afgesproken doen, zelfs al moeten ze daarvoor een significant deel afbreken en opnieuw doen.

Dat ze de afspraken niet volgen is niet jouw probleem.

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-12-2025
Dank voor jullie reacties. Dan ga ik daar in ieder geval vanuit.

• ColeJ
  • Laatst online: 16:02
Ik zou nergens meer vanuit gaan. Bij de bouw van een nieuwbouwhuis moet je overal met je neus bovenop zitten.
Pagina: 1