Ultrawide voor development ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:10
Ik zoek een nieuwe monitor

Op dit moment heb ik twee 27" monitoren met een resolutie van 2560 x 1440 waarbij 1 monitor recht voor me staat en de andere in een hoek rechts van me.
Waar het vaak op neer komt is dat ik Visual Studio code full screen op het scherm recht voor me open heb staan en rechts van me een browser full screen en wat andere tools op de achtergrond waar is steeds tussen moet switchen.
Op mijn laptop scherm staan Outlook en Teams open.

Eigenlijk zitten de schermranden in het midden van de 2 x 27" me in de weg om meer optimaal gebruik te kunnen maken van de schermruimte die ik heb en dus overweeg ik een 49" curved scherm met een resolutie van 5120 x 1440 om onderstaande te bereiken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sL06ZcKpJGexCL_nYZg_VMsSmUc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6KrfKARtO14ZDsUNN769bpHJ.png?f=fotoalbum_large
Screenshot uit: YouTube: Exploring SUPER Ultrawide For Programming - Dell U4919DW review vs d...

Wat is je budget?
Ik heb al goedkeuring voor een uitvoering: Samsung Odyssey G9 (G95TSSP) 49" Zwart welke bij onze leverancier €1354 incl BTW kost. Dat is het max budget.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had mijn oog dus in eerste instantie laten vallen op uitvoering: Samsung Odyssey G9 (G95TSSP) 49" Zwart maar ik ben gaan twijfelen aangezien dat volgens mij een monitor is die meer bedoeld is voor gaming ipv productiviteit.
Mij gaat het vooral om productiviteit en gamen zal ik er niet of nauwelijks op doen.

Een ingebouwd USB-C dock zou leuk zijn, maar ik had al gezien dat de meeste schermen niet meer dan 90 watt leveren. Voor mijn Dell Precision 5560 met discrete graphics is dat waarschijnlijk niet genoeg. Bijgeleverd is een 130 watt voeding. Geen idee wat het effect gaat zijn van een 90 watt voeding vanuit het scherm. Makkelijk zou het wel zijn want dan kan de Dell dock ook van mijn buro.

Dit zijn de schermen die ikzelf al had gevonden: https://tweakers.net/pric...;1740118;1312728;1922568/

De Dell is misschien nog het meest een zakelijke monitor ipv gaming, maar heeft ook de kleinste curve
uitvoering: Dell UltraSharp U4924DW Zwart

Maar wellicht zijn er andere opties en zaken die ik over het hoofd zie.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik werk 100% vanuit huis. Zakelijk werk ik op een Dell Precision 5560 en er staat ook nog een prive desktop onder mijn buro

Beste antwoord (via misteriks op 09-10-2023 20:56)

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik heb zelf een scherm met een resolutie van 5120x2160 en ik kan de extra pixels in de hoogte elke dag weer waarderen. Het scherm wat ik heb is er niet meer (MSI Prestige PS341WU) maar het broertje met het zelfde paneel wel: LG 34WK95U. Als ik nu een nieuw scherm zou moeten kopen zou ik waarschijnlijk voor 40" gaan maar dat is vooral voor het gamen. Dus bijvoorbeeld deze: Dell UltraSharp U4021QW

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik heb zelfs nu sinds een maand een Dell U4924DW staan, ook voornamelijk voor development. Het was echt even wennen, door de kleine curve zijn het eigenlijk gewoon 2 27" monitoren naast elkaar, het is niet echt dat de zijkant veel dichter bij is. Ik had hiervoor 2 losse 24" schermen waarbij de 2e meer gedraaid was naar mij toe.

Op Windows is de Dell display manager echt handig, maar ik draai Linux als main OS. Ik heb het scherm nu ingesteld dat Linux 2 losse 27" monitoren ziet, gebruik er eentje als main desktop, de andere voor bv mail of een remote sessie. Op Windows is het makkelijker om hem als 1 scherm te laten werken en dan in het midden te werken, de hele breedte is voor 1 applicatie te breed, dan blijf je draaien met je hoofd.

Ik heb een Dell XPS en die zit via USB-c gekoppeld, alles zit nu aan het scherm aangesloten, ook ethernet, erg handig. Het scherm heeft ook de mogelijkheid om 2 pc's aan te sluiten, zodat ieder 1*27" heeft, maar ik heb dat zelf nog niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Ook hier eerst 2x27" schermen en nu een 49" voor thuiswerken.

Ik wil niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
Lelletje schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:50:
Ook hier eerst 2x27" schermen en nu een 49" voor thuiswerken.

Ik wil niet meer terug.
Welk 49"scherm heb je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
https://www.coolblue.nl/p...msung-lc49rg90sspxen.html

Ik doe wel eens spelletjes, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
jwillemsen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:43:
Ik heb zelfs nu sinds een maand een Dell U4924DW staan, ook voornamelijk voor development. Het was echt even wennen, door de kleine curve zijn het eigenlijk gewoon 2 27" monitoren naast elkaar, het is niet echt dat de zijkant veel dichter bij is. Ik had hiervoor 2 losse 24" schermen waarbij de 2e meer gedraaid was naar mij toe.

Op Windows is de Dell display manager echt handig, maar ik draai Linux als main OS. Ik heb het scherm nu ingesteld dat Linux 2 losse 27" monitoren ziet, gebruik er eentje als main desktop, de andere voor bv mail of een remote sessie. Op Windows is het makkelijker om hem als 1 scherm te laten werken en dan in het midden te werken, de hele breedte is voor 1 applicatie te breed, dan blijf je draaien met je hoofd.

Ik heb een Dell XPS en die zit via USB-c gekoppeld, alles zit nu aan het scherm aangesloten, ook ethernet, erg handig. Het scherm heeft ook de mogelijkheid om 2 pc's aan te sluiten, zodat ieder 1*27" heeft, maar ik heb dat zelf nog niet gebruikt.
Had je achteraf liever meer curve gehad en wat is het wattage van je meegeleverde Dell adapter. 130 W ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb nu een Dell P3421W, 3440x1440.
Ik heb toen ik deze kocht gekeken naar alle opties, helaas was 5K toen nog niet te betalen.

Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik eerder voor een 'gewone' 4K TV of monitor gaan dan voor een 3440x1440. De breedte is prima, maar de hoogte begint vervelend te worden.

5120x2880 zou perfect zijn, maar 3840x2160 is al een heel stuk beter dan 3440x1440. 5120x1440 lijkt mij heel vervelend, want dan wordt het wel écht heel breed, en je wint er geen hoogte mee. Juist voor development mis ik wat verticale resolutie, maar eigenlijk is de horizontale ruimte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
Ik kwam zojuist deze review tegen van iemand switcht van de Dell U4919DW 49" naar Samsung C49G95TSSU

YouTube: Samsung Odyssey G9 Vs Dell 49" Ultrawide | Macbook Pro, Windows and ...

Ik nijg zelf ook meer naar de uitvoering: Samsung Odyssey G9 (G95TSSP) 49" Zwart vanwege de kleinere curve die deze heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

offtopic: vergeet niet om Microsoft PowerToys te installeren. Hierin zit de feature Fancy Zones. Deze feature gaat je goed helpen om snel en makkelijk je vensters op je monitor naar jouw wens te gebruiken.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lone
Ik heb zelf een scherm met een resolutie van 5120x2160 en ik kan de extra pixels in de hoogte elke dag weer waarderen. Het scherm wat ik heb is er niet meer (MSI Prestige PS341WU) maar het broertje met het zelfde paneel wel: LG 34WK95U. Als ik nu een nieuw scherm zou moeten kopen zou ik waarschijnlijk voor 40" gaan maar dat is vooral voor het gamen. Dus bijvoorbeeld deze: Dell UltraSharp U4021QW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
misteriks schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:02:
[...]

Had je achteraf liever meer curve gehad en wat is het wattage van je meegeleverde Dell adapter. 130 W ?
Lastig te zeggen of meer curve handiger is, ik denk dat als je 1 applicatie gebruikt die de hele 49" gebruikt dan is meer curve handiger, maar als je zoals ik op 1 helft werkt, en de rest gebruikt voor mail/remote desktops/telnet sessies dan is minder curve weer handiger. Een goede display manager is zeker nodig wil je alle windows goed kunnen docken.

Ik heb ook een 130W adapter, maar ik heb deze op dit moment ook aangesloten, alles werkt met alleen de USB-c van de monitor, maar dan heb ik wat meer coil-whine van de laptop (deed die ook toen ik een thunderbolt dock gebruikte met 2 schermen daaraan).

Ik heb 1259 incl btw betaald voor de Dell, via Dell zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door jwillemsen op 06-10-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
Lone schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:31:
Op zich voel ik idd wel wat voor een 5120x2160 resolutie.

In de breedte heb je uiteraard dezelfde resolutie dus er kan net zoveel in beeld, maar blijft met 40" alles nog wel goed genoeg leesbaar met 3 of 4 windows open naast elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
misteriks schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Op zich voel ik idd wel wat voor een 5120x2160 resolutie.

In de breedte heb je uiteraard dezelfde resolutie dus er kan net zoveel in beeld, maar blijft met 40" alles nog wel goed genoeg leesbaar met 3 of 4 windows open naast elkaar?
Ik zou zeggen van wel, ik draai met 34" windows gewoon op 100% scaling en de meeste apps ook. Alleen scale ik soms de inhoud van een bestand of een website. Met 40" zou dat nog minder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-09 10:58
Ik heb niet alle berichten gelezen, maar ik heb een 40 inch van Dell en dat werkt heerlijk, zit een lichte kromming in, dus zou voor 49 een sterkere kromming nemen als ik jou was

Tip: kijk ook eens bij Bol.com 2de kans, vaak voor veel minder dan de nieuwwaarde. Ik heb bijna de helft betaald voor mijn 40 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
Bedankt voor alle input. Deze heeft me zeker aan het denken gezet en ik heb er nog een klein beetje budget bij gesnoept en ben uiteindelijk gegaan voor een 40" met een resolutie van 5120x2160 (uitvoering: LG 40WP95CP-W Wit)

Als het goed is wordt deze as woensdag geleverd. Ik heb meteen ook uitvoering: Neomounts by Newstar NM-D775BLACKPLUS besteld aangezien deze een mooie korting heeft bij Bol (€104)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

misteriks schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:54:
Bedankt voor alle input. Deze heeft me zeker aan het denken gezet en ik heb er nog een klein beetje budget bij gesnoept en ben uiteindelijk gegaan voor een 40" met een resolutie van 5120x2160 (uitvoering: LG 40WP95CP-W Wit)

Als het goed is wordt deze as woensdag geleverd. Ik heb meteen ook uitvoering: Neomounts by Newstar NM-D775BLACKPLUS besteld aangezien deze een mooie korting heeft bij Bol (€104)
Ik zit momenteel met hetzelfde project.
Momenteel werk ik op twee Dell U2412M monitoren van 1920*1200
Wat neerkomt op een 42,6" van 3840*1200

Waar ik me wat zorgen over maak is dat een resolutie van 5120*2160 op een 40" scherm nogal klein uitvalt. 33% meer pixels op 6% minder scherm...

Wat is je ervaring hiermee? En hoe ver zit je van je monitor?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misteriks
Ik ben zeer blij met de aanschaft van mijn 40" LG.
Op 1 scherm werken ipv 2 werkt een heel stuk prettiger.

De resolutie is idd klein, maar voor mij niet te klein. Ik heb in windows de scale op 100% staan en uiteraard de native resolutie van 5120x2160.

Mijn browser staat nu bv wel op 110%, VS Code standaard volgens mij.

Ik heb nu ook een zit/sta buro en mijn monitor op een monitor arm met gasveer. Ik ben dus flexibel met het instellen van mijn monitor en soms pas ik dat aan als ik staand werk of weer ga zitten.

Op dit moment zit ik zo'n 65 cm met mijn neus van het scherm.

Monitor light bar is een Xiaomi Yeelight monitor light bar pro welke dmv Home Assistant aan en uit gaat als ik mijn laptop (un)lock.
De beugel die daarbij zit past niet over de rand van het scherm aangezien deze te breed is, maar dat heb ik opgelost me dubbelzijdige tape en een plat legoblokje 4x2

Ik heb overigens wel mijn laptop dock moeten vervangen aangezien het Dell dock dat ik had niet verder kwam dan 30Hz bij de native resolutie. We hadden nog een Caldigit op kantoor liggen welke wel 72Hz ondersteunt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChiyWDBwLnyNpcA0ikUMh7wrWqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7eUKpVkXuSc7IH2LD6tHPyDJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeKdfYJp8yNRfx5b2XBM4Xlvm5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9o2zimgc9QRT9YI6OsNXASz1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door misteriks op 24-10-2023 12:18 ]

Pagina: 1