Toon posts:

Admin password

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een vraag(je),
Ik loop stage bij een bedrijf en de systeembeheerder daar beheert nu alle passwords van alle gebruikers, nou komt er een heel nieuw password/beveiligins beleid vanuit het moederbedrijf wat wij ook hier moeten doorvoeren. Het wordt zo dat elke gebruiker zijn of haar password gaat beheren en die eens in de 2 a 3 maanden moet veranderen (password moet 7 letters lang zijn) maar dit terzijde .. Nou is mijn vraag, Als je het admin password ook om de paar maanden wil vervangen (voor de veiligheid) hoe log je dan lokaal in bij gebruikers? (bv. bij buitendienst medewerkers met een laptop). Kijk op het netwerk is het geen probleem, want die kijkt gewoon naar je Admin profiel en ziet wat voor een password het moet zijn, maar hoe doe je dat lokaal ?? Als je elke keer je wachtwoord moet gaan veranderen, dan is het geen doen, maar daar moet toch iets op gevonden zijn lijkt mij ? Ik neem aan dat dit probleem bij meer bedrijven voor komt? Hoe doen ze dit daar? Want jaren lang hetzelfde Admin password lijkt me ook niet al te veilig?

Alvast bedankt!!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 21:07
hoe kunnen de gebruikers daar achter komen dan.??

bedoel je het lokale admin wachtwoord of <b>het</b> admin wachtwoord?

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikers kennen nergens achter komen ? :) Die krijgen alleen hun eigen password om lokaal en op netwerk in te loggen, maar als ik nu bv het Administrator password zou veranderen, en over 3 maanden komt er een buitendienst medewerker met zijn/haar laptop en daar moet ik wat op doen, moet ik dan inloggen (als administrator) met het oude wachtwoord? (lokaal) .. ? .. dat werkt niet lijkt mij ... Kijk nu kan ik nog gewoon onder de naam van de gebruiker inloggen .. maar als het goed is weet ik die over een paar maanden niet meer ..

Euh ik denk dat ik het lokale admin wachtwoord bedoel ja .. :?

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:28
Gewoon het profiel van de PeeCee verwijderen, en dan opnieuw inloggen in het domein, dan moet hij het profiel van de server halen, met het nieuwe w8woord :)

Verwijderd

Topicstarter
en dat profiel daarna weer lokaal maken want daar gaat het uiteindelijk om ... maar das nix want ik heb lokaal hele andere instellingen dan op het netwerk ... en das trouwens ook een hele klus ... als er 50 laptops op een dag langz komen :S

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-04 21:19
sja is lastig >:)

Wat voor beleid is er dan betreffende alle lokale administrator passwords? Dus ook van alle werkstations en stand-alone servers? Moeten die ook allemaal veranderd worden dan? En hoe wil je dat gaan doen dan?
Pagina: 1