In verband met het upgraden van al het enkelglas in mijn jaren 30 woning naar HR++ glas overweeg ik te kiezen voor Climaplus One isolatieglas. Dit heeft bij een opbouw van 4-15-5 een U=1,0 W/m2K ipv 1.1 wat je bij "normaal" HR++ glas krijgt van deze opbouw. Bovendien worden er dan zwarte kunststof afstandshouders gebruikt aan de randen wat een verdere verbetering is omdat het koudebruggen langs de randen voorkomt die je hebt bij de standaard aluminium afstandshouders.
Climaplus One maakt gebruik van een extra refelecterende coating (zie hieronder) voor de extra isolatiewaarde.
Nu mijn twee vragen waar ik nergens een duidelijk antwoord op kan vinden. De glasboeren hebben wisselende antwoorden.
specsheet Climaplus One:
Climaplus One maakt gebruik van een extra refelecterende coating (zie hieronder) voor de extra isolatiewaarde.
Nu mijn twee vragen waar ik nergens een duidelijk antwoord op kan vinden. De glasboeren hebben wisselende antwoorden.
- Ziet glas met deze climaplus one coating er optisch wezenlijk anders uit dan normaal dubbelglas? Van binnen en buiten. Het gaat om een jaren 30 huis dus een hypermodern uitziend glas is misplaatst.
- Gaan zwarte kunststof afstandshouders er vreemd uitzien in wit gelakte houten kozijnen?
specsheet Climaplus One:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/23JqLAF5ztf832CKVMJj2Uoj.jpg?f=user_large)