Wifi direct met twee netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-11-2024
Dag beste mensen, op mijn werk zit ik met het probleem dat ik alleen op het gasten netwerk kan. Daar kan de printer niet op omdat ik 1/ moet inloggen en 2/ die printer dan niet benaderbaar is. Nu kan ik mijn computer natuurlijk ook met wifi direct verbinden maar dan moet ik overschakelen van netwerk.

Nu heb ik twee wifi netwerkkaarten er in gedaan en getracht één netwerkkaart met wifi direct te verbinden en één met internet. Het verbinden van de wifi direct wil niet echt lukken. Zijn hier netwerkers die hier alles over weten dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Je zou toch wat meer informatie moeten geven over wat er nu niet lukt. Welke foutmeldingen krijg je? Welke apparatuur gebruik je? Het is nogal koffiedik kijken zo door het scherm heen :D.

Pragmatisch zou je natuurlijk iemand anders kunnen laten printen. Een netwerkkabel gebruiken (mits mogelijk) of toegang vragen tot het primaire netwerk zodat je kunt printen. Een oplossing hoeft niet altijd technisch te zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
Bedankt voor je reactie, voor het eerste deel van je antwoord moet ik op mijn werk zijn maar het tweede antwoord kan ik wel beantwoorden.

Ik kan wel printen naar die wifi direct maar dan moet ik van netwerk veranderen, Die van de printer en dan heb ik op dat moment dus geen internet netwerk meer. Ik kan dus gewoon printen ermee. Toegang tot het primaire netwerk is geen optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het probleem lijkt me dat je OS niet weet welke verbinding te gebruiken voor te printen. Welk OS gebruik je? Heb je een firewall aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat het vooral een probleem is van je werk, maar ik gok dat je een externe bent en het dus zelf uit mag zoeken. Waarom niet gewoon een USB printer is je probleem opgelost. Gastennetwerk heeft waarschijnlijk zo'n mooie connect page.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:24

Kheos

FP ProMod
Kaaij45 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:36:
Dag beste mensen, op mijn werk zit ik met het probleem dat ik alleen op het gasten netwerk kan. Daar kan de printer niet op omdat ik 1/ moet inloggen en 2/ die printer dan niet benaderbaar is. Nu kan ik mijn computer natuurlijk ook met wifi direct verbinden maar dan moet ik overschakelen van netwerk.

Nu heb ik twee wifi netwerkkaarten er in gedaan en getracht één netwerkkaart met wifi direct te verbinden en één met internet. Het verbinden van de wifi direct wil niet echt lukken. Zijn hier netwerkers die hier alles over weten dan hoor ik het graag.
waarom kan de IT dienst op je werk het niet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
Hallo beste mensen, vriendelijk bedankt voor het meedenken. Ik ben net op mijn werk en alles werkt naar behoren. Mijn problemen zijn dus opgelost.

Het is een Core 2 duo processor 3000ghz E8400 met een windows 10 pro 22H2 besturings systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
En euh Keos, ik ben de IT diens als hobbyist
Pagina: 1