Gekmakend geluid led driver philips verlichting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:05
Wat kan ik nog doen aan het verhelpen van bromtoon uit de Philips lampen met ingebouwde led driver?

Het betreft een aantal varianten van de Philips clockwork serie.

In eerste instantie dacht ik dat de dimmer niet goed genoeg zou zijn en heb ik de Jung 225nvde en een Busch dimmer vervangen door een Jung 1731D. Een willekeurige GU 10 dimbare spot uit China maakt geen geluid en dimt ook.

Helaas, irritante bromtoon blijft dus bij de Philips lampen, waar ik er 4 van heb. Ik zie deze led driver in de voet van de lamp en hoopte dat er nog iets aan te doen is. Volgens de Philips website is de lamp met vrijwel alle type dimmers compatible en ze dimmen dan ook prima met alle drie de dimmers, knipperen niet maar maken wel zo’n typische bromtoon die in de hele woonkamer hoorbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oe0pprQRtat8Sc7b6QhznXK4XZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m47EgSBsnj6xrQVNWLllGwF3.jpg?f=fotoalbum_large

Wie o wie heeft suggesties?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:42
Eerste gedachte; retourneren als dat kan (moet het wel een nieuw product zijn)

Tweede gedachte; lijmpistool en de brommende (resonerende) componenten vastlijmen.

[ Voor 4% gewijzigd door Lejavh op 05-10-2023 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Lejavh schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:59:
Eerste gedachte; retourneren als dat kan (moet het wel een nieuw product zijn)
Ja ik heb twee bestaande en twee nieuwe en dacht dit fix ik wel even. Terugsturen van die twee nieuwe kan, net als de nieuwe dimmers.
Tweede gedachte; lijmpistool en de brommende (resonerende) componenten vastlijmen.
Op de bestaande / oudere lampen kan ik dat zeker proberen. Is dat kwestie van de led driver openen en de spoelen daar waar mogelijk vastlijmen? Kan ik sowieso proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:10

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een andere "constant current" 350mA driver zoeken die ook dimbaar is?

Het is overigens het beste om een driver te nemen die kan dimmen. Dus niet een losse driver en dimmer.

Maar dat is meestal iets onhandiger qua installatie, je hebt dan bijvoorbeeld een 0-10V signaal vanaf een wandschakelaar naar de dimmer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oe0pprQRtat8Sc7b6QhznXK4XZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m47EgSBsnj6xrQVNWLllGwF3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVKjJ7M-qVKLA5LRYkdemm_48OU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNfy2h1yWxoRAlQkuyi5eDMX.jpg?f=fotoalbum_large

De oorzaak lijkt dat zwarte dingetje/blokje te zijn, of in ieder geval van die kant van de print te komen. De rest is tevens al behoorlijk ingepakt.

Edit: kansloos dit. Ga het terug sturen en vervangen. Thanks voor de reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-10-2023 07:28 ]