Versio authenticator keuze

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdeal
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-08-2024
Dag beste lezer,

Misschien gekke vraag maar maakt het nou tegenwoordig uit welke authenticator je gebruikt ? Hiermee bedoel voornamelijk de Google authenticator en Microsoft authenticator. Ik heb beide los gebruikt voor verschillende doeleinden en werken beide goed. Nu is het zo dat ik voornamelijk de MS authenticator gebruik. Puur door veel MS 365 zaken en eerdere gebruiksgemak.

Bij versio kan ik een 2FA instellen. Volgens hun website staat dat ik de Google authenticator kan gebruiken, voor het instellen hiervan. Alleen gebruik ik nu vanuit voorkeur en gemak alleen de MS authenticator. Zou het uitmaken of ik deze 2FA instel via de MS of toch de Google authenticator downloaden en instellen, zoals Versio het aangeeft ?

Hoor graag jullie mening en of advies. Zie FOTO LINK ter info.

Met vriendelijke groet,

Sem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Microsoft Authenticator voldoet gewoon prima.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 17:04
Dat is dus TOTP (Time-based One-time Password) en is een standaard. Zowel Google Authenticator als MS authenticator gebruiken dezelfde standaard. Net zoals vele andere TOTP-apps. Als je de QR-code met beide apps scant (dat kan namelijk ook gewoon), zie je ook dat ze beide exact dezelfde sleutel tonen. Het is dus precies hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door xFeverr op 05-10-2023 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij TOTP, en bij passkey, is de grootste relevante vraag of en hoe er backups zijn.

Voor andere methoden is de integratie interessant. Als je veel MS365 gebruikt heeft de MS authenticstor grote voordelen. Als je diep in Google zit een van de Google methoden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bijna altijd werkt TOTP met 6 cijfers, SHA1 als algoritme, en 30 seconden als periode VZIW, maar ik heb ook eenTOTP met SHA256 en 8 cijfers. Ik weet niet of elke app ook met dergelijke varianten om kan gaan. Maar voor de standaard-varianten kan je normaalgesproken elke standaard-TOTP-app gebruiken, zoals al is aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quickdeal
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-08-2024
Aan de reageerders,

Bedankt voor jullie informatie omtrent 2FA en de TOTP Techniek erachter. Ik weet voldoende voor mijn keuze en ga dan gewoon verder met mijn huidige primaire MS authenticator.

Thanks nogmaals en een Fijne Weekend.
Pagina: 1