Hulp bij beltrafo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltrafo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 05-10-2023
Goedenavond. Ik probeer de beltrafo te vervangen maar ik weet niet waar de draadjes in moeten. Kan iemand mij helpen aub?

Ik heb een deurbel camera gekocht maar de vorige trafo was een 8 V. Nu zit er een goede op maar heb geen idee waar de rode/blauwe kabels in moeten. Zie afbeelding voor vorige situatie en bestaande. Ik had geprobeerd om de twee rode draden aan elkaar te koppelen en die in 12V gezet en de blauwe in de 0V maar de oude mechanise schijnt niet te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnO841uz7tsModIXhe_7c65kh8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGhbceaEQJ85Xw1XGaQa7O1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkxFS6N2SDhVZyYq5ROzlyyUlJQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oFNFABva5OEUnoAOMHpTFISJ.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de blauwe draadjes voorzien van iets wat isoleert..

dan 1 rode in de aansluiting van 0V en de 2de rode in de aansluiting van 12V (ga ik er vanuit dat je videodeurbelding 12V wil..)

op je trafo staat een schema welke overeen komt met de 4 schroefaansluitingen... ;)
oftewel van links naar rechts gezien.. 2de aansluiting en de 4de aansluiting gebruiken..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltrafo
Bedankt voor de antwoord. Dus de blauwe gebruiken we helemaal niet meer? Maakt het uit welke rode in 0V moet en de andere in 12V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltrafo
Kan ik trouwens met deze setup mijn bestaande deurbel checken of alles klopt en daarna de video deurbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik moet me zelf even corrigeren denk ik..
videodeurbel wil natuurlijk permanente 12V, en de huidige "gong / bel" zal vervallen ?

Dan moet je weten welk setje rood / blauw naar de plek van de deurbel drukker gaat, (want die vervang je dan voor de videodeurbel..) en dan neem je blauw voor de 0V aansluiting en rood voor de 12V..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltrafo
Ik had een jumper op de oude tringbel aangesloten zodat hij niet blijft zoomen. Ik heb een elektrische gong bij de deurbel camera maar toen bleef de camera telkens herstarten en dacht ik dat dit kwam door te lage spanning dus de oude bel wordt niet meer gebruikt maar ik moest de jumper gebruiken want anders kreeg de deurbel geen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltrafo
Ik heb 2 rode kabels. Wat moet ik met de andere doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:15
Beltrafo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:15:
Ik had een jumper op de oude tringbel aangesloten zodat hij niet blijft zoomen. Ik heb een elektrische gong bij de deurbel camera maar toen bleef de camera telkens herstarten en dacht ik dat dit kwam door te lage spanning dus de oude bel wordt niet meer gebruikt maar ik moest de jumper gebruiken want anders kreeg de deurbel geen stroom.
Kijk eerst eens in het schema hoe de bel aangesloten moet worden. Van de 2 draden komt er een waarschijnlijk van de drukker en de andere gaat naar de bel. De blauwe draad zorgt hier voor de verbinding van een van de aders tussen bel en drukker. De andere 2 worden voorzien van een spanning waardoor, wanneer op de drukker gedrukt wordt, de kring gesloten wordt en visa versa. Dit kan betekenen dat wanneer je op de bel drukt je videodeurbel even opstart en weer uitvalt na loslaten. Daarom is het belangrijk de nieuwe deurbel zo aan te sluiten als in de handleiding staat. Dat kan betekenen dat er een weerstand over de drukker moet komen (om een voorbeeld te noemen) of dat er een aparte voeding naar de video deurbel moet.

Vanuit het schema kun je dan gaan kijken hoe je dat aansluit in de huidige situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door raze88 op 06-10-2023 07:33 ]

Pagina: 1