Vloertegel met golven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MDMsolar
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08-2024
Goedenavond,

Deze week is er bij ons een houtlook tegel geplaatst.
Alles ligt super strak, maar je ziet golven aan het eind van de tegel.
Het zijn tegels van 150x20cm

De tegelzaak geeft aan dat dit normaal is, maar ik ben er niet zo blij mee

https://ibb.co/yBmmm07

[ Voor 5% gewijzigd door MDMsolar op 05-10-2023 20:49 ]

Alle reacties

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:58
Hoe zagen/zien de tegels er uit in de showroom?
Dit ziet er inderdaad bijzonder uit...alsof ze heel hard tegen elkaar aangelegd zijn 🙄

Live from Denmark

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:02
Dit ziet er wel heel vreemd uit.

Wat is je ondergrond?
Is het bij echt allemaal of maar bij een deel van de tegels.

• MDMsolar
Het is bij iedere tegel

Gewoon op een geëgaliseerde vloer. Het is 76 m2 aaneengesloten en overal precies hetzelfde.

Gelegd met een leveling systeem

In de showroom was uiteraard zo vlak als het maar zijn kan

[ Voor 16% gewijzigd door MDMsolar op 05-10-2023 20:17 ]

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 18:27

Tijntje

Hello?!

Tegels zijn zo hard, die kan je niet laten bobbelen met het leggen, dit is met het bakken gebeurt.
Ik weet niet wat de kosten zijn geweest, maar ik zou hier zelf niet mee akkoord gaan.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Rukapul
  • Laatst online: 22:37
Al eens een lange waterpas overheen gelegd?

Dit ziet er wel heel vreemd en lelijk uit.

• MDMsolar
https://ibb.co/GJ1WNKJ
https://ibb.co/t87ZsGK

Van bovenaf kan je het ook niet zien, alleen met bepaald lichtinval, maar die inval hebben wij de hele dag

Verwijderd

Lijkt wel op een productiefout.
Tegelzaken hebben vaak de neiging de oorspronkelijk fabrikant + typenummer/naam te vervangen voor een eigen naam en type (zodat je niet gaat googlen wat de prijs is).

Weet je toevallig welke tegel je hebt? Heb je wel een A partij bijvoorbeeld? Dit kun je op de verpakking vaak zien.

• MDMsolar
Het is de imola elixir
Gewoon een a partij

Hoe kan je zoiets nog oplossen? Alles eruit laten halen? Daarna paar cm hogere vloer

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:07
Niet accepteren, alles eruit en een nieuwe batch tegels er in. Dit komt door de profielrol die over de tegels gaat tijden het productieproces. Waarschijnlijk he de rol te strak gestaan waardoor er dergelijke aanzetten zijn ontstaan.

Als ik dit op de bouw zie vraag ik de verantwoordelijke meestal: zou je dit thuis zelf ook zo accepteren? Meestal is het dan einde discussie.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:02
Even alles eruit halen en een nieuwe batch tegels erin... dat klinkt in de theorie leuk, nu de praktijk nog.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:07
Hoeveel heb je reeds betaald aan winkel? Dit zou ik zelf idd ook niet snel accepteren van een professionele partij.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:55
Dit lijkt inderdaad een productiefout, ook als ik kijk hoe mooi waterpas het ligt met de waterpas erop.

• MDMsolar
Ik heb 90% moeten betalen bij levering van de materialen, 10 % bij oplevering. Deze heb ik nog niet betaald.

Ik heb zelf met Imola Italië gebeld en zij gaven aan de hand van de foto's ook wel aan dat het niet in orde is.

Maar ff eruit en nieuwe erin geeft ook enorm veel ellende, en kom ik ook snel een paar cm hoger uit wat er voor zorgt dat mijn keuken te laag wordt, de deuren en gordijnen ingekort moet worden en dat mijn wc lager komt te hangen.

• Tijntje
  • Laatst online: 14-01 18:27

Tijntje

Hello?!

MDMsolar schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:41:
Ik heb 90% moeten betalen bij levering van de materialen, 10 % bij oplevering. Deze heb ik nog niet betaald.

Ik heb zelf met Imola Italië gebeld en zij gaven aan de hand van de foto's ook wel aan dat het niet in orde is.

Maar ff eruit en nieuwe erin geeft ook enorm veel ellende, en kom ik ook snel een paar cm hoger uit wat er voor zorgt dat mijn keuken te laag wordt, de deuren en gordijnen ingekort moet worden en dat mijn wc lager komt te hangen.
Waarom zou je hoger uitkomen als de oude tegels er uit gaan?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• MDMsolar
Ik verwacht niet dat ze dan heel mijn vloer gaan afschrapen tot aan de egalinelaag.
Maar vooralsnog vindt de tegelboer het een mooie vloer zonder gebreken

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-01 17:00
MDMsolar schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:10:
Ik verwacht niet dat ze dan heel mijn vloer gaan afschrapen tot aan de egalinelaag.
Tegelboer officieel in gebreke stellen en vervanging eisen, je hebt al een bevestiging van de fabrikant dat dit niet in orde is. Als de tegelboer dan nog niet tot actie overgaat je rechtsbijstand inschakelen of zelf de verdere stappen ondernemen zoals in verzuimstelling en de eis tot schadevergoeding.

Schadevergoeding Is in dit geval:

Verwijderen en afvoer oude vloer.
Plaatsing nieuwe vloer door ander bedrijf.
Bijkomende kosten die onontkoombaar zijn door de werkzaamheden. (Wat ongemak moet je wel voor lief nemen)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Ja natuurlijk, want anders kost het hem werk en geld.

Ideaal als de fabrikant heeft laten weten dat het niet in orde is, in gebreke stellen, kans geven te herstellen.

En ja natuurlijk betekent dat dat de hele laag er eerst uit moet.

• aap1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:19
Hoe reageert de tegelboer dan als je aangeeft wat de fabrikant zegt?

Denk dat het tijd word voor de rechtsbijstand...

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Dit zou meteen het einde van de discussie moeten betekenen, het hoort niet geeft de fabrikant zelf aan en in de showroom is het niet het geval.

Je tegelboer moet het herstellen zonder dat jij er hinder van ondervindt (dus je vloer hoeft geen paar centimeter hoger te komen)

Dat de tegelboer dat veel tijd en geld kost is heel cru gezegd niet jouw probleem en het risico van zijn vak. Soms moet er nu eenmaal iets overnieuw en als het goed is.

Try SCE to Aux

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:41
Wilke schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

Ja natuurlijk, want anders kost het hem werk en geld.

Ideaal als de fabrikant heeft laten weten dat het niet in orde is, in gebreke stellen, kans geven te herstellen.

En ja natuurlijk betekent dat dat de hele laag er eerst uit moet.
Geeft de fabrikant toe dat het een productiefout is, want dan zou de tegelzaak alle te maken kosten juist weer bij de fabrikant kunnen claimen.

• Groningerkoek
Truus01 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:36:
[...]

Geeft de fabrikant toe dat het een productiefout is, want dan zou de tegelzaak alle te maken kosten juist weer bij de fabrikant kunnen claimen.
Niet bij de fabrikant maar bij zijn leverancier (zijn maar weinig leggers die zelf importeren) daarnaast is het nog maar de vraag of de legger alle kosten kan declareren want garantie (zeker tussen bedrijven onderling) is vaak gelimiteerd en je kunt je ook afvragen of de legger dit had moeten constateren tijdens het leggen en de arbeid had moeten staken.

Maar goed, dat is allemaal niet het probleem van TS, die heeft alleen met de legger van doen en hoe die dit oplost met zijn leveranciers is niet het probleem van TS.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

als je dit gesprek hebt opgenomen, of digitaal is bevestigt, dan kan dit je helpen als de verkoper je tegenwerkt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Groningerkoek
Oh en ter toevoeging, je kunt ook in onderling overleg een oplossing vinden waar jullie beiden blij mee zijn. Is het een perfecte vloer, nee natuurlijk niet. Maar stel jij krijgt bijvoorbeeld 50% korting dan heb je toch een leuke vloer voor dat geld. Dan kun je je afvragen of je toch niet blij genoeg bent met zo'n vloer voor dat geld en verder geen gezeik meer.

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:49
MDMsolar schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:08:
Goedenavond,

Deze week is er bij ons een houtlook tegel geplaatst.
Alles ligt super strak, maar je ziet golven aan het eind van de tegel.
Het zijn tegels van 150x20cm

De tegelzaak geeft aan dat dit normaal is, maar ik ben er niet zo blij mee

https://ibb.co/yBmmm07
Wat ontzettend klote man. Ik hoop dat je er uit komt met ze. Wel vreemd dat de tegellegger niet is gestopt na een aantal tegels, dat moeten ze toch ook gezien hebben? Bij ons is deze week ook keramisch parket gelegd en dat gaf toch wel wat stress, kan behoorlijk wat fout gaan.

• Noeleke
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
Groningerkoek schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:04:
Oh en ter toevoeging, je kunt ook in onderling overleg een oplossing vinden waar jullie beiden blij mee zijn. Is het een perfecte vloer, nee natuurlijk niet. Maar stel jij krijgt bijvoorbeeld 50% korting dan heb je toch een leuke vloer voor dat geld. Dan kun je je afvragen of je toch niet blij genoeg bent met zo'n vloer voor dat geld en verder geen gezeik meer.
Dit lijkt een goede oplossing, maar zou ik persoonlijk toch niet doen bij een vloer (of iets anders waar je nog heel veel jaren tegenaan moet kijken).
Liever nu wat moeite / discussie / ongemak, maar wel de komende 20 jaar een mooie vloer dan de komende 20 jaar toch spijt krijgen dat je die moeite nu niet hebt gedaan.

• Groningerkoek
Noeleke schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:36:
[...]

Dit lijkt een goede oplossing, maar zou ik persoonlijk toch niet doen bij een vloer (of iets anders waar je nog heel veel jaren tegenaan moet kijken).
Liever nu wat moeite / discussie / ongemak, maar wel de komende 20 jaar een mooie vloer dan de komende 20 jaar toch spijt krijgen dat je die moeite nu niet hebt gedaan.
Of ik het persoonlijk zou doen in deze weet ik niet, daarvoor zou ik de vloer moeten zien. Maar het is aan TS zelf om te oordelen hoe storend/lastig hij dit vindt.

(Daarnaast zijn er ook mensen die enorm opzien en/of zenuwachtig worden om een "gevecht" op te pakken in dit soort zaken, en dan koop je er ook wat rust mee ondanks dat je niet de vloer hebt die je graag zou hebben gehad.
Pagina: 1