Ik heb een voorstel gekregen voor een nieuwe baan en aan bijna al mijn eisen wordt voldaan. Er is alleen één detail waar ik zelf even niet op had gerekend. Ik was namelijk in de veronderstelling (ooit een keer opgevangen bij een van de medewerkers) dat zij onder dezelfde CAO vallen als mijn huidige werkgever. Dit blijkt echter niet het geval te zijn en de nieuwe CAO (Technische groothandel) heeft geen ADV-dagen. De werkgever geeft daarnaast aan ook de wens niet te hebben om de bedrijfsvoering te veranderen (puur om mij te binden).
Nu is mijn ambitie om veel te reizen/vakantie te vieren. Ik zit met mijn huidige CAO (metaal en techniek) op 25 + 13 verlofdagen. Ik houd zelden meer dan 3 dagen over.
Mijn probleem is dat ik niet goed weet wat ik met die ADV aan moet en welke opties ik eventueel zou hebben. Onbetaald verlof is leuk maar de financiële stap (+bruto 600/maand) zou teniet gaan als ik 1 a 2 weken zou opnemen.
Welke opties / onderhandelingsinzichten zouden jullie nog zien in deze situatie?
Iets meer achtergrond over de stap die ik maak:
Primair(salaris) ga ik er goed op vooruit.
Secundair ga ik er iets op achteruit maar dat staat wel in balans met de primaire stap (denk aan gratis sporten, materialen voor goede prijzen kunnen afrekenen, etc.).
In praktijk ga ik er zo'n 400 op vooruit (het een tegen het ander wegstrepend).
Nu is mijn ambitie om veel te reizen/vakantie te vieren. Ik zit met mijn huidige CAO (metaal en techniek) op 25 + 13 verlofdagen. Ik houd zelden meer dan 3 dagen over.
Mijn probleem is dat ik niet goed weet wat ik met die ADV aan moet en welke opties ik eventueel zou hebben. Onbetaald verlof is leuk maar de financiële stap (+bruto 600/maand) zou teniet gaan als ik 1 a 2 weken zou opnemen.
Welke opties / onderhandelingsinzichten zouden jullie nog zien in deze situatie?
Iets meer achtergrond over de stap die ik maak:
Primair(salaris) ga ik er goed op vooruit.
Secundair ga ik er iets op achteruit maar dat staat wel in balans met de primaire stap (denk aan gratis sporten, materialen voor goede prijzen kunnen afrekenen, etc.).
In praktijk ga ik er zo'n 400 op vooruit (het een tegen het ander wegstrepend).