Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJMVos
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik heb een Iomega storagecenter ix2 welke ik vanaf mijn nieuwe laptop niet kon benaderen via het netwerk, omdat deze ook al oud was heb ik besloten deze te vervangen.

Nu wil ik de data van de oude NAS over zetten naar de nieuwe, echter heb ik dit geprobeerd met een Tccmebius TCC-S867-US, maar ik kan de data niet benaderen.

Ik heb Iomega al benaderd, maar vanuit hun word geen ondersteuning meer gegeven. is er iemand hier die mij zou kunnen helpen zodat ik de data kan omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Volgens Google is die Tccmebius een single disk SATA naar USB converter. Weet je hoe de schijven zijn georganiseerd, raid0, raid1 of iets anders? In het geval van raid0 zul je beide schijven tegelijk aan moeten sluiten om iets zinnigs te doen.
Verder zul je een Linux systeem nodig hebben. Die ix2 draait, zoals bijna iedere nas, Linux, en gebruikt dus Linux filesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJMVos
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-10-2023
ik ben geen computertechneut, en heb geen ervaring met Linux.

Ik had gehoopt dat er een soort van software zou zijn waarmee ik een kopie zou kunnen maken.

wat ik wel weet is dat de schijven ge-imaged zijn, RAID 1 zijn ze dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 23:08
Je hoeft geen computer techneut te zijn om Linux te gebruiken of instaleren.

Je kan heel eenvoudig een Linux opstart usb maken om daarvandaan je laptop mee op te starten.
Daarmee hoef je Linux niet te installeren maar kan je die toch gebruiken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:28
TS: je geeft weinig info voor ons om mee te werken, dus een paar aannames;

1. Je hebt een Windows11 laptop
2. Je netwerk functioneert naar behoren
3. De ix2 heeft alleen SMB1 protocol
4. de ix2 start wel gewoon op (met de disken erin)

In dat geval kan je tijdelijk even SMB1 op je laptop aanzetten, dan zou je de ix2 moeten kunnen benaderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19GD9-McFxNhlHU1E-yOxhHf_1I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kNyIPwFGq3DKjRDUkkLVbEvF.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:19
Als TS die disk aan een Windows PC hangt kan hij de data zo wie zo niet zo maar benaderen want Windows heeft standaard geen Ext4 driver aan boord en dat zal vermoedelijk wel het formaat zijn van die disk.

Lees dit hoe je dat wel voor elkaar kunt krijgen.
https://www.thewindowsclu...iskinternals-linux-reader

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1